بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ تا به امروز ـ قسمت اول

چه فیلم‌هایی در نیمه اول امسال، نظر منتقدان را به خود جلب کرده‌اند؟ در زیر بهترین‌ فیلم‌های نیمه اول ۲۰۱۸ که از تاریخ ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن اکران شده‌اند را رده‌بندی کرده‌ایم.

چه فیلم‌هایی در نیمه اول امسال، نظر منتقدان را به خود جلب کرده‌اند؟
در زیر بهترین‌ فیلم‌های نیمه اول 2018 که از تاریخ 1 ژانویه تا 30 ژوئن اکران شده‌اند را رده‌بندی کرده‌ایم.

1 از 22
انتقام Revenge«انتقام» ساخته کارگردان و نویسنده، کورالی فارگیت Coralie Fargeat، پس از اکران در جشنواره TIFF در سال گذشته، نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده است. ماتیلدا لوتز Matilda Lutz در این فیلم هیجان‌انگیز بازی می‌کند. داستان این فیلم در مورد دختری است که قصد انتقام گرفتن از نامزد پولدار و دوستان لاابالی‌اش که به او تعرض کرده‌اند را دارد، داستانی که شاید مناسب و موردپسند همه نباشد. صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم در انتها، به صحنه‌‌ای خشن می‌انجامد.

2 از 22
تابستان 1993 Summer 1993این فیلم اسپانیایی، اولین تجربه کارگردانی کارلا سیمون Carla Simon، سال گذشته با اکران در جشنواره فیلم برلین Berlinale، منتقدان را تحت تأثیر قرار داد و از یک ماه پیش در سینماهای آمریکا به اکران عمومی گذاشته شد. این فیلم درام در مورد فریدا 6 ساله است که به‌تازگی پدر و مادر خود را بر اثر بیماری ایدز از دست داده است. این فیلم داستان زندگی جدید او در خانه خاله و شوهرخاله‌اش در حومه شهر و تلاش او برای وقف دادن خود با محیط جدید را نشان می‌دهد. به نظر لئوناردو گوی Leonardo Goi منتقد The Film Stage، زیبایی و کشش این فیلم فقط به خاطر داستان آن نیست، بلکه به دلیل روش ساده و زیبایی است که سیمون برای به تصویر کشیدن ماجرای قهرمان داستان خود، به کار برده است.

3 از 22
غربی Westernاین فیلم ساخته کارگردان و نویسنده، والسکا گریسبچ Valeska Grisebach، ماجرای درگیری مردم محلی با کارگران آلمانی که مشغول ساخت نیروگاهی آبی در منطقه روستایی در بلغارستان هستند را نشان می‌دهد. گریسبچ کم‌کم تنش ایجاد شده بین دو گروه را افزایش می‌دهد. این داستان مثال خوبی برای نشان دادن مردانگی و غریبه‌گریزی در اروپای شرقی مدرن است.

4 از 22
نگهبانان The Guardiansجدیدترین ساخته کارگردان، نویسنده و بازیگر فرانسوی، خاویر بووا Xavier Beauvois (کارگردان فیلم در باب خدایان و انسان‌ها Of Gods and Men)، داستانی درام است که در حومه شهری در جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. حالا که مردهای خانواده به جنگ رفته‌اند، گرداندن مزرعه به عهده دو زن خانواده (با بازی ناتالی بی Nathalie Baye و آیریس برای Iris Bry) است. داستان این فیلم از رمانی نوشته ارنست پروچون Ernest Perochon نوشته شده در سال 1924، اقتباس شده است.
کنت توران Kenneth Turan منتقد لس‌آنجلس تایمز معتقد است که «نگهبانان» اثری پراحساس و باذوق فرانسوی است. بیننده به‌راحتی درگیر زندگی شخصیت‌های داستان می‌شود و امید و ناراحتی و غم و شادی‌شان را همراه با آن‌ها احساس می‌کند.

5 از 22
جزیره سگ‌ها Isle of Dogsدومین اثر وس اندرسون Wes Anderson، پس از «آقای فاکس شگفت‌انگیز» Fantastic Mr. Fox، در بین منتقدان بسیار محبوب است. داستان این فیلم نوشته اندرسون و رومان کوپولا Roman Coppola، کونیچی نومورا Kunichi Nomura و جیسون اشوارتزمن Jason Schwartzman، در بیست سال آینده اتفاق می‌افتد، جایی‌که آتاری کوبایاشی Atari Kobayashi برای پیدا کردن سگش به جزیره زباله‌ها،جایی که سگ‌ها را برای قرنطینه به آن‌ می‌فرستادند، می‌رود. بیل موری Bill Murray، برایان کرانستون Bryan Cranston، لیو اشریبر Liev Schreiber، گرتا گرویگ Greta Grewig و اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson، شخصیت‌های این فیلم را صداگذاری کرده‌اند.
جو مورگنسترن Joe Morgenstern منتقد وال‌استریت ژورنال The Wall Street Journal در مورد «جزیره سگ‌ها» گفت: «داستانی تاثیرگذار با تصاویری خیره‌کننده در مورد سگ‌های تبعیدشده و پسری باوفا».

6 از 22
کوه Mountainکارگردان بهترین مستند سال 2015، «شرپا» Sherpa، بار دیگر با داستانی در مورد کوهستان بازگشته است. جدیدترین اثر جنیفر پیدوم Jennifer Peedom به دنبال ورزشکاران و جهان‌گردانی که از کوهنوردی لذت می‌برند، به دور دنیا رفته است. تصاویر زیبای فیلم به همراه موسیقی زیبا ساخته ارکستر اتریشی چمبر Chamber Orchestra و روایت ویلم دفو Willem Dafoe، تجربه بی‌نظیری به بیننده می‌دهد.
الن اشرستوهل Alan Scherstuhl منتقد Village Voice، به رابطه قوی بین موسیقی و صحنه‌های فیلم اشاره کرد که ازنظر او هر دو این نکات در این فیلم به‌اندازه هم تاثیرگذار و مهم هستند.

7 از 22
یک مکان ساکت برای دومین سال پیاپی، فیلم ترسناک موفقی در نیمه اول سال اکران شده است. پس از «برو بیرون» Get Out، امسال، «یک مکان ساکت» به کارگردانی ستاره مجموعه تلویزیونی «اداره» The Office، جان کرازینسکی John Krasinski اکران شده است. در این فیلم کرازینسکی به همراه همسرش امیلی بلانت Emily Blunt، حضور دارند. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که فقط درصورتی‌که ساکت بمانند، شانس زنده ماندن دارند، چراکه هر صدایی باعث بیدار شدن موجودات ترسناکی می‌شود که قصد کشتن ‌آن‌ها را دارند. دیالوگ‌های فیلم کم هستند و بازیگر فیلم «شگفت‌زده» Wonderstruck، میلیسنت سیموندز Millicent Simmonds در نقش دختر ناشنوای آن‌ها، بازی می‌کند.
ازنظر آن هورنادی Ann Hornaday منتقد واشنگتن پست The Washington Post، «یک مکان ساکت» مانند آثار موفق سینمای صامت، بدون گفتن کلمه‌ای، توانسته مفاهیم زیادی را منتقل کند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر