این ۵ صبحانه را برای کاهش وزن امتحان کنید!

صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است، حتی اگر رژیم غذایی داشته باشیم. زیرا انرژی لازم بدن را برای بیدار شدن بدن و فعالیت فراهم می کند. در اینجا ما ۵ صبحانه مختلف را برای کمک به کاهش وزن به شما معرفی خواهیم کرد.

صبحانه همواره مهمترین وعده غذایی روز محسوب می شود زیرا انرژی لازم بدن را برای بیدار شدن بدن و فعالیت فراهم می کند. آیا می دانید که غذاهای صبحانه می توانند برای کاهش وزن مناسب باشند؟ در واقع، بسته به غذاهایی که ترکیب می کنید می تواند یک عامل کلیدی در روند کاهش وزن باشد. داشتن یک رژیم متعادل و کاهش چربی بدن، برای شروع روز لازم است. در ادامه روز نیز می توانیم غذاهای مناسب را انتخاب کنیم.

صبحانه رژیمی

در صبحانه ما باید بین 25 تا 35 درصد کالری مصرف کنیم که در طول روز سوزانده شود. این به این معنی است که صبحانه متعادل باید بین 400 تا 450 کالری از 2000 باشد که ما باید روزانه مصرف کنیم. یک مطالعه انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث افزایش هورمون گریلین می شود. این هورمون باعث می شود احساس سیری در بدن ایجاد شود و میل به غذا کمتر باشد. به همین دلیل است که خوردن یک صبحانه متعادل می تواند در دستیابی به وزن ایده آل ما مفید است.

 

صبحانه رژیمی برای کاهش وزن

یک صبحانه خوب برای کاهش وزن باید شامل موارد زیر باشد:

• بین 10 تا 15 گرم چربی

• 25 گرم فیبر

• از 13 تا 20 گرم پروتئین

کارشناسان توصیه می کنند این صبحانه باید شامل همه ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات های خاص باشد. بر این اساس، ما 5 غذای ضروری را پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کند کاهش وزن را تجربه نمایید.

 

1. بلغور جو دو سر

خوردن بلغور جو دو سر برای صبحانه یک انتخاب عالی برای کاهش وزن خواهد بود. این به معنای خوردن غلات در کالری کم است. این غذا برای ما مقدار زیادی از ویتامین B، مواد معدنی و چربی های اشباع نشده را فراهم می کند که به نوبه خود انرژی زیادی را برای بدن فراهم می کند.

بلغور جو دوسر تشکیل شده از 25٪ پروتئین، یک عنصر حیاتی برای تشکیل توده عضلانی است. علاوه بر این، حاوی فیبر به نام بتا-گلوکان است که باعث کاهش کلسترول و احساس گرسنگی می شود. این به این معنی است که سطح قند خون را کنترل می کند. به همین ترتیب چربی ها را از شریان ها حذف می کند.

 

2. تخم مرغ

تخم مرغ ها همه کاره هستند و با ترکیب پر از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین انرژی بالا در بدن را فراهم می کنند. در عین حال، اشتها را در طول روز تنظیم می کنند و احساس گرسنگی را کاهش می دهند. همچنین، تخم مرغ ها برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل اساسی هستند. در واقع آن ها طول عضلانی بدن را در هنگام کاهش وزن حفظ خواهند کرد. 

صبحانه رژیمی

این غذای حاوی مواد مغذی به نام کولین است که فعالیت مغز را تحریک می کند و عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. یک مطالعه در دانشگاه فنلاند شرقی تخم مرغ را به عنوان یکی از مواد غذایی برای تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر طبقه بندی می کند.

 

3. قهوه

قهوه اگر در اوایل روز شود، مزایای متعددی را برای عملکرد مغز ما به ارمغان می آورد. مهمترین نکته این است که حافظه، خلق و خو و تمرکز ما را بهبود می بخشد. همچنین، حاوی مقدار زیادی کافئین است. به همین دلیل، این یک جزء کلیدی در کاهش وزن است زیرا باعث تحریک عملکرد سیستم عصبی می شود که به نوبه خود باعث تخریب بافت های چربی می شود.

 

4. چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی است کم کالری است، که باعث می شود برای صبحانه ایده آل باشد. این مخصوصا برای تولید یک نوع آنتی اکسیدان مفید است که به محافظت از قلب کمک می کند، سوخت و ساز بدن را تسریع می بخشد و چربی را سوزاند. آزمایش انجام شده توسط گروهی از متخصصان تغذیه نشان داد افرادی که حداقل 2 فنجان چای سبز در هر روز نوشیدند، چربی کمتر و کمر باریک تری دارند.

صبحانه رژیمی

 

5. میوه خشک شده

میوه خشک یک آنتی اکسیدان است که حاوی مواد معدنی، چربی سالم، پروتئین و فیبر است. به همین دلیل، قادر به کنترل سطح کلسترول در خون و کمک به عرضه انرژی به بدن خواهد بود. مزایای میوه خشک شده این است که گرسنگی را کنترل می کند. با این وجود، این غذای دارای کالری بالایی است. بنابراین باید مصرف آن به میزان متوسط بین 15 تا 20 گرم در روز باشد. 

همانطور که می بینیم، گزینه های گوناگونی وجود دارد که می توانیم در صبحانه برای کاهش وزن استفاده کنیم. به یاد داشته باشید نکته مهم در این فرایند حفظ رژیم متعادل است. در صورت داشتن تردید، با یک پزشک مشورت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان