باکس آفیس آخر هفته: The Meg دریای باکس آفیس را به تسخیر خود درآورد

این سومین تابستان متوالی است که این فیلم که درباره‌ی کوسه‌هاست به عرصه باز می‌گردد.
«مگ» The Meg از کمپانی برادران وارنر Warner در اکران خود در آمریکای شمالی پا را از تمام انتظارات فراتر گذاشت و با فروش 44.5 میلیون دلاری از 4118 سالن سینما بزرگ‌ترین اکران تمام تاریخ را برای یک فیلم کوسه‌ای — بدون در نظر گرفتن تورم — رقم زد. «مگ» The Meg همچنین بزرگ‌ترین اکران این استودیو تا به اینجای سال بوده است و عملکردی بهتر از «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One (با 41.8 میلیون دلار فروش) و «هشت یار اوشن» Ocean’s 8 (با 41.6 میلیون دلار فروش) داشته است.
این فیلم که بودجه‌ی ساخت بالایی داشته در خارج از آمریکا هم فروش موفقی را رقم زده است. گرویتی پیکچرز Gravity Pictures در چین که حجم زیادی از بودجه را تأمین کرده است، مسئولیت پخش این فیلم را در این کشور عهده‌دار شده که در آن «مگ» The Meg با 50.3 میلیون دلار اکران شد و به جمع فروش خارجی 96.8 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 141.3 میلیون دلار در اکران خود رسید. سالن‌های آی‌مکس Imax، 13.6 میلیون دلار برای این فیلم به ارمغان آوردند که بیش از نیمی از آن در مارکت چین بود (7 میلیون دلار).
«مگ» The Meg به‌راحتی صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کرد، درحالی‌که «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» Mission: Impossible — Fallout در سومین آخر هفته‌ی اکران خود با 20 میلیون دلار فروش از 3888 سالن سینما به جمع فروش داخلی 162 میلیون دلار برای کمپانی‌های پارامونت Paramount و اسکای‌دنس Skydance رسیده و به جایگاه دوم جدول باکس آفیس منتقل شد. «فال‌اوت» Fallout با 38.4 میلیون دلار فروش در خارج از آمریکا توانست به جمع فروش خارجی 275.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 427.6 میلیون دلار دست یابد. (این فیلم به‌زودی به میزان فروش فیلم قبل در سال 2015، «مأموریت غیرممکن: ملت یاغی» Mission: Impossible — Rogue Nation می‌رسد).
فیلم «کریستوفر رابین» Christopher Robin از دیزنی Disney که از هفته‌ی قبل باقی مانده بود، در دومین آخر هفته‌ی خود با 12.4 میلیون دلار فروش، به جمع فروش داخلی 50 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 62.1 میلیون دلار رسیده و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی در آخر هفته‌ی اخیر قرار گرفت (این فیلم وینی پو Winnie-the-Pooh به‌تدریج در مارکت‌های جهانی اکران می‌شود.)
چند فیلم دیگر هم در کنار «مگ» The Meg در این آخر هفته اکران شدند. ازجمله فیلم «اسلندرمن» Slender Man از کمپانی اسکرین جمز Screen Gems که یک فیلم فرا طبیعی ترسناک است و با 11.3 میلیون دلار فروش از 2358 سالن سینما در جایگاه چهارم قرار گرفت. علامت سؤال بزرگی که در مورد این فیلم وجود دارد این است که آیا امتیاز بسیار پایین D در سینمااسکور به آن لطمه خواهد زد یا خیر، البته امتیازهای پایین سینمااسکور برای فیلم‌های ترسناک موضوع جدید و نامتعارفی نیست. این فیلم درباره‌ی گروهی از دوستان است که به جو اینترنتی در مورد اسلندرمن علاقه‌مند شده‌اند؛ و وقتی آن‌ها تلاش می‌کنند ثابت کنند او وجود خارجی ندارد، یکی از آن‌ها به طرز اسرارآمیزی ناپدید می‌شود.
فیلم بلند‌مرتبه‌ی اسپایک لی Spike Lee، به نام «بلکککلنزمن» BlacKkKlansman که در جشنواره‌ی فیلم کن اکران شد با فروش دلپذیر 10.8 میلیون دلاری از 1512 سالن سینما جایگاه پنجم جدول باکس آفیس را به دست آورد و شروع بسیار قوی و محکمی را برای فیلم‌های مستقل در این فصل رقم زد. آخرین فیلم لی Lee، به نام «شای-رک» Chi-Raq (در سال 2015) که در داخل آمریکا 2.7 میلیون دلار فروخت، اکران عمومی کاملی نداشت، چراکه بلافاصله در سرویس پخش ویدیوی آنلاین آمازون Amazon به نمایش درآمد.
«بلکککلنزمن» BlacKkKlansman از کمپانی فوکس فیچرز Focus Features، داستان واقعی دو پلیس اهل کولورادو را روایت می‌کند که یکی سیاه‌پوست (با بازی جان دیوید واشینگتن John David Washington) و دیگری یهودی (با بازی آدام درایور Adam Driver) است و در اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی به عضویت KKK در می‌آیند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر