تنظیم خواب بعد از سفر ؛ نکاتی برای تنظیم خواب بعد از مسافرت

تنظیم خواب بعد از سفر ؛ نکاتی برای تنظیم خواب بعد از مسافرت سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - گردشگری,مقالات آموزشی,سفر,دانستنی ها  سفر می تواند روال عادی زندگیتان به خصوص برنامه استراحت و خواب ش ...

 سفر می تواند روال عادی زندگیتان به خصوص برنامه استراحت و خواب شما را به هم بریزد.عبور کردن از چند منطقه زمانی باعث می شود درک شما از زمان مختل شود بدین معنا که بدن تان نیمه شبی در اروپا را تجربه می کند در حالی که ذهنتان هنوز در اوایل بعدازظهر گرمی در آمریکا سپری می کند. در این مواقع ممکن است شما احساس بی حالی، سستی، عدم تعادل یا حتی حالت تهوع داشته باشید.در ادامه مطلب نکاتی برای تنظیم خواب بعد از مسافرت و بازگشت به روتین برنامه ی تنظیم خواب بعد از سفر را با هم می خوانیم:
برنامه خواب بعد از سفر

تنظیم خواب بعد از مسافرت : برنامه ی خوابتان را پیش از سفر  تنظیم کنید

هیچ راهکار قطعی ای برای جلوگیری از خستگی ناشی از سفر هوایی وجود ندارد اما یکی از بهترین راهکارها برای کاهش تأثیر آن این است که قبل از سفر به برنامه زمانی مقصدتان عادت کرده باشید. سعی کنید چند روز قبل از پرواز، طبق برنامه زمانی مقصدتان به رختخواب بروید. اگر زمان مقصدتان 5 ساعت عقب تر است، یک یا دو ساعت دیرتر آماده ی خوابیدن شوید و روز بعد یک یا دو ساعت زودتر بیدار شوید. اگر این کار را برای دو یا سه روز انجام دهید، بدنتان هنگام رسیدن به مقصد انرژی لازم را دارد.

تنظیم خواب بعد از سفر : به محض بازگشت از سفر به برنامه روتین تان برگردید

 بدن شما عاشق عادت هایش است بنابراین با پیروی از یک روتین ساده، یک عادت سالم را پایه ریزی کنید. در زمان معینی از خواب بیدار شوید، در زمان معین غذا بخورید و در زمان معینی به رختخواب بروید. به بدنتان کمک کنید تا زمان گرسنگی و نیاز به خواب معینی، داشته باشد.
سفر کردن

تنظیم خواب بعد از مسافرت : آرام باشید

با بدنتان مهربان باشید. یک الی دو ساعت پیش از خواب به بدنتان استراحت دهید. دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، موبایل، کتاب خوان، تبلت و لپ تاپ را خاموش کنید. کمی موزیک آرام بخش گوش کنید. گرفتگی های عضلانی را با انجام کمی حرکات یوگا رفع کنید. یک دوش طولانی بگیرید. (این گزینه ی مورد علاقه من پس از یک پرواز طولانی و خسته کننده است.)

تنظیم خواب بعد از سفر : ورزش کنید

حالا که صحبت از انجام حرکات کششی و یوگا شد، به ورزش کردن بپردازیم! ورزش برای داشتن یک خواب خوب فوق العاده است. ورزش نه تنها چربی ها را می سوزاند و استقامت بدنی شما را افزایش می دهد بلکه بدنتان را خسته می کند و باعث می شود از یک خواب عمیق و انرژی بخش لذت ببرید. مطمئن شوید که زمان ورزشتان صبح یا اوایل بعدازظهر باشد چرا که اگر زمان ورزش به زمان خوابتان نزدیک باشد، آزار دهنده است و باعث بروز اختلال می شود.

نوشیدنی آلبالو بنوشید

حقیقت دارد که این آلبالوهای کوچک کیفیت خواب شما را افزایش می دهند. آلبالو منبع طبیعی ملاتونین است که کیفیت و مدت زمان خوابتان را افزایش داده و احتمال بی خوابی را کاهش می دهد. هیچ کس دوست ندارد  وقتی بعد از یک سفر طولانی به خانه برمی گردد با بی خوابی دست و پنجه نرم کند.به مدت یک هفته هر روز صبح و شب پیش از خواب، یک لیوان آب آلبالو بنوشید و شاهد بهبود کیفیت خوابتان شوید.
آب آلبالو

صبح هایتان را روشن و شب ها را تاریک نگاه دارید

روشنایی و تاریکی به بدن شما کمک می کنند تا زمان بیداری و خواب را تنظیم کند. برای تنظیم دوباره ی برنامه خوابتان باید کار به خصوصی انجام دهید. صبح ها با باز کردن پنجره، زیر نور رفتن یا قدم زدن زیر تابش آفتاب، مغزتان را بیدار کنید.برای شب هنگام نیز همانطور که گفتم دقیقا پیش از خواب خاموش کردن لپ تاپ نادرست است. کم کردن نور اتاق نیز کمک می کند.
خواب در تاریکی

شام را زود صرف کنید

معده تان نیز به روتین بدنتان واکنش نشان می دهند. شام را بین ساعات 6 الی 8 صرف کنید. یک وعده غذایی بزرگ که دیروقت خورده شود می تواند در ریتم روزانه تان تداخل ایجاد کند. همچنین، هنگامی که نیمه شب غذا بخورید بدنتان چربی بیشتری جذب و ذخیره می کند. از همه ی این ریسک ها پرهیز کنید و شام را در ساعات اولیه ی شب میل کنید.
صرف شام

چرت زدن

چرت های کوتاه در سفرهای طولانی مدت موهبت محسوب می شوند. ممکن است شما در فاصله زمانی های مختلف مانند در هواپیما، تاکسی و لحظات اولیه ای که وارد هتل تان شده اید، کمی چرت بزنید. توصیه ی من این است که مدت زمان این چرت ها را کوتاه نگاه دارید.بهترین مدت زمان برای چرت زدن 20 دقیقه است چرا که در این حالت بدن شما کمی استراحت می کند اما دچار کرختی نمی شود. زمان چرت زدن را کوتاه و دلنشین نگاه دارید و بدین ترتیب بدن شما هیچگاه دچار این اشتباه نمی شود که چرت زدن تعریف جدید خوابیدن است.
چرت زدن


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان