مقدار مصرف مناسب سرکه سیب برای سلامتی

سرکه سیب دارای خواص شگفت انگیزی برای سلامتی است. سرکه سیب رقیق شده می تواند بدن شما را از شر سموم خلاص کند. همچنین برای کاهش وزن و سلامت قلب و عروق نیز مفید خواهد بود. اما مقدار مصرف سرکه سیب چقدر است؟

نوشیدن مقدار مناسب سرکه سیب در روز برای حفظ سلامتی کار سختی نیست. در ابتدا ممکن است مجبور شوید به طعم آن عادت کنید. با این حال، می توانید برخی از مواد دیگر مانند عسل را نیز برای بهبود طعم و مزه اضافه کنید. مصرف مقدار زیادی سرکه سیب در روز با عدم تعادل مواد معدنی در بدن همراه است. اما مصرف 2 تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز برای شما کافی خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از آسیب رساندن به مینای دندان یا ناراحتی سیستم گوارش شما، باید در مقدار مصرف روزانه سرکه سیب احتیاط نمایید. 

خواص مصرف سرکه سیب

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب برای قرن ها به عنوان ماده مقوی و سالم و برای کمک به ضدعفونی زخم استفاده شده است. سرکه سیب از تخمیر سیب ساخته شده و با اضافه کردن باکتری، الکل را به اسید استیک تبدیل می کند. این باعث می شود که مایع دارای خواص ضدعفونی و باکتری سالم باشد. مواد اصلی اصلی در سرکه سیب سرکه اسید استیک است که دارای مزایای سلامتی قوی است. سرکه سیب حاوی حدود 1 کالری انرژی در قاشق چای خوری یا 3 کالری در قاشق غذاخوری است که بسیار کم است.

طبق گزارش مجله های معتبر پزشکی، سرکه سیب حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ترکیبات پلی فنیک است. این به این معنی است که سرکه سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می توانند در هنگام مصرف رادیکال های آزاد را از بین ببرند. از مزایای مصرف نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب در روز می توان تقویت سلامت قلب و عروق، کنترل سطح قند خون و رهایی از بدن از سموم را نام برد.

 

مقدار مصرف سرکه سیب چقدر است؟

شما ممکن است از خودتان بپرسید «چقدر سرکه سیب سرکه باید بنوشم؟». هیچ مقدار رسمی و معتبری برای مصرف روزانه وجود ندارد. اما اکثر مردم روزانه یک تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ مصرف می کنند. از آنجایی که سرکه سیب سرخ دارای طعم قوی است، بسیاری از مردم مقدار کمی سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و میل می کنند.  

برای مثال، می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را مصرف کنید. چند روز طول میکشد تا به سلیقه خود برسید. سپس، شما می توانید به تدریج میزان مصرف را افزایش دهید. یک هفته یا بیشتر، شما باید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب یک یا دو بار در روز بخورید. به این ترتیب می توانید از مصرف یک یا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب سرکه در روز استفاده کنید. برای بهبود طعم سرکه سیب می توانید کمی عسل را به نوشیدنی اضافه کنید. در واقع مصرف سرکه سیب همراه با عسل دارای مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی است.

 

بهترین زمان مصرف سرکه سیب

بسته به دلایل شما برای نوشیدن سیب سرکه، ممکن است زمان مصرف آن متفاوت باشد تا تاثیر خود را به بهترین نحو بگذارد. به عنوان مثال اگر دلیل مصرف شما برای از دست دادن وزن و افزایش احساس سیری پس از غذا یا تنظیم قند خون است، 1-2 قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با آب باید قبل از وعده غذایی مصرف شود.

اگر شما دارای دیابت نوع 2 هستید، ممکن است قبل از رفتن به رختخواب، سرکه سیب را مصرف کنید. بعضی از مردم نیز ترجیح می دهند سرکه سیب را برای اولین بار در صبح در معده خالی مصرف کنند. اگر بعد از نوشیدن سرکه سیب حالت تهوع دارید، آن را قبل از غذا مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب

 

خواص نوشیدن هر روز سرکه سیب برای سلامتی

 

سرکه سیب برای سم زدایی

برای سم زدایی بدن و کبد خود از سموم باید 1-2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را دو بار در روز قبل از غذا بخورید. مصرف سرکه سیب می تواند به کاهش آسیب کبدی کمک کند. دانشمندان اثرات آنتی اکسیدان ها را در سرکه سیب مطالعه کردند و دریافتند که برای سلامت کبد مفید هستند. میتوانید مواد افزودنی دیگر مانند عسل، چای سبز یا دارچین را ترکیب کنید و به همراه سرکه سیب استفاده نمایید.

 

سرکه سیب برای کاهش وزن

نوشیدن 2 لیوان سرکه سیب رقیق شده در روز واقعا می تواند به کاهش سریع وزن کمک کند. بعضی از مردم دوست دارند سرکه سیب را با بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن بخورند. البته، فقط نوشیدن سرکه سیب بدون رژیم غذایی و ورزش، به شما در از دست دادن مقدار زیادی وزن در زمان کوتاه کمک نمی کند. با این حال سرکه سیب می تواند باعث افزایش احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن شما شود.

در یک آزمایش مردان 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب (30 میلی لیتر) در یک لیوان آب بزرگ روزانه به مدت 12 هفته مصرف کردند. این گروه وزن بدن و شاخص توده بدنی کمتری نسبت به گروهیکه فقط آب مصرف کرده بودند، داشتند. محققان کشف کردند که اسید استیک نقش مهمی در تنظیم اشتها دارد.

اگر می خواهید مقادیر مناسب سیب سرکه سیب را برای کاهش وزن مصرف کنید، ابتدا با اضافه کردن 1 قاشق چای خوری سرکه سیب به یک فنجان آب قبل از هر وعده غذایی شروع کنید. سپس مقدار سرکه را در هر وعده افزایش دهید تا به میزان مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب در آب برسید.

 

سرکه سیب برای تنظیم سطح قند خون

مطالعه نشان می دهد که چگونه میزان اسید استیک در سرکه سیب می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. مشخص شد که مصرف سرکه سیب به میزان قابل توجهی گلوکز خون را کاهش می دهد. برای جلوگیری از افزایش قند خون، بعد از یک وعده غذا یک لیوان آب بزرگ را با 2 قاشق غذا خوری سیب سرکه ترکیب کنید.

 

سرکه سیب برای کمک به درمان دیابت نوع 2

این واقعیت وجود دارد که سرکه سیب می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. این خبر خوبی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت است. دوز روزانه نوشیدن 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده می تواند به کنترل دیابت و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند. به عنوان مثال، مجله Diabetes Care در یک مطالعه نشان می دهد که چگونه 20 گرم سرکه سیب در 40 گرم آب آشامیدنی قبل از غذا می تواند به کاهش علائم دیابت کمک کند. نتیجه این بود که انسولین در این بیماران به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اگر دچار دیابت هستید، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. با این حال، بسیاری از پزشکان غذاهای خاصی را پیشنهاد می کنند که می تواند به طور طبیعی برای کنترل دیابت مفید واقع شوند.

 

سرکه سیب برای کنترل کلسترول و تنظیم فشار خون

سرکه سیب رقیق شده می تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک کند. اگر می خواهید به کاهش فشار خون خود کمک کنید، باید یک یا دو لیوان سرکه سیب رقیق در روز بخورید. براساس یک تحقیق انجام شده در سال 2001، اسید استیک در صورت مصرف منظم، دارای اثر ضد فشار خون است. زیرا اسید استیک بر آنزیمی تاثیر می گذارد که به تنظیم فشار خون بالا کمک می کند. البته اگر فشار خون بالا دارید، باید داروهای خود را ادامه دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان