تدوین خاطرات سه نسل از جنگ هشت ساله عراق علیه ایران

جلد اول خاطرات سه نسل از کودکان و نوجوانان ایرانی از جنگ هشت سالۀ عراق علیه ایران، توسط نوید صالحی جمع آوری و در حال تدوین و آماده سازی است.

تدوین خاطرات سه نسل از جنگ هشت ساله عراق علیه ایران

نوید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایدۀ انتشار این کتاب گفت: 3 سال پیش هنگامی که با جمعی از دوستان دورۀ ابتدایی و راهنمایی نشسته بودیم، صحبت از جنگ شد و هر یک از دوستان خاطراتی را از این دوران تعریف کرد. برخی از این خاطرات بسیار برایم جذاب بود و به این فکر کردم که این خاطرات بخشی مغفول مانده از دوران پایداری مردم ایران در شهرها و پشت جبهه‌ها است.

وی افزود: بعنوان یک خبرنگار  به این فکر افتادم  باید این خاطرات که بیانگر بخشی از زندگی  کودکان و نوجوانان  ایران در شهرهای مختلف و در دوران جنگ تحمیلی بود را ثبت و ضبط کنم.

دبیر پیشین صفحات پایداری روزنامه های اعتماد و ملت ما تاکید کرد: خاطرات دوران کودکی و نوجوانی تاثیر عجیب و ماندگاری در زندگی دارد و اینکه در روز نخست مدرسه، دانش آموز با حمله هوایی و یا حتی هول و هراس بزرگتر ها بخاطر واژه ای بنام جنگ روبرو شود، فراموش نشدنی است، ضمن اینکه این بخش از تاریخ شفاهی جنگ نادیده گرفته شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ماجراهای جذاب و مستند این خاطرات برگهایی از خاطرات دوران جنگ هشت ساله است که بی شک در آینده می تواند مورد استفادۀ و استناد محققان و پژوهشگران اجتماعی قرار گیرد. این بود که کار را آغاز کردم و ابتدا از دوستان و آشنایان درخواست کردم تا خاطرات خود را برایم بنویسند و بازگو کنند.

این خبرنگار پیشکسوت ادامه داد: چند بار طرح کلی کار را بهبود بخشیدم و یک دوره سراغ آدم های مشهور رفتم ولی بعدا دریافتم که این خاطرات باید از میان تمام  مردم جمع آوری شود.

صالحی تصریح کرد: تا کنون 27 خاطره از بین  خاطرات جمع آوری شده را انتخاب کرده و با فراخوانی  در فضای مجازی به دنبال خاطرات جدید و جذاب هستم و امیدوارم که با حمایت هم نسلان ام  بتوانم بخش نخست این کتاب را به بهترین شکل ممکن ارائه دهم.

این نویسنده تاکید کرد: طی فراخوانی خصوصی و نیز در فضای مجازی 27 خاطره از شهرهای مختلف ایران و نیز ایرانیان ساکن خارج از کشور  مثل آلمان به دست نویسنده رسید. 

وی اظهار امیدواری کرد که جلد نخست این مجموعه تا اواخر امسال آمادۀ انتشار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر