ماهان شبکه ایرانیان

اوحدی:

ظرفیت تبلیغاتی شهرداری تهران برای اصلاح الگوی مصرف بسیج می‌شود

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست امضای تفاهم‌نامه این سازمان با شرکت آب و فاضلاب استان تهران که با هدف ارتقای فرهنگ عمومی انجام شد بر بسیج ظرفیت تبلیغاتی شهرداری تهران برای اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

ظرفیت تبلیغاتی شهرداری تهران برای اصلاح الگوی مصرف بسیج می‌شود

به گزارش ایسنا، صبح روز سه‌شنبه 23 مردادماه، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران با هدف اصلاح الگوی مصرف و ارتقای فرهنگ عمومی امضاء شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و ارتقای فرهنگ عمومی با عزم ملی و مدیریت جهادی در مصرف بهینه آب و نظر به توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تولید و اجرا در زمینه ارائه خدمات و تولید محصولات فرهنگی و لزوم ایجاد همکاری بین مراکز برای تبادل تجارب و اطلاعات و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی، تخصصی، اجرایی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود دو طرف، تفاهم‌نامه‌ای میان سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان طرف اول و مهدی فروغی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و محمدرضا بختیاری نماینده شرکت آب و فاضلاب استان تهران هر یک به عنوان طرف دوم، امضاء شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: امروز در تاریخ با عنوان «روز مقاومت» نام‌گذاری شده و سالگرد شهادت یکی از سردمداران محور مقاومت «محسن حججی» را نیز پشت سر گذاشته‌ایم و امیدوارم که به برکت این روز و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای محور مقاومت این اقدام به بهترین شکل انجام گیرد و بتوانیم در راستای اصلاح الگوی مصرف بتوانیم اثرگذار باشیم.

وی افزود: در جوامع توسعه یافته به این باور غیر قابل انکار رسیده‌اند که رسیدن به توسعه در هر زمینه‌ای حتی در زمینه نظامی محقق نمی‌شود مگر آنکه بستر و پیوست فرهنگی برای آن فراهم شود. این مقوله به ویژه برای مفهوم نوین «توسعه پایدار» به معنای استفاده بهینه از منابع با حفظ حقوق نسل آینده نکته بسیار مهمی است با توجه به اینکه وضعیت کشور ما از معضل کم‌آبی وارد بحران آب شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: این موضوع در حالی برای ما جدی‌تر می‌شود که ما در آموزه‌های دینی خود نیز درباره فرهنگ استفاده و اصراف توصیه‌های جدی داریم و باید در چگونگی مصرف خود بازنگری کنیم. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که تهران زیرساخت‌های لازم را برای این حجم از جمعیت نداشت و ساختارها برای یک چهارم ظرفیت فعلی طراحی شده است اما حالا که با همت شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران این آب تهیه می‌شود، ضروری است که در مصرف بهینه بازنگری کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان فرهنگی برای این الگوسازی گفت: مهم‌ترین ویژگی سازمان فرهنگی هنری در این است که مخاطب حضور در مراکز ما را انتخاب می‌کند و به صورت داوطلبانه در مراکز ما فعال است. ما در بخش آموزش400 هزار مراجعه داشته‌ایم که اگر این افراد را در یک خانواده ببنیم، متوجه می‌شویم که تنها در بخش آموزش ما با 2 میلیون نفر مخاطب روبه‌رو هستیم.

اوحدی در ادامه گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تهران به عنوان پایتخت ایران و مرکزی که می‌تواند بر تمامی نقاط کشور تاثیرگذار باشد می‌تواند نقش مهمی را در این فرهنگ‌سازی ایفا کند و من طبق همین تفاهم‌نامه می‌گویم که تمامی ظرفیت تبلیغی سازمان فرهنگی هنری و تمام سازه‌های فرهنگی سازمان زیباسازی با مشارکت مدیریت این مجموعه در راستای این تلاش برای ایجاد توسعه پایدار برقرار می‌شود که این موضوع البته نه به تفاهمی یک ساله که به همکاری همه جانبه و طولانی مدت همه نهادهای فرهنگی نیازمند است.

وی در پایان با بیان خاطره‌ای از سال‌های اسارت گفت: ما سال‌ها تنها با یک ظرف آب هم آب آشامیدنی خود را و هم آب لازم برای وضو را تامین می‌کردیم و خوشحالم که اولین قدم برای این هدف مشترک نیز به مناسبت روز بازگشت آزادگان، 26 مردادماه در گالری لاله خواهد بود.

 بختیاری: فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب، مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر است

محمدرضا بختیاری نماینده شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با اشاره به فوریت فعالیت فرهنگی در زمینه اصلاح الگوی مصرف گفت: ما در کشور کم آبی زندگی می‌کنیم که این موضوع مشکلات زیادی را برایمان رقم می‌زند. ما یک سوم بارندگی متوسط جهانی را داریم اما مصرفمان بیشتر از متوسط جهانی است به همین دلیل مشکلاتی که برایمان به وجود می‌آید بیشتر از بسیاری از کشورهایی است که حتی سرانه بارندگی در آنها بسیار کمتر از ماست که این آسیب تنها و تنها به شیوه مصرفمان باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: امسال تا 90 درصد کمتر از حد طبیعی ذخیره برف داشتیم و اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود، ما به مشکلات عمده‌ای در خصوص قطعی و کم بود فشار آب می‌رسیدیم.

بختیاری اضافه کرد: مسئله دیگری در حوزه آب وجود دارد، اقتصاد آب است. هر متر مکعب آب برای ما با رقمی بالغ بر 2500 تومان تامین می‌شود در حالی که هزینه آن را با هر متر مکعب 600 تومان به مردم واگذار می‌کنیم. همین موضوع عاملی است که شاید مردم درک درستی از ارزش اصلی آب ندارند.

با شماره 122 تماس بگیرید

وی در ادامه با تقدیر از مردم پایتخت گفت: فرهنگ در تهران افزایش چشم‌گیری داشته است. 60 درصد از مردم تهران پایین‌تر از حد متوسط مصرف می‌کنند اما 20 درصد مردم این شهر سه برابر متوسط جهانی مصرف می‌کنند و این افراد کسانی هستند که باید با آنها برخورد فرهنگی کرد. یکی دیگر از مصادیق کارهای فرهنگی نیز این است که همین کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند به عنوان سفیر فعال کنیم تا نگذارند دیگران آب را هدر بدهند. این یکی از مهم‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. شماره 122 هم برای این امر فعال شده است و خوشبختانه انسان‌های دغدغه‌مند زیادی با این شماره در تماس‌اند.

فروغی: بحران آب، بحران‌های فراوانی را پشت سر دارد

مهدی فروغی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان تهران نیز در سخنان کوتاهی گفت: ما در مقوله بحران آب که اخیرا در جنوب ایران با آن مواجه شدیم به روشنی دیدم که این موضوع بحران‌های فراوانی را در پی دارد از بحران‌های بهداشت و زیست محیطی تا بحران‌های امنیتی. این که همین بی آبی می‌تواند منجر به مشکلات فرهنگی چون مهاجرات شود. 

وی در پایان تاکید کرد: در مقوله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین نکته این است که از خود مردم بخواهیم که ایده‌پردازی کنند و خودشان را در حفظ منابع آبی فعال کنیم.

بر اساس گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران امروز سه‌شنبه 23 مرداد در تالار آبگینه شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور جمعی از مدیران هر دو مجموعه امضا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان