امروز توسط خانه کتاب انجام می‌شود؛

بررسی تشکیلات وآداب دیپلماتیک درایران همراه بایک مسابقه کتابخوانی

برپایی جلسه نقد و بررسی کتاب «تشکیلات و آداب دیپلماتیک در ایران؛ از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری» و اختتامیه مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» دو برنامه امروز خانه کتاب است.

بررسی تشکیلات وآداب دیپلماتیک درایران همراه بایک مسابقه کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، کتاب «تشکیلات و آداب دیپلماتیک در ایران؛ از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری» در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

در این نشست نصرالله پورمحمدی املشی، کاظم شریف‌کاظمی و صباح خسروی‌زاده درباره کتاب «تشکیلات و آداب دیپلماتیک در ایران؛ از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری» سخن خواهند گفت.

موضوع کتاب تشکیلات و آداب دیپلماتیک در ایران از آغاز قاجار تا پایان دوره ناصری است. این امر در تاریخ ایران به شیوه سنتی از امتیازات خاص مقام سلطنت و به شکل ظاهری در دوره‌ای تحت نظر دیوان رسایل و در دوره‌ای دیگر منشی‌الممالک بود. با توجه به اهمیت دیپلماسی در روابط رسمی خارجی و آغاز این مناسبات در دوره قاجار وزارتی شکل گرفت که امور مربوط به مراودات خارجی را تنظیم کند. شناسایی روند تشکیلاتی شدن و مدون گشتن اجزای این وزارت و همچنین نحوه اجرای آداب دیپلماتیک هم در پذیرش سفرا و هم در ارسال آن‌ها مساله این پژوهش است.

این نشست ساعت 17 امروز چهارشنبه (24 مردادماه) در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک2، برگزار می‌شود.

امروز همچنین آئین اختتامیه اولین دوره مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» به همت موسسه خانه کتاب و با حضور نویسندگان، شاعران، تصویرگران، مترجمان و ناشران حوزه کودک و نوجوان و جمعی از مدیران فرهنگی در سرای کتاب این موسسه برگزار می‌شود.

پیش از این و طبق فراخوان حدود 500 اثر به مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» ارسال شد که از این تعداد 300 اثر در مرحله اول انتخاب و از بین آنها 220 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند. از بین آثار راه یافته به مرحله دوم، 114 اثر  به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

از بین 114 اثر راه یافته به مرحله نیمه نهایی، 12 اثر برگزیده، 2 اثر از ایرانی‌های خارج از کشور در بخش ویژه و 100 اثر هم به عنوان اثر منتخب معرفی شدند.

این مراسم ساعت 15 در سرای کتاب موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفرجنوبی، پلاک1080، طبقه منهای2، برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان