معرفی مکان های دیدنی تهران (قسمت دوم)

در عید نوروز خیلی از ساکنین تهران تصمیم می‌گیرند به جای رفتن به مسافرت از خلوت بودن شهر استفاده کنند و به جاهای دیدنی تهران که در روزهای عادی و پرمشغله و به دلیل ترافیک و کمبود وقت نمی‌توانند از آن‌ها بازدید کنند سر بزنند

معرفی مکان های دیدنی تهران (قسمت دوم)

در عید نوروز خیلی از ساکنین تهران تصمیم می‌گیرند به جای رفتن به مسافرت از خلوت بودن شهر استفاده کنند و به جاهای دیدنی تهران که در روزهای عادی و پرمشغله و به دلیل ترافیک و کمبود وقت نمی‌توانند از آن‌ها بازدید کنند سر بزنند. برخلاف تصور عموم، تهران پر از جاهای زیبا و دیدنی است فقط کافی است کمی حوصله داشته باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید تا با جاهایی که در طی ایام نوروز می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید را به شما معرفی کنیم. در قسمت اول 5 تا از جاهای دیدنی را به شما معرفی کردیم و در این مطلب به ادامه معرفی مکان های دیدنی تهران می‌پردازیم.

معرفی مکان های دیدنی تهران

6.   پل طبیعت از مکان های دیدنی تهران

پل طبیعت از مکان های دیدنی تهران

پل طبیعت یکی دیگر از مکان های دیدنی تهران است که بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی در ایران به حساب می‌آید. این پل دو پارک آب و آتش و طالقانی را که در دو سمت اتوبان مدرس قرار دارند به هم متصل می‌کند. معماری این پل توسط لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی از گروه سازه‌های پارچه‌ای دیبا صورت گرفته است. بر عکس همه پل‌ها که برای تردد و محل گذر است این پل به مثابه جایی برای ماندن طراحی شده است و مانند دو پارک اطرافش که محلی برای ماندن هستند این پل نیز عملکردی مانند آن‌ها دارد و رستوران و کافه‌هایی هم به همین منظور روی این پل قرار دارند.

7.    کاخ سعدآباد

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد از کاخ‌های معروف و مکان های دیدنی تهران است که از زمان قاجار به جا مانده است. این کاخ در شمال تهران قرار دارد و از شمال با کوه‌های البرز در همسایگی قرار دارد و به همین دلیل محل اقامت تابستانی رضاخان بود. کاخ و کوشک‌هایی در این مجموعه هجده کاخ کوچک و بزرگ از دوره‌های قاجار و پهلوی در وجود دارند. در زمان پهلوی اول، سراسر باغ سعدآباد از رودخانه دربند آبیاری می‌شد اما چون آب این رودخانه برای آبیاری این کاخ کافی نبود از دوازده رشته قنات قدیمی و جدیدالاحداث استفاده شد.

8.    توچال

توچال

یکی از مکان‌های تفریحی که در ایام نوروز می‌توانید به آن سر بزنید و لذت ببرید مجموعه توچال است که وسایل تفریحی زیادی را در خود جای داده است. می‌توانید در این مجموعه به پیاده روی یا کوهنوردی بپردازید یا از تله‌کابین استفاده کنید و به قسمت‌های بالایی کوه بروید. اگر تمایلی به استفاده از تله‌کابین ندارید می‌توانید در همان منطقه بام بمانید و از رستوران‌ها و خدمات تفریحی دیگر این مجموعه استفاده کنید و اوقات خوشی را با خانواده و دوستانتان سپری کنید.

9.    باغ نگارستان

باغ نگارستان

بازدید از باغ‌های تهران در فصل زیبای بهار هیچوقت خالی از لطف نیست. این باغ در سال 1222 هجری قمری به دستور فتحعلی شاه قاجار برای اقامتگاه تابستانی ساخته شد این عمارت به سبک کلاه فرنگی ساخته شد و دارای دو تالار با عنوان‌های دلگشا و تالار قلمدان است. در یکی از اتاق‌های این عمارت تعداد زیادی تابلو نقاشی (اغلب پرتره) به نمایش در آمده بود و به همین دلیل نام آم را باغ نگارستان گذاشتند. بعد از اینکه به این بنا سر زدید می‌تواندی در کافه‌ای که در این باغ احداث شده از خودتان پذیرایی کنید و با دوستانتان به گفت و گو بپردازید.

10.    عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یک ساختمان تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در تهران، میدان بهارستان قرار دارد.عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان،ناصرالدین شاه ساخته شده است و معمار آن استاد شعبان معمارباشی است. نام این عمارت برگرفته از نام مسعود میرزا است و به مسعودیه معروف شده است. نخستین کتابخانه و موزه ملی ایران جایی در گوشه این عمارت برپا شدند. تمام این بنا را ساختمان‌هایی آجری تشکیل داده‌اند و زیبایی خیره کننده‌ای دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان