کاخ سفید:

تعرفه‌ها علیه کالا‌های ترکیه حتی در صورت آزادی کشیش آمریکایی باقی می‌ماند

کاخ سفید می‌گوید حتی در صورت آزاد شدن کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه، تعرفه اعمال شده به آلومینیوم و فولاد وارداتی از این کشور پابرجا باقی خواهد ماند.

تعرفه‌ها علیه کالاهای ترکیه حتی در صورت آزادی کشیش آمریکایی باقی می‌ماندبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، کاخ سفید می‌گوید حتی در صورت آزاد شدن کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه، تعرفه اعمال شده به آلومینیوم و فولاد وارداتی از این کشور پابرجا باقی خواهد ماند.

«سارا سندرز» در نشست مطبوعاتی خود گفت: تعرفه‌های وارد شده به فولاد و آلومینیوم ترکیه جزء موارد خاص برای امنیت ملی آمریکا است.

وی افزود: حتی در صورت آزاد شدن «آندرو برانسون» نیز این تعرفه‌ها باقی خواهند ماند.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اقدام روز گذشته ترکیه مبنی بر 2 برابر کردن تعرفه برخی از کالا‌های وارداتی از آمریکا گفت: این تعرفه‌ها از سوی ترکیه قطعا تأسف‌آور و گام نهادن در مسیر نادرست است، تعرفه‌هایی که آمریکا اعمال کرد خارج از منافع امنیت ملی و تعرفه‌های آن‌ها خارج از اقدام تلافی‌جویانه است.

وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدامات از سوی آمریکا گفته است: هرگز تسلیم تهدید  و تحریم‌های آمریکا نخواهیم شد.

روز گذشته ترکیه اعلام کرد که تعرفه برخی کالا‌های وارداتی از آمریکا از جمله، خودرو، الکل و تنباکو را به 2 برابر افزایش خواهد داد.

همچنین دادگاه ترکیه درخواست آزادی اندرو برانسون، کشیش 50 ساله آمریکایی را رد کرد.

ارزش ارز ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش شدیدی داشته و آمریکا نیز تعرفه 20 و 50 درصدی به آلومینیوم و فولاد وارداتی از این کشور اعمال کرده است.

ترکیه پیش از این نیز اعلام کرده بود که تدابیری برای مقابله با این جنگ اقتصادی آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

روابط ترکیه و آمریکا اخیرا در پی بازداشت کشیش آمریکایی در این کشور نیز دچار تنش شده و آمریکا بر سر این موضوع تحریم‌هایی علیه ترکیه اعمال کرده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر