فرادید؛تحریک انگیزه خریداران جوانتر میتواند نتایج بسیاری مثبتی را در آینده برای برندهای مختلف صنعت خودروسازی به بار آورد. طبق آخرین نتایج تحقیقات موسسه جهانی جی.دی پاور که در گزارشی تحت عنوان
شاخص رضایت مشتریان از خدمات فروش شرکتهای خودروسازی حاضر در بازار آلمان به دست آمده سرمایهگذاری روی جوانان با هدف تزریق حس وفاداری به یک برند بهترین روش برای افزایش فروش در طول سالیان متمادی است. پژو و ب.ام.و دو خودروسازی هستند که بنا بر نتایج گزارش 2018 جی دی پاور این رویه را در بالاترین سطح ممکن اجرای کردهاند.
به گزارش فرادید، خودروساز شیرنشان فرانسوی برای نخستین بار در یک دهه اخیر توانست درگزارش رضایت مشتریان موسسه جی.دی پاور اول شود. در آخرین گزارش موسسه آمریکایی جی.دی پاور که به بررسی وضعیت رضایت مشتریان از سطح خدمات برندهای حاضر در بازار خودرو آلمان در سال
(2018 J.D. Power 2018 Germany Customer Service Index) پرداخته، شرکت خودروسازی پژو با کسب نمره 797 ضمن اخذ بالاترین امتیاز ممکن، در ردهبندی برندهای اقتصادی حاضر در بازار آلمان بهترین عملکرد را از خود بروز داده و در رتبه نخست جدول قرار دارد.
پژو در حالی موفق به اخذ این امتیاز شده که در یک دهه اخیر هیچ گاه در بین بهترین برندهای بازار خودرو آلمان جایگاهی نداشته است. جالب است که سیتروئن شریک اصلی پژو هم با کسب نمره 789 از مجموع 1000 امتیاز این ارزیابی، توانسته رتبه دوم را در بین بهترین برندهای خودرو از نظر رضایت مشتریان کسب کند. پژو سیتروئن که برای نخستین بار موفق به کسب چنین جایگاهی شدهاند، در حالی امتیازاتی بالغ بر 785 را کسب کردهاند که میانگین کلی گروه حدود 759 بوده و دو خودروساز فرانسوی بدین ترتیب با یک اختلاف نسبتا چشمگیر و بالاتر از نیسان، تویوتا، کیا و فورد امتیازاتی عالی و ورای انتظار را به خود اختصاص دادهاند.
؛ بیشتر بخوانید: قابل اعتماد و کمنقص مثل لکسوس
در این ردهبندی پس از شرکتهای مذکور مزدا و رنو هم توانستهاند امتیازاتی بالاتر از میانگین کلی گروه را به دست آورند. در رتبه پایینتر از میانگین اما اوپل، سئات و میتسوبیشی قرار دارند که در چند سال اخیر جزو خوشنامترین شرکتها در بازار آلمان بوده و حتی میتسوبیشی اوتلندر سابقه کسب عنوان بهترین خودرو بازار این کشور را نیز در پرونده دارد. در ردههای بعدی هم شرکتهایی مثل هیوندای، فولکس واگن و اشکودا قرار دارند که اغلب در زمینه کیفیت ساخت جزو خوشنامترینها هستند. در عین حال بدترین رتبه ممکن در این گزارش را طبق معمول شرکت ایتالیایی فیات کسب کرده که با نمره 727 حدود 70 نمره با رتبه نخست فاصله دارد.
جالب است که در بخش برندهای پریمیوم اتفاقات خاصی رخ نداده و طبق معمول مرسدس بنز و ب.ام.و با کسب نمراتی بالاتر زا میانگین موفق شدهاند در صدر جدول بهترین شرکتهای سازنده خودرو از نظر مشتریان بایستند. ب.ام.و برند اسپورت ساز آلمانی در خاک خود عملکرد بهتری داشته و با کسب امتیاز 787 از مجموع 1000 نمره، بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. مرسدس بنز هم با 6نمره کمتر و اخد 781 امتیاز رتبه دوم را به دست آورده ضمن اینکه میانگین کلی گروه با 779 امتیاز در رنجی بالاتر از کلاس خودروهای اقتصادی قرار داشته است.
جی دی پاور ضمن تایید افزایش سطح رضایت مشتریان از خدمات شرکتهای خودروسازی اعلام کرده میانگین نمرات در سال 2018 حدود 8 واحد افزایش پیدا کرده است. این موسسه همچنین در توضیح این گزارش وچرایی برتری پژو سیتروئن بر رقبای دیرینه اعلام کرده پژو توانسته به لطف کار روی نسلی از خریداران، وفاداری را در بین افرادی که از این برند ماشین میخرند تقویت کند. جاش هالیبرتون معاون اروپای موسسه جی دی پاور در تایید این نکته اعلام کرده: « فرصت بزرگ خودروسازان افزایش رضایتمندی خریداران جوان است تا این افراد در طول سالهای مختلف همواره رفتاری وفادارانه از خود بروزدهند.»