قیمت طراحی منزل، از مشاوره تا تحویل کلید خانه!

امروزه در هر تخصص و مبحث که وارد می شویم با گرایش ها و شاخه های بسیار زیادی مواجه خواهیم شد که در نتیجه آن نیاز به یک فرد متخصص در آن زمینه بسیار احساس می شود

امروزه در هر تخصص و مبحث که وارد می شویم با گرایش ها و شاخه های بسیار زیادی مواجه خواهیم شد که در نتیجه آن نیاز به یک فرد متخصص در آن زمینه بسیار احساس می شود. پس به عبارتی می توان گفت در دنیای امروز انجام بسیاری از کارها، هرچند که کوچک باشند، باید توسط اهل فن و متخصص همان کار انجام شوند. ممکن است خودمان بتوانیم کار مورد نظرمان را انجام دهیم و یا با صرف هزینه کم تر به شخصی دیگر بسپاریم، اما مطمئنا کیفیت مطلوب و البته در یک بازه زمانی مناسب حاصل نخواهد شد. رشته معماری و دکوراسیون داخلی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و چه بسا در مواردی این نیاز بیش تر نیز خواهد شد. شرکت تخصصی معماری و طراحی داخلی آنامیس با ما همراه شده اند تا اطلاعات لازم و کافی در زمینه مشاره و طراحی معماری در اختیارمون قرار دهند.

  • خدماتی که یک شرکت مشاوره و طراحی، از ابتدا تا انتهای پروژه، ارائه می دهد چیست ؟

به گفته کارشناسان شرکت آنامیس، ارائه خدمات در چهار مرحله : مشاوره، ایده پردازی و طراحی، ارائه طرح نهایی و پیش فاکتور اجرایی و در نهایت اجرای پروژه انجام می پذیرد که هر کدام از این بخش ها دارای مراحل اجرا و شرایط خاص خود هستند. در نمودار زیر می توانیم تمامی مراحی و زیرمجموعه ها را در یک نگاه مشاهده کنیم.

مشاوره و طراحی معماری و معماری داخلی

  • معمولا اولین گام برای شروع پروژه چیست؟

به طور معمول اولین گام پس از مراجعه کارفرما و بیان درخواست، صحبت کردن با و درک خواسته ها، سلایق و اهداف وی خواهد بود. البته نکته مهم در این مرحله بازدید از پروژه و بررسی کلیتی از شرایط حاکم بر آن خواهد بود. مشاوران حرفه ای در قدم اول هماهنگی و تطابق بین خواست کارفرما، شرایط پروژه و همچنین بودجه مورد نظر را بررسی کرده و او را در جریان همه چیز قرار می دهند.

  • آیا سلیقه کارفرما هم می تواند در روند پروژه تاثیر بگذارید؟ و تا چه میزان به این سلیقه و خواست اهمیت داده می شود؟

پاسخ کارشناسان آنامیس به این پرسش مثبت است : " بله، باید هم تاثیر داشته باشد، زیرا از لحاظ روانشانسی، کسی که قرار است در آن فضا زندگی یا کار کند، باید فرم ها و رنگ های مورد علاقه اش را ببیند و هارمونی موجود در فضا سبب آرامش وی شود. اما این هنر طراح هست که سلایق و خواسته های کارفرما رو در مسیری درست و در کنار اصول هدایت نماید.بنابراین نمی توان انتظار داشت که تمامی خواسته ها عینا لحاظ شود. 

  • هزینه ها در مراحل مختلف پروژه چگونه محاسبه می شوند؟ به طور مثال برای مشاوره و طراحی جداگانه پرداخت خواهد شد؟

محاسبه هزینه بستگی به نوع کار دارد. به این صورت که مرحله مشاوره و طراحی هزینه های خاص خود را خواهد داشت و مرحله اجرا جداگانه محاسبه می شود. البته در مرحله طراحی، ارائه عکس های سه بعدی و همچنین نوع سبک طراحی ( مینیمال ، مدرن یا کلاسیک) دارای قیمت های متفاوت بوده و نوع کاربری پروژه ( ادای، مسکونی و ..) هم تاثیر گذار خواهد بود.  

  • چه مواردی در تغییر قیمت‌ ها در اجرا مؤثر هستند؟

در کل طراحی درست و اصولی و ارائه دیتیل و جزییات اجرایی کامل به مجری، باعث می شود که در اجرای کار درصد خطای پایینی داشته باشیم. بنابراین اگر بخواهیم از دید یک مجری به این سوال پاسخ بدهیم باید گفت که هرچقدر متراژ پروژه بیش تر باشد قیمت به صرفه تر خواهد بود. اما از دید یه طراح که می توانیم بگوششم که فقط یک پاسخ وجود دار و آن این که وظیفه طراح است که با پایین ترین قیمت ممکن بهترین و مطلوب ترین کیفیت فضایی رو به کارفرما ارائه بدهد.

کلام آخر : شرکت تخصصی معماری و  طراحی داخلی آنامیس، با شعار "تجمل و زیبایی به همراه کیفیت و ارزانی" و همراهی شما در تمامی مراحل می تواند مشاوری حرفه ای برای شما باشد.

گزارشگر : گلنار صفدریان  ؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان