ماهان شبکه ایرانیان

آینده مبهم ستاره فرانسوی؛

رابطه «مورینیو» و «پوگبا» چطور تیره و تار شد

پل پوگبا با هزار امید و آزرو به منچستر ملحق شد و در شرایطی که رکورد ترانسفر دنیا برایش شکسته شد، هواداران انتظار داشتند برای‌شان معجزه کند، اما این روزها صحبت از جدایی‏‎اش به میان است.

رابطه «مورینیو» و «پوگبا» چطور تیره و تار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وقتی تیم فوتبال منچستریونایتد رسما اعلام کرد که در ازای رقم هنگفت 89 میلیون پوند که یک رکورد در دنیای نقل و انتقالات فوتبال بود پل پوگبا، ستاره فرانسوی را به خدمت گرفته، هواداران این تیم و حتی ژوزه مورینیو، سرمربی شیاطین سرخ، رویاهای زیادی در سر پروراندند. حالا دو سال از آن روز گذشته است و به نظر رابطه ستاره گران‎قیمت و باشگاه و سرمربی شکننده شده است.

ورود پوگبا به یونایتد با رکوردشنی در بازار نقل و انتقالات همراه بود. آن زمان بود که مورینیو گفت: پوگبا یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و نقشی کلیدی در یونایتدی دارد که من قرار است بسازم. پوگبا هم گفت همیشه یونایتد را در قلبش داشته و به دنبال کار با مورینیو است.

در فوریه 2017 پوگبا شدیدا زیر ذره‎بین بود. مورینیو گفت: من مطمئنم بعضی بازیکنان با نیمی از کیفیت پوگبا اگر قرار باشند جابه‌جا شوند، برایشان همین مبلغ پرداخت می‌شود. معتقدم تا یکی دو سال دیگر خواهید فهمید او چه کیفیتی دارد و منتظر آن لحظه هستم که از زیر ذره‌‏بین خارج شود.

در ماه مارچ 2017 مورینیو گفت: منچستر بسیار قدرتمند است، انقدر قدرتمند که برای جذب بهترین بازیکنان نیازی نیست در لیگ قهرمانان باشد. زلاتان از پاریس آمد و میخیتاریان از دورتموند. پوگبا هم از یووه. همه این بازیکنان که بهترین‌ها هستند به یونایتد می‌آیند چون می‎دانند دیر یا زود این تیم به موفقیت می‏‌رسد.

در ماه می 2017 مورینیو گفت: به نظرم تنها مشکل درباره پوگبا قیمتش است. امیدوارم تابستان آینده او دیگر گران‏‎ترین بازیکن دنیا نباشد و فشار روی بازیکن دیگری باشد. اگر او را در ازای رقمی معادل نصف رقمی که برایش پرداخت شده می‎خریدیم همه می‌گفتندعجب خریدی!

در ماه ژوئن 2017 پوگبا درباره مورینیو گفت: او آقای خاص است چون می‎‏برد. بارها نشان داده برنده است. در بازی با چلسی از سیستمی استفاده کرد که هرگز پیش از این با آن تمرین نکرده بودیم و موفق هم شد.

در ماه آگوست 2017 پوگبا درباره مورینیو گفت: اینجا آمدم تا قهرمان لیگ برتر شوم، چیزی که اهمیت دارد هم قهرمانی در لیگ است. رویایم بازی در این باشگاه بود و حالا از این بابت خوشحال هستم.

در نوامبر 2017 مورینیو درباره پوگبا که مصدوم شده بود گفت: هر مربی دیگری بود هر روز درباره این بازیکن صحبت می‎کرد که چرا پوگبا را ندارم و چه زمانی او آماده بازی خواهد شد.

در فوریه 2018 مورینیو درباره پوگبا که نیمکت‌‏نشین شده بود گفت: چند بازیکن را تعویض کردم و تصمیمش جریمه هیچ کس نبود. اگر قرار باشد کسی را جریمه کنم کسی هم باید مرا جریمه کند چون همه ما یک تیم هستیم. با هم می‌‏بریم و با هم می‌‏بازیم. پوگبا فوق‌العاده است، کسی هم در استعداد و توانایی او شکی ندارد.

در ماه مارچ 2018 مورینیو گفت: از خود پوگبا درباره فرمش بپرسید. بپرسید چه زمانی به او بازی خواهد رسید.

در ماه می 2018 صحبت‌ها درباره جدایی او از تیم آغاز شدند. مورینیو گفت: تضمین می‎دهم از او نمی‌خواهم برود. تضمین می‎دهم باشگاه‌ هم نمی‌خواهد او را بفروشد.

در ژوئن 2018 پوگبا گفت: یک تجربه بود. مشکلات کوچکی با مورینیو داشتم، اما در پایان هیچ چیز نبود، این که نیمکت‎نشین باشم یا هر چیز دیگری کمک می‎کند رشد و پیشرفت کنم. باید این را قبول کنم.

در جولای 2018 پوگبا قهرمان جام جهانی شد، مورینیو درباره او گفت: مشکل این نبوده که ما نتوانیم به بهترین شکل از او بازی بگیریم، مشکل این بوده که او بهترین بازی‎اش را برای ما ارائه دهد. جام جهانی برای بازیکنی در سطح او صحنه خوبی است که بهترینش را ارائه دهد.

حالا آگوست 2018 است و هنوز سکوت خبری است، هر روز مطبوعت و رسانه‌‎ها ستاره فرانسوی را به تیمی نسبت می‌دهند، آینده‌اش هنوز مبهم است و مشخص نیست در یونایتد خواهد ماند یا نه، اما شایعات درباره‎اش هنوز ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان