ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان احتمالا مطابق انتظارات شما نیست. در این فهرست ده‌تایی، نه‌تن‌ها سری گوشی‌های گلکسی اس و نوت سامسونگ جایی ندارند، بلکه هیچ گوشی اندرویدی هم نتوانسته یکی از این ۱۰ مقام را از آن خود کند.

 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا
 
فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان احتمالا مطابق انتظارات شما نیست. در این فهرست ده‌تایی، نه‌تن‌ها سری گوشی‌های گلکسی اس و نوت سامسونگ جایی ندارند، بلکه هیچ گوشی اندرویدی هم نتوانسته یکی از این 10 مقام را از آن خود کند.
 
گوشی‌های نوکیا در این فهرست حضور پررنگی دارند و به غیر از این برند می‌توانیم به برند‌های سامسونگ، موتورولا و اپل هم اشاره کنیم. در ادامه به 10 رتبه اول در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در تمام دوران نگاهی می‌اندازیم.

10. موتورولا Razr V3

 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

موتورولا Razr V3 در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در رتبه‌ی دهم قرار دارد. طراحی زیبای آن تأثیر زیادی در محبوبیت این گوشی داشت و به دلیل بهره‌گیری از مشخصه‌های جذاب، این گوشی به یکی از موفق‌ترین گوشی‌های تاریخ بدل شد. علاوه بر این رتبه، باید بگوییم این گوشی پرفروش‌ترین گوشی تاشو جهان هم محسوب می‌شود. هرچند با معیار‌های امروزی مشخصات این گوشی اصلا قابل توجه نیست، اما در زمان خود یکی از قدرتمندترین و زیباترین گوشی‌های موجود محسوب می‌شد.

9. نوکیا 2600


پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

این گوشی در سال 2004 معرفی شد و یک گوشی معمولی با نمایشگر 1 ٫ 5 اینچی به حساب می‌آمد. نه از دوربین بهره می‌برد و نه از بلوتوث و نه از هیچ مشخصه‌ی پرسروصدای دیگری. اما به دلیل عمر باتری بالا و قیمت مناسبی که داشت، محبوبیت زیادی پیدا کرد و میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان این گوشی را خریداری کردند.

8. سامسونگ E1100


 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

یکی دیگر از پرفروش‌ترین گوشی ها، گوشی سامسونگ E1100 است که همانند نوکیا 2600 بدنه‌ی حجیمی داشت و از عمر باتری بالایی بهره می‌برد؛ در حقیقت باتری این گوشی در حالت استندبای 13 روز دوام می‌آورد. این گجت در سال 2009 معرفی شد و علاوه بر عمر باتری بالا، به واسطه‌ی قیمت مناسب و عرضه‌ی آن در سرتاسر جهان، به گوشی بسیار پرفروشی بدل شد. این گجت از نمایشگر 1 ٫ 52 اینچی، فقط 1 مگابایت حافظه داخلی و چراغ‌قوه بهره می‌برد.

7. نوکیا 5230

 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا
نوکیا 5230 یک گوشی هوشمند پایین‌رده‌ی مجهز به نمایشگر 3 ٫ 2 اینچی و سیستم‌عامل سیمبین بود. این گوشی همچنین از اینترنت 3G، تراشه جی‌پی‌اس، دوربین دو مگاپیکسلی و 128 مگابایت حافظه رم هم بهره می‌برد. در ضمن این گجت نمی‌توانست به شبکه وای‌فای وصل شود، اما این موضوع برای خریداران این گوشی اهمیت چندانی نداشت.

6. نوکیا 6600

 
 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

اولین چیزی که در مورد این گوشی توجهات را به خود جلب می‌کرد، طراحی خاص آن بود. طراحی نوکیا 6600 طوری بود که کاربر یا به طرفدار پروپاقرص این گوشی بدل می‌شد یا اصلا چشم دیدن آن را نداشت. با توجه به اینکه بیش از 150 میلیون دستگاه از این گوشی در سرتاسر جهان به فروش رسیده است، پس به نظر می‌رسد تعداد زیادی از افراد مجذوب این گوشی شده بودند. در سال 2003 این گوشی مشخصات چشمگیری داشت و از بین آن‌ها می‌توانیم به نمایشگر 2 ٫ 1 اینچی، دوربین ساده و باتری 850 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. البته این گوشی اصلا ارزان‌قیمت نبود و افراد برای خرید آن باید حدود 700 دلار پرداخت می‌کردند.

5. نوکیا 1200

 
 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا
مهم‌ترین مشخصه‌ی نوکیا 1200 باتری آن بود که می‌توانست انرژی لازم برای 7 ساعت مکالمه و 390 ساعت در حالت استندبای را تأمین کند. نوکیا 1200 که در مقام پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار دارد، از چراغ‌قوه هم بهره می‌برد که با فشردن طولانی دکمه‌ی جهت بالا، روشن می‌شد. به غیر از این، این گوشی ویژگی شاخص دیگری نداشت. علاوه بر قیمت پایین، عرضه‌ی همه‌جانبه‌ی این گوشی منجر به فروش بالای این گجت شد.

4. نوکیا 3210


پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا
نوکیا 3210 یک گوشی بسیار قدیمی محسوب می‌شود، زیرا در سال 1999 به بازار عرضه شده است؛ زمانی که گوشی‌ها فقط از پس گرفتن تماس و ارسال و دریافت پیام‌ها برمی‌آمدند. به لطف بدنه‌ی محکم و بادوام، رنگ‌های متنوع، ظاهر جذاب و دیگر موارد، این گوشی سروصدای زیادی ایجاد کرد. در کنار این مشخصه‌ها، مهم‌ترین ویژگی این گوشی بازی مار (Snake) موجود در آن بود که ساعت‌ها کاربران را مشغول می‌کرد.

3. آیفون 6 و 6 پلاس

 
پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

این دو گوشی که در سال 2014 عرضه شده‌اند، از دیگر گوشی‌های این فهرست بسیار جوان‌تر هستند. یکی از عوامل موفقیت این دو گوشی، حرکت اپل از آیفون 5s چهار اینچی به گوشی‌های مجهز به نمایشگر‌های 4 ٫ 7 و 5 ٫ 5 اینچی بود. این افزایش اندازه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. در ضمن تا مدت‌ها آیفون 6 فروش بسیار بیشتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود داشت که به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل این اختلاف فروش به خاطر اختلاف قیمت این دو گوشی بوده است.

2. نوکیا 1110


پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا
 


نوکیا 1110 یکی دیگر از پرفروش‌ترین گوشی‌های تمام دوران محسوب می‌شود که البته از هیچ ویژگی شاخصی بهره نمی‌برد. این گوشی برخلاف نوکیا N70 و دیگر گوشی‌های عرضه شده در سال 2005 نه دوربین داشت و نه نمایشگر رنگی و از طراحی جذابی هم بهره نمی‌برد. با این وجود، تقریبا در سرتاسر جهان میلیون‌ها نفر که فقط به‌دنبال گوشی‌های ساده برای گرفتن تماس و ارسال و دریافت پیام بودند، این گوشی را خریدند.

1. نوکیا 1100

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا

پرفروش‌ترین گوشی تاریخ، نوکیا 1100 است که در سال 2003 عرضه شد. این گوشی از طراحی ساده و نسبتا خمیده، نمایشگر کوچک سیاه‌وسفید و چراغ‌قوه بهره می‌برد. این گوشی هم مانند دیگر گوشی‌های پرفروش نوکیا، دارای بدنه‌ی بادوام و طراحی جذاب بود و قیمت پایینی داشت. شبکه‌ی فروش گسترده نوکیا در سرتاسر جهان موفق شد این گوشی را به اقصی نقاط جهان صادر کند که همین موضوع نقش مهمی در موفقیت این گوشی داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان