جایزه شعر تد هیوز برنده‌اش را شناخت/ حس مادری جایزه برد

یک مجموعه شعری با عنوان «کسی به من نگفت» به عنوان برنده جایزه ۵ هزار پوندی تد هیوز که برای بهترین شعر بریتانیا اهدا می‌شود، انتخاب شد.

جایزه شعر تد هیوز برنده‌اش را شناخت/ حس مادری جایزه برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، یک مجموعه شعری که از سوی هیات داوران به عنوان مجموعه‌ای جدی و در عین حال خنده‌دار، انسانی و در جهت افزایش آگاهی شناخته شد و بر یادآوری خاطراتی از حس مادری متمرکز است به عنوان کاری جدید در حوزه شعر، برنده جایزه تد هیوز بریتانیا شد.

هالی مک‌نیش موفق شد تا با این مجموعه 6 فینالیست مدعی دیگر را پشت سر بگذارد و این جایزه 5 هزار پوندی را تصاحب کند.

«کسی به من نگفت» سومین مجموعه شعری این شاعر است که در آن ترکیب از شعرهایی با محتوای مسایل روزمره و مروری بر خاطرات وی از هفت سال پیش که فهمید به زودی مادر می‌شود تا زمانی که دخترش 3 ساله شد را در برگرفته است.

جایزه شعر تد هیوز که از سوی انجمن شعر بریتانیا اهدا می‌شود در مراسمی که در لندن برگزار شد، توسط کارول آن دافی شاعر و ملک‌الشعرای بریتانیا به برنده اهدا شد.

هیات داوران از این مجموعه به خاطر نگاهی همه جانبه به حس مادری؛ از مشکلات تا جذابیت‌هایش تقدیر کرد و افزود: برخی از شعرها حتی در حد نامه‌ای عاشقانه به دختر شاعر سروده شده‌اند.

این شاعر که از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده برای ایجاد زمینه‌ای جدید در شعر و اجرا و حتی صحنه‌های پاپ شهرت دارد. در عین حال او نخستین شاعری است که آلبوم شعر خود را در استودیوی معروف ابی‌رود و با همکاری جورج خواننده رپ منتشر کرده است.

مک نیش گفت می‌خواست با این شعرها وجهی دیگر از زن بودن و سختی‌های بارداری و در عین حال جذابیت‌های این دوره را بیان کند.

ویل اوانز، سلما گودن، کارولاین اسمیت از دیگر نامزدهای دریافت جایزه شعر تد هیوز این دوره بودند.

این جایزه سال 2009 از سوی کارول آن دافی ملک الشعرای بریتانیا تاسیس شد و هزینه برگزاری آن با حقوق سالانه این شاعر که به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا به وی پرداخت می‌شود، تامین می‌شود.

دیوید مورلی، اندرو موشن و آلیس اوسوالد از برندگان دوره‌های پیش بودند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان