ماهان شبکه ایرانیان

مجلس از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر تفحص می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.

مجلس از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر تفحص می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی با 150 رای موافق، 29 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هدلینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تصویب شد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هدلینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی ابتدا با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و تصویب شد.

وی اظهار داشت: بررسی سوابق کاری و مالی سهامداران در ارتباط با واگذاری ها، بررسی عوامل دخیل در واگذاری و برنده اعلام شدن شرکت مذکور، بررسی ارقام واقعی اعلام شده هلدینگ در زمان واگذاری، بررسی ضرر و زیان وارده به منابع دولتی و بیت المال در این واگذاری و نحوه فروش محصولات تولیدی و قیمت آن از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

وی افزود: واگذاری 40 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی باختر از طریق نامناسب اطلاع رسانی و در سه روزنامه با تیراژ پایین انجام شد، 100 میلیارد تومان آن هم به صورت قسطی از سهام این هلدینگ به فروش رسید و برادران «ن» 100 میلیارد سهام را به صورت قسطی خریدند که ارزش واقعی این 100 میلیارد، چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: ظاهرا این کار زیر زبانشان مزه کرده و خواهان افزایش 11 درصدی سهم هلدینگ خود شده اند که باعث اعتراض گسترده سهامداران شده است.

وی از نمایندگان مجلس خواست با رای به این تحقیق و تفحص، وضعیت این واگذاری را بررسی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان