ماهان شبکه ایرانیان

پل طبیعت تهران ؛ گذرگاهی خیالی در میان دود

پل طبیعت تهران ؛ گذرگاهی خیالی در میان دود دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - گردشگری,جالب انگیز,اماکن دیدنی,تهران گردی پل طبیعت تهران یک گذرگاه دو طبقه است با طراحی بی نظیر که در میان دود و آلودگی ...

پل طبیعت تهران یک گذرگاه دو طبقه است با طراحی بی نظیر که در میان دود و آلودگی و ترافیک کلان شهر تهران همچون مسیری رویایی، محل گذر گردشگران و عاشقان فضای سبز و طبیعت است. این پل دیدنی که فقط مخصوص عابرین پیاده است در عباس آباد تهران قرار دارد و خیلی زود خود را به عنوان سمبل و نمادی ماندگار در دل مردم پایتخت جای داد. طراحان این سازه بی نظیر گروه سازه های پارچه ای دیبا هستند به سرپرستی لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی. پل طبیعت محل اتصال دو بوستان سرسبز در دوطرف بزرگراه مدرس می باشند. بوستان های «طالقانی» و «آب و آتش» فضای سبز دو سوی این گذرگاه خیالی می باشند. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی پل طبیعت در تهران...
هنر مدرن

طراح پل طبیعت تهران

جرقه های اولیه ساخت این سازه بی نظیر در سال 1388 هجری شمسی زده شد. سازمان نوسازی عباس آباد طی فراخوانی سراسری، از کلیه طراحان دعوت کرد برای اعلام طرح پیشنهادی خود در یک مسابقه کشوری شرکت کنند. با ارائه طرح توسط شرکت ها با توجه به پژوهش های شرکت نوسازی عباس آباد، ساخت سازه کنونی پل طبیعت مورد قبول قرار گرفت و عملیات ساخت آن از 6 ماه دوم سال 1389 آغاز و در سال 1393 به اتمام رسید. پل طبیعت در تهران هم اکنون با داشتن کافی شاپ و رستوران و کافه گالری های متعدد یکی از مراکز پر رفت و آمد گردشگری پایتخت است و با توجه به نوع سازه و فضاهای سبز اطراف آن محل مناسبی برای عکاسی است و هیچ گردشگری از گرفتن عکس یادگاری دریغ نمی کند. برای رفتن به این مکان رویایی و زیبا بهتر است در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده شوید و از داخل پارک طالقانی قدم بر راه چوبی زیبایی بگذارید که شما را به پل طبیعت می رساند. ساعات بازدید از این طراحی منحصر به فرد 8 صبح تا 11 شب است.
گذرگاهی رویایی

پل زیبای طبیعت تهران

طولی معادل 270 متر دارد و مساحتی بالغ بر 7950 متر مربع را در بر می گیرد. طراحی این سازه بی بدیل بر پنج ایده استوار است:
1) پل به مثابه فضایی برای ماندن
2) پل و اتصال چندین نقطه
3) پل به صورت ترکیبی از چند منحنی
4) حفاظت از درختان
5) فضای معماری قابل استفاده برای انسان
طراحان پل هنرمندانه ی طبیعت با طرح و اجرای این پروژه عظیم، اثری جاودانه را برای پایتخت سرزمین کهن ایران به میراث گذاشتند و بسیاری از هنرمندان جهان را وادار به تحسین کردند. خلاقیت به کار رفته در طراحی پل حیرت انگیز طبیعت تهران برای طراحان آن جوایز بی شماری را به همراه داشت که فهرست وار خدمت تمام مردم ایران زمین به خصوص علاقه مندان معماری مدرن و حامیان طبیعت عرض می شود.
طراحی منحصر به فرد

جوایز ارزشمند لیلا عراقیان

جوایزی که تاکنون نصیب این هنر خلاقه گردیده است عبارتند از:
برترین سازه فولادی کشور در بخش پل در چهارمین کنفرانس فولاد و سازه، تهران، ایران (1392)
برترین خشت طلایی در فضاهای گردشگری و تفریحی در روز جهانی شهرها، تهران، ایران (1393)
برترین پل شهری در کنفرانس بین المللی پل در دانشگاه امیرکبیر، تهران، ایران (1393)
جایزه Award + Architizer در بخش پل و بزرگراه ها، نیویورک، ایالات متحده آمریکا (1394)
جایزه MWIDAA در بخش پروژه های عمومی و شهری خاورمیانه، دوبی، امارات متحده عربی (1394)
جایزه نقره ای IPMA برای مدیریت پروژه، پاناما (1394)
جایزه معماری آسیا، استانبول، ترکیه (1394)
جایزه معماری برای فضاهای عمومی، تهران، ایران (1394)
جایزه معماری آقاخان (1395)
جایزه بین المللی خوارزمی (1396)
با رفتن و قدم زدن روی پل طبیعت تهران، علاوه بر تنفس هوایی بهتر بر فراز پایتخت، از دیدن این هنر خلاقانه و زیبا لذت خواهید برد و یک روز ماندگار برای خود ثبت خواهید کرد.
پنج ایده برای طراحی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان