اکرمی در گفتگو با مهر:

تاریخ نشان می‌دهدنقطه آغازدرگیری مسلمانان توسط استکباررقم می‌خورد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، گفت: وقتی درگیری های بین مسلمانان را مرور می کنیم، می بینیم که نقطه آغاز این درگیری های مسلمانان توسط استکبار جهانی و انگلیس رقم می خورد.

تاریخ نشان می‌دهدنقطه آغازدرگیری مسلمانان توسط استکباررقم می‌خورد

حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج ایرانی و تاکید معظم له بر لزوم وحدت مسلمانان و مقابله با سیاست های جنگ افروزانه آمریکا، اظهار داشت: حج تابلویی برای معرفی اتحاد و انسجام اسلام است و یکی از مشترکات جمعیت 1.5 میلیاردی مسلمانان جهان است که در آن با شعار و عمل واحد، وحدت خود را نشان می دهند.

وی افزود: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب شاهد این موضوع بودیم که دشمنان جنگ هشت ساله را بر ما با تعداد زیادی شهید و جانباز تحمیل کردند و پس از آن نیز حدود هفت سالی است که جنگ در سوریه و عراق را داعشی ها راه انداختند. در جنگ یمن نیز که توسط عربستان و امارات علیه ملت یمن ایجاد شده است، مسلمانان با هم درگیرند و تلفات و ضایعات دارد.

اکرمی ادامه داد: وقتی این درگیری ها را مرور می کنیم، می بینیم که نقطه آغاز درگیری های مسلمانان توسط استکبار جهانی و انگلیس رقم می خورد و متاسفانه عربستان و امارات در حال جنگ نیابتی از طرف آنها بر علیه سایر مسلمانان هستند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اصالت این جنگ را متعلق به آمریکا و انگلیس برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه در این جنگ مسلمان علیه مسلمان می جنگد، درحالی که توسط استکبار راه افتاده، اما هزینه و پولش را عربستان، کویت و امارات و امثال اینها می دهند.

وی با بیان اینکه آگاه سازی، افشاگری و ائتلاف در برابر دشمنان سه کاری است که باید انجام دهیم، خاطرنشان کرد: آگاه سازی یعنی مسلمانان را مطلع و متوجه کنیم که باعث و بانی این جنگ نیابتی کیست و باید به تجربه ایران در این موضوع بها داد. افشاگری به این معنا است که باید ملت ها را متوجه کنیم که آمریکا و اسرائیل حامی و دلسوز مسلمانان نیستند و دشمن هستند و این دشمن باید به جهانیان از جمله مسلمانان افشا و معرفی شود.

اکرمی در پایان گفت: این جنگ خود یک آزمایشگاه و تجربه‌ای است تا آنهایی که به اسلام محمدی بها می دهند، در مقابل دشمنان شناخته شده مسلمانان جبهه بگیرند و ائتلاف کنند و با آنها مقابله و قطع رابطه کنند تا آرام آرام بساط این جنگ نیابتی جمع شود و مسلمانان به آرامش برسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر