شناسه : ۱۱۳۶۹۵۹ - سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۱
فروشگاه اینترنتی دکوراسیون و معماری، چگونه به کمک ما می آید؟
وبسایت ۴۰نما اولین فروشگاه تخصصی اینترنتی دکوراسیون، معماری و صنعت ساختمان، دوسالگی خود را در شامگاه سیام دیماه در حضور جمعی از معماران، طراحان، هنرمندان، چهرههای سیاسی و اینفلوئنسرها در رستوران شاندیز مرکز خرید گالریا جشن گرفت.
وبسایت 40نما اولین فروشگاه تخصصی اینترنتی دکوراسیون، معماری و صنعت ساختمان، دوسالگی خود را در شامگاه سیام دیماه در حضور جمعی از معماران، طراحان، هنرمندان، چهرههای سیاسی و اینفلوئنسرها در رستوران شاندیز مرکز خرید گالریا جشن گرفت.
اهداف و رویکردها
دکتر محمدحسین جبل عاملی، مشاور مدیرعامل هولدینگ مبنا در آغاز به سخنرانی پرداخت به توضیح توسعه و گسترش 40نما در فازهای بعدی این وبسایت پرداخت. او با اشاره به اهمیت کیفیت در حوزه ساختمان و معماری، خبر از ایجاد پروفایلهای شخصی برای معماران و طراحان داد تا آنها بتوانند از این راه خدمات خود را بهصورت مستقیم ارائه کرده و همچنین از سرقت طرحهایشان جلوگیری نمایند. او همچنین خبر از ایجاد یک شبکه اجتماعی تخصصی مشابه لینکداین داد تا معماران، سازندگان و مجموعههای سرویسدهندگان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
جبل عاملی در ادامه با اشاره به عدم شناسایی مناسب هنرمندان حوزه صنایعدستی و توزیع ضعیف محصولات آنها خبر از عرضه و فروش محصولات و صنایعدستی اصیل ایرانی تحت وبسایت 40نما نیز داد. به گفته این استاد دانشگاه از دیگر برنامه 40نما در فازهای آینده عرضه و فروش محصولات سازندگان ایرانی به خارج از کشور است.
شناخت نیاز مشتریان و ارائه خدمات
علیرضا بنایی، بنیانگذار و ایده پرداز 40نما در سخنرانی خود به نیاز جامعه به حضور فروشگاههای اینترنتی اشاره کرد و گفت: «تا قبل از 40نما نمیتوانستیم کاغذدیواری، پارکت، لمینت و حتی فرش را اینترنتی خریداری کنیم، چراکه نیاز به اندازهگیری و محاسبه دارند. وبسایت ما بهعنوان یک فروشگاه هوشمند میتواند تمام این محاسبهها را برای مصرفکننده آسان کند؛ مثلاً برای خرید کاغذدیواری شما بهراحتی میتوانید متراژ دیوار را بدهید تا بر اساس متراژ کاغذ، تعداد رولهای موردنیاز برای خریداری به شما داده شود».
بنایی افزود: «40نما تنها به یک فروشگاه ختم نمیشود، بلکه بستری است برای ارائه خدمات معماری. در ادامه مسیر این وبسایت به یک شبکه چندوجهی تبدیل خواهد شد تا تمام فعالان حوزه معماری و دکوراسیون بهصورت مستقیم محصولات و خدمات خود را ارائه کنند».
وی تأکید کرد: «یکی از اهدافی که همیشه دنبال کردهایم قیمت منصفانه بوده تا مشتریان بتوانند خیلی راحت نیازشان را جستجو، مقایسه و خریداری کنند».
دنیای معاصر و نیاز به فروشگاههای اینترنتی
در ادامه برنامه، دکتر مسعود دانشمند، رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات با تأکید بر موقعیتهای و امکانات طراحان داخلی در کشورهای حاشیه خلیجفارس علی بیان کرد: «علیرغم مشکلات موجود امروز فضایی است که کارهای بسیاری ممکن است. ما باید امکان فروش ایده را به وجود بیاوریم که مسلماً کار بسیار سختی بهحساب میآید؛ اما شدنی است و شما توانایی آن را دارید». وی خطاب به دستاندرکاران وبسایت 40نما گفت: «دوستانی که آمدهاند و 40نما را راه انداختهاند واقعاً کار درستی انجام دادهاند، چراکه دیگر آدمها وقت ندارند بروند به فروشگاهها؛ اما وقت و حوصله این را دارند که بروند در فضای مجازی انتخاب کنند».
در این میان علیرضا غفوری از شاگردان و دستیاران انوشیروان روحانی حضور داشته و به نوازندگی قطعاتی از موسیقیدانان کلاسیک ایرانی و جهان پرداخت. از هنرمندانی که در این ضیافت حضور داشتند میتوان به نفیسه روشن، شهرام شکیبا و ستارهالسادات قطبی اشاره کرد.
نویسنده و عکاس: امیرحسین کردونی