حتماً می‌دانید که وجود گیاهان در دکوراسیون حمام ، ایده‌ای فوق‌العاده است. زیرا گیاهان علاوه بر زیبایی و طراوتی که به فضای حمام می‌بخشند، به از بین رفتن باکتری‎ها کمک می‌کنند، رطوبت اضافی را جذب می‌کنند و کیفیت هوای حمام را بهبود می‌بخشند. امروزه راه جالب دیگری برای اضافه کردن سبزینگی به حمام پیدا شده است که می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود وضعیت سلامت شما داشته باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید حمام کردن برای شما آرامش‌بخش‌تر باشد، این ایده را امتحان کنید. یک دسته گیاه اُکالیپتوس را به سری دوش حمام وصل کنید. این گیاه تنها یک عنصر دکوری در حمام نیست، بلکه بخار و گرمای موجود در حمام باعث می‌شود که خواص درمانی ناشی از رایحه این گیاه آزاد شده و تأثیر مثبتی بر ذهن و جسم شما بگذارد.

اکالیپتوس

وقتی شما دوش آب را باز می‌کنید، بخار حاصل، روغن‌های موجود در گیاه را فعال کرده و آنها مشکلات تنفسی شما را حل می‌کنند. همچنین رایحه این گیاه به تسکین آلرژی‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این رایحه طراوت‌بخش و آرامش‌بخش اکالیپتوس برای ریلکس کردن بعد از یک روز پراسترس کاری بسیار مناسب است.

اکالیپتوس

اگرچه مطالعات در مورد آروماتراپی یا رایحه درمانی محدود هستند، اما بسیاری از متخصصان معتقدند که رایحه‌های طبیعی می‌توانند برای تسکین دردها، بهبود روحیه و ایجاد آرامش مفید باشند.

اگر دوست دارید در اینباره بیشتر بدانید، مطالب زیر را بخوانید:

حتی اگر هیچ‌کدام از موارد بالا درست نباشند، گیاه اکالیپتوس باعث می‌شود حمام شما مانند حمام هتل‌های لوکس، بویی خوش بدهد.

اکالیپتوس

همچنین شما می‌توانید این دسته‌گل‌های حمام را با گیاه اسطوخودوس، رزماری، نعناع و ساقه‌های علف لیمو نیز بیارایید. فقط کافیست این گیاهان را با یک ریسمان ببندید و به دوش یا شیر آب بیاویزید.

اکالیپتوس