ماهان شبکه ایرانیان

بایدها و نبایدهای استایل کژوال در محل‌ کار برای آقایان

همان‌طور که برای هر زمان و مکانی باید لباس و پوشش مناسب را داشته باشید، برای داشتنِ استایل کژوال در محل‌ کار نیز باید قواعدی را بدانید و رعایت کنید تا تبدیل به یک کارمند خوش‌تیپ و خوش‌استایل شده و زبانزد خاص و عام شوید

بایدها و نبایدهای استایل کژوال در محل‌ کار برای آقایان

همان‌طور که برای هر زمان و مکانی باید لباس و پوشش مناسب را داشته باشید، برای داشتنِ استایل کژوال در محل‌ کار نیز باید قواعدی را بدانید و رعایت کنید تا تبدیل به یک کارمند خوش‌تیپ و خوش‌استایل شده و زبانزد خاص و عام شوید. در برخی شرکت‌ها و اداره‎‌ها برای اینکه افراد همیشه لباسی مناسب و مرتب به تن داشته باشند ترجیح داده‌اند که لباس فُرم برای کارمندان خود تهیه کنند. در بیشتر این اداره‌ها ارباب‌رجوع نقش کلیدی داشته و شیک‌بودن مقابل افرادی که به آنجا مراجعه می‌کنند برایشان بسیار حائزاهمیت است.

استایل کژوال در محل‌ کار برای آقایان

استایل کژوال محل‌کار

استایل کژوال در محل‌ کار برای افراد به‌قدری اهمیت دارد که می‌تواند باعث ارتقای شغلی یا حتی ازدست‌دادن کار شود؛ خصوصاً اگر مدیران آن مجموعه به ظاهر و شیک‌بودن کارمندان خود اهمیت بدهند.

اولین اصل در خوش‌تیپی، تمیزبودن است. شما هرچقدر برندپوش و خوش‌لباس باشید، اما نظافتتان مشکل داشته باشد هیچ فایده‌ای ندارد. بنابراین سعی کنید هر لباس و پوششی که دارید، تمیز و مرتب باشد. همیشه متناسب با فصل لباس بپوشید و جنس لباس را در خرید مدِنظر قرار دهید.

بایدها و نبایدهای رایج برای استایل کژوال در محل‌ کار

استایل کژوال محل‌کار

با مجلۀ روزچین همراه باشید و بایدها و نبایدهای استایل کژوال را بدانید.

باید: لباس مناسب محل کار را بپوشید!

سعی کنید انتخاب پوشاکتان به‌گونه‌ای باشد که برای محل کار ایده‌آل بوده و علاوه‌بر احساس راحتی، از نظر شکل و رنگ نیز مناسب استایل کاری‌تان باشد. نحوۀ قرارگرفتن انواع پوشاک و اکسسوری‌هایتان در کنار هم از نظر مُدل و رنگ نیز باید با هم تناسب داشته باشند.

نباید: فقط لباس کار بپوشید!

پوشیدن یک سبک و مدل لباس برای محل کارتان اصلاً کار هوشمندانه‌ای نیست. برای اینکه به اطرافیانتان نشان دهید که در پوشش متفاوت از آن‌ها هستید سعی کنید به‌صورت دوره‌ای و در مناسبت‌های خاص، مثل جلسات مهم کاری یا همایش‌ها بسیار متفاوت و شیک‌تر از سایر روزها باشید.

باید: لباستان رسمی باشد!

این مورد کاملاً به محل کار و شرایط محیط کاری‌ شما بستگی دارد. برای مکان‌هایی که شکل و ظاهری رسمی دارند بهتر است شما هم همرنگ جماعت شده و استایل کاملاً رسمی داشته باشید. بنابراین اگر بیشتر همکارانتان کت‌‌وشلوار می‌پوشند، شما هم همین کار را انجام دهید.

از دست ندهید:  آلبوم مدل پیراهن مجلسی برای خوش‌پوش‌ها

نباید: لباستان اسپرت باشد!

حتی اگر در راحت‌ترین و بی‌قاعده‌ترین جای دنیا هم مشغول کار هستید، اصلاً خوب نیست که بیشتر اوقات با لباس اسپرت در محل‌ کارتان حاضر شوید. این سبک لباس‌پوشیدن را حتی در روزی که به مصاحبۀ شغلی می‌روید هم نداشته باشید.

باید: متناسب با جایگاهتان لباس بپوشید!

بله، این نکته را فراموش نکنید که پوشش شما باید نشان‌دهندۀ سمت و جایگاه شغلی شما باشد. اگر به‌عنوان کارشناس یا مدیر یک بخش مشغول به کار هستید، دیسیپلین کاری‌تان را حفظ کنید.

نباید: لباس کارگری بپوشید!

حتی اگر جایگاه شما در یک شرکت کارگر یا نیروی خدماتی‌ست، نباید پوشش‌ شما نامناسب باشد. منظم و مرتب و شیک لباس بپوشید؛ البته در حد متعادل و معقول.

باید: اکسسوری‌ها را فراموش نکنید!

غیر از پوشاک و لباستان باید حواستان به اکسسوری‌ها و تأثیر آن بر استایلتان باشد. ساعت مچی، دستبند و انگشتر از جمله مواردی هستند که بهتر است از وجودشان در استایل خود بهره ببرید و در نحوۀ ست‌کردن آن‌ها با پوششتان هم نهایت دقت را داشته باشید.

نباید: همیشه کراوات بزنید!

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم باید متناسب با محیط و کشش محل کارتان پوشش درست داشته باشید. درست است که وجود برخی اکسسوری‌‌ها در کلاسِ کاری شما بسیار مؤثر است، اما اگر در محیطی مشغول به کار هستید که زدن کراوات را نمی‌پسندند یا شما در جایگاهی نیستید که از آن استفاده کنید، با این نوع پوشش تنها برای خودتان امتیاز منفی به‌دست می‌آورید.

برای اینکه در محل‌ کارتان شخصیتی موجه و موردتأیید داشته باشید، به مُدل مو و مرتب‌ سر و صورتتان توجه لازم و کافی داشته باشید. رفتارهای آقایانی که قبولشان دارند را زیر نظر بگیرید و آن‌ها را الگوی خودتان قرار دهید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان