استاندار هرمزگان:

کشتی‌های چینی در تملک مالکان ایرانی است

استاندار هرمزگان در خصوص وجود کشتی های چینی در آب های این استان گفت: همه کشتی های چینی که مشغول صید (فانوس ماهیان) در آب های داخلی هستند، در تملک و یا اجاره مالکان ایرانی بوده و مجوزهای آن ها ایرانی است.

کشتی‌های چینی در تملک مالکان ایرانی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: لنج های ایرانی توانایی صید در عمق 200 متری آب های خلیج فارس را ندارد، به همین خاطر کشتی های چینی برای صید به اجاره و یا به تملک ایرانی ها در آمده است.
وی بیان داشت: مالکان کشتی های چینی همگی ایرانی بوده و بزودی لیست اشخاصی که مجوز صید دارند منتشر می شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: بحث صید غیر قانونی کشتی های چینی به طور مداوم در کشور مطرح می شود که معتقدم برخی افراد به دنبال غرض ورزی سیاسی با نظام هستند.
همتی گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته، متخصصان دانشگاهی در حال بررسی هستند و تمام کسانی که در عمق 200 متری خارج از 12 مایلی آب های ساحلی کشورمان برای صید فانوس ماهیان مشغول هستند دارای مجوز ایرانی بوده و گزارش اولیه نحوه صید آن ها توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حتی تمام صید کشتی های چینی در ساحل خلیج فارس تخلیه و به کارخانه ها و بازار ایران تزریق می شود و تصور خارج شدن بار این شناورها از کشور نادرست است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به این که نظارت بر کشتی های صیادی ضعیف است، یادآور شد: کشتی های چینی که در عمق های کمتر و زیر 12 مایل اقدام به صید کنند، فعالیت آن ها غیرقانونی و تخلف بوده که باید با آن ها مقابله شود.
همتی گفت: افرادی معتقد هستند با صید فانوس ماهیان اکوسیسم آبی برهم می خورد که در حال بررسی این موضوع نیز هستیم و در صورت حتمی بودن این نظر تصمیم های اساسی گرفته خواهد شد.

**به دنبال ساماندهی لنج ها و صیادان بدون مجوز هستیم
استاندار هرمزگان هم چنین به ساماندهی لنج داران و صیادان بدون مجوز در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون طبق آمار شیلات، پنج هزار صیاد غیر مجاز و حدود 600 لنج بدون مجوز در استان داریم.
همتی گفت: 3 هزار و 500 صیاد نیز با مجوز قانونی در آب های هرمزگان مشغول صید هستند.
وی یادآورشد: اگر لنج داران و صیادان همکاری کنند دولت می تواند به گونه ای آن ها را سامان بخشد که در معیشت دچار بحران نشوند.
استاندار هرمزگان گفت: بدنبال راه اندازی بازارچه های ملوانی در نوار ساحلی و مجوز رسمی برای فعالیت تجاری بندرهای کوچک از جمله شیوء، چارک، تیاب، سیریک و ابوموسی در استان هستیم که بخشی از این کار صورت گرفته و با موفقیت در حال انجام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر