نشانه هایی از وجود پا گنده ها در ایران

چندی پیش در کارناوال درباره ی پاگنده ها در سراسر دنیا مطلبی را مطالعه کردید و با این موجودات آشنا شدید . حال وقت آن رسیده تا به دنبال ردپاهایی از از #پاگنده ها در ایران بگردیم . درست شنیدید ، ایران . از دیرباز مردمان شمال ایران مشاهداتی در رابطه با این موجود را بازگو کرده اند ولی تا به امروز هیچ تحقیق جامع و کاملی در این باره انجام نگرفته است .

چندی پیش در کارناوال درباره ی پاگنده ها در سراسر دنیا مطلبی را مطالعه کردید و با این موجودات آشنا شدید . حال وقت آن رسیده تا به دنبال ردپاهایی از از #پاگنده ها در ایران بگردیم . درست شنیدید ، ایران . از دیرباز مردمان شمال ایران مشاهداتی در رابطه با این موجود را بازگو کرده اند ولی تا به امروز هیچ تحقیق جامع و کاملی در این باره انجام نگرفته است .

قرار بر این است تا به اتفاق هم به دنبال این موجود در کشورمان ایران بگردیم . قبل از اغاز سفر چند نکته را باید به شما دوستان کارناوالی بگوییم . تمامی مطالبی که می خوانید با توجه به مشاهدات عینی مردم نوشته شده است و شاید ممکن باشد باور کردن آن ها سخت شود و یا اصلا واقعی نباشد . تصمیم گیری با شما خواهد بود . برای کم بودن عکس ها نیز از شما عذر خواهی می کنیم . در انتها این را به شما می گوییم که امیدواریم از مطالعه ی این مطلب لذت ببرید .

همراه کارناوال باشید تا سفر خود را آغاز کنیم .

پاگنده در جنگل

پاگنده ها در ایران ، از خیال تا واقعیت

تصور کنید در #جنگل های انبوه و سبز شمال ایران ( بیشتر مشاهدات در #مناطق شمالی ایران گزارش شده است ) در حال قدم زدن هستید و از مناظر لذت می برید . ناگهان احساس مس کنید که تنها نیستید و کسی در حال نگاه کردن به شماست . کمی که به اطراف خود نگاه می کنید در فاصله ای دور و میان درختان موجودی بلند قد و سیاه رنگ را می بینید که به شما خیره شده است . بسیاری از مشاهداتی که در ایران گزارش شده بسیار ناملموس و غیر قابل باور هستند ولی سعی شده تا بهترین ان ها را جدا کنیم و با هم به بررسی ان ها بپردازیم تا دورغ را از واقعیت تشخیص دهیم . 

از سال های دور مردم شمال ایران گزارش هایی را درباره ی مشاهده ی پاگنده ها ارائه کرده اند . از پیر گرفته تا جوان . داستان های زیادی وجود دارد و می گویند این موجودات خیالی نیستند و امروزه و یا شاید روزگاری در این کره ی خاکی می زیسته اند . 

در تحقیقاتی که توسط افراد عادی و نیمه حرفه ای در این حوزه انجام شده است مشخص شد وجود این موجود در ایران امکان پذیر می باشد . 

در ادامه به پرسشی که در ذهن شما شکل گرفته است پاسخ خواهیم داد . به یکی از مهمترین پرسش ها . 

ویدئویی از یک پاگنده که در گوگل مپ دیده شده است ، سال 2013

در حال بارگذاری ویدئو ...

چگونه پاگنده ها در ایران هستند ولی تاکنون گرفتار انسان ها نشده اند ؟

همانطور که می دانید جنگل های زیادی در شمال ایران وجود دارد . جنگل هایی که انبوه هستند و در مناطق کوهستانی قرار گرفته اند . برای کوهنوردان و جنگل نوردان حرفه ای نیز قسمت هایی وجود دارد که عبور کردن از آن ها بسیار دشوار است و تا به امروز هیچ انسانی را به خود ندیده اند . در اکثر فصول سرد و بارانی به هیچ عنوان نمیشه به این مناطق رفت . با توجه به ویژگی های فیزیکی پاگنده ها زندگی در این قسمت ها برای این موجودات به هیچ عنوان سخت نیست و خیلی راحت می توانند با مشکلات محیطی کنار بیایند . پوشش گیاهی انبوه و راه های ارتباطی کم باعث شده تا این موجودات در صورت وجود داشتن به راحتی استتار کنند و از انسان ها دور بمانند . 

غذای این موجودات هرچه که باشد در جنگل ها به وفور یافت می شود . غار های زیادی وجود دارد که بتوانند در آن ها زندگی کنند . رودخانه ها آب آشامیدنی این موجودات را تامین می کنند و باعث می شوند که بدون خارج شدن از جنگل در این محیط به زندگی خود ادامه دهند . 

یکی از مهم ترین دلایلی که این موجود تا به امروز کاملا در ایران کشف نشده باور نکردن وجودش از سوی مردم است . چگونه کسانی که به چیزی باور ندارند به دنبال کشف آن می روند ؟ در ادامه خواهید دید که چه کسانی در ایران به وجود این موجود باور داند و به دنبال آن هستند . 

جنگل
کوهستان
پاگنده در کنار رودخانه
نقاشی از یک پاگنده

معرفی انواع پاگنده ها در ایران

با توجه به موقعیت های جغرافیایی که این موجودات در آن ها مشاهده شده اند می توان گفت دو نوع پاگنده در ایران وجود دارد ، جنگلی و کوهستانی . طبق مشاهدات عینی اندازه ی گونه ی جنگلی بزرگ تر است و موی بدن آن تیره رنگ تر از گونه ی کوهستانی می باشد . منظور از گونه ی جنگلی این است که فقط در جنگل و یا حاشیه های آن زندگی می کند و یا دیده شده است . کوهستانی نیز فقط در کوهستان ها و دامنه های آن زندگی می کنند و دیده شده اند . 

در ایران نیز مانند دیگر نقاط دنیا تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر صدمه دیدن انسان ها توسط پاگنده ها به دست نرسیده است . 

در ادامه با توجه به گونه های جنگلی و کوهستانی به بررسی مناطقی که مشاهدات گزارش شده است خواهیم پرداخت .

پاگنده در جنگل
جنگل

مشاهدات در مناطق جنگلی

در شمال ایران باتوجه به جنگل های گسترده و انبوه آن مشاهدات زیادی صورت گرفته است . چه در شب و چه در روشنی روز . این جنگل ها مکان های بسیار مناسبی برای پنهان شدن به حساب می آید . رفت و آمد کم انسان ها نیز بستر خوبی را برای پاگنده ها فراهم کرده است تا کمتر مشاهده شوند . 

این موجودات در پنهان شدن بسیار ماهر هستند و تصور کنید در جنگل ها چگونه می توانند پنهان شوند . 

مردمان روستایی و مسافرانی که در مناطق جنگلی زندگی می کنند گزارشاتی را مبنی بر مشاهده ی پاگنده ها ارائه کرده اند . 

عکسی از یک پاگنده
عکسی از یک پاگنده
عکسی از یک پاگنده
عکسی از یک پاگنده

مشاهدات در مناطق کوهستانی

گزارش ها در مناطق کوهستانی بسیار کمتر از جنگلی می باشد . دلیل آن شاید این باشد که محیط کوهستانی برای زندگی نسبت به جنگل مناسب تر نیست و یا تعداد پاگنده ها در این مناطق بسیار کمتر است . 

به هنگام طلوع خورشید ، بعد از ظهر و غروب خورشید بیشترین مشاهدات صورت گرفته است . 

اگر بخواهیم درباره ی وجود این پاگنده ها در ایران تحقیق کنیم ، مناطق جنگلی بهترین گزینه خواهند بود . 

عکسی از یک پاگنده
عکسی از یک پاگنده

مشاهدات عینی و داستان ها پیرامون پاگنده های ایران

در این بخش به همراه هم درباره ی گزارش هایی که مردم عادی ارائه کرده اند می شنویم . به دلایل خاص نامی از این افراد برده نشده است . مشاهدات زیادی وجود دارد ولی ما سه گزارش مهم و قابل بررسی را برای شما نوشته ایم . 

ممکن است باور نکنید و شاید هم خود شما چنین تجربیاتی را داشته اید . 

همراه ما باشید . 

جنگل های شمال ایران ؛ موقعیت : جنگل های گیلان به سمت شرق

این گزارش توسط مردی که به همراه دوستانش به جنگل های شمال ایران سفر کرده بود ارائه شده است . 

1 روز کامل را به همراه دوستانم در جنگل های گیلان به سمت شرق حرکت می کردیم . هوا بسیار مناسب بود و از سفر خود لذت می بردیم . به هنگام غروب ابرها در اسمان ظاهر شدند و مدتی بعد باران تندی شروع به باریدن کرد . 

من به همراه دو تن از دوستان دیگرم به دنبال محلی گشتیم تا زیر باران نمانیم . در ارتفاعات بالا تر درختی پیدا کردیم که به طور عجیبی قرار گرفته بود . دقیق نمی توانم توضیح بدهم که چگونه بود ولی بطور جالبی خم شده بود و توسط شاخه های آن سقفی طبیعی بوجود آمده بود . تصمیم گرفتیم تا زیر آن پناه بگیریم زیرا مکان مناسبی بود . مدتی گذشت و هوا کم کم تاریک شد و از شدت باران نیز کاسته شد . 

آتشی درست کردیم تا هم خشک شویم و هم غذاهایی که به همراه داشتیم را گرم کنیم . 

بعد از صرف شام در کنار آتش دراز کشیدیم تا استراحت کنیم و خود را برای فردا آماده کنیم . هوا کاملا تاریک شده بود . سکوت همه جا را فراگرفته بود و جنگل در آرامش فرو رفته بود که ناگهان صدای پایی را شنیدیم . آرام بود و ساکت . 

ناگهان از جلوی رویمان و در فاصله ی چند متری از آتش موجودی سیاه رنگ و بزرگ دوید و دور شد . به قدری سریع حرکت کرد که نتوانستیم تشخیص دهیم که چه بود . 

بعد ها که به این اتفاق فکر کردیم با خود گفتیم شاید یک خرس بوده ولی خرس بر روی دو پا نمی دود . 

شاید در مکانی که شب را گذرانده ایم در اصل در خانه ی این موجود بوده ایم . 

غار

جنگل های شمال ایران ؛ استان مازندران ، اعماق جنگل ، سال 1386

یک جنگل بان محلی در فصل زمستان گزارش کرد که با موجودی ناشناخته برخورد داشته است . 

زمستان بود و برف شدیدی باریده بود . می توان گفت چندین متر . تصمیم گرفتم تا برای گشت زنی به جنگل بروم و تفنگ خود را نیز با خود بردم . در یک خط فرضی به سمت عمق جنگل رفتم . 

با نزدیک شدن به عصر باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و با توجه به تجربه ی خودم از آب و هوا در این منطقه سعی کردم برگردم . 

از ارتفاعات که به سمت پایین حرکت می کردم در فاصله ی چند صد متری و شاید یک کیلومتری موجودی سیاه رنگ را دیدم که بر روی دو پا حرکت می کرد و به سمت اعماق جنگل باز می گشت . 

در طول خدمت خود به جنگل و در شغل جنگل بانی چنین موجودی را ندیدم . ابتدا فکر کردم که یک خرس است ولی به این فکر کردم که خرس بر روی دوپای خود حرکت نمی کند . 

برف در کوهستان

شمال ایران ؛ فیلبند

چند سالی است که ردپاهایی از یک موجود ناشناخته و منتصب به پاگنده مشاهده می شود . در ادامه داستانی از یک نگهبان را در منطقه ی #فیلبند خواهید شنید . 

به دلیل بارش برف زیاد نتوانستم به خانه ی خود در شهر بازگردم . برف شدیدی می بارید . من حدود یک هفته را در اتاقک خود که یک کانکس بود سر کردم . 

بعد از گذشت چند روز در شب سعی کردم تا به بیرون بروم تا هوایی تازه کنم . در را باز کردم و همه جا را سیاه دیدم و به دلیل سرد بودن هوا دوباره به داخل بازگشتم . نیمه های شب از سوی روستا ( در این فصل کسی در این منطقه از فیلبند زندگی نمی کند ) صداهایی شنیدم . صدای برخورد سنگ با سقف خانه ها بود و در پی آن صدای جیغ هایی که مشخص نبود متعلق به چه حیوانی می باشد . ( این مورد ، پرتاب سنگ و صدای جیغ کاملا با اتفاقی که در کشور کانادا در مطلب قبلی در رابطه با پاگنده های دنیا خواندیم مطابقت دارد . ) 

این اتفاق تا صبح ادامه داشت و با طلوع خورشید همه جا ساکت شد . 

بعد از قطع شدن برف و مساعد شدن هوا به سمت شهر حرکت کردم . 

عکسی از یک پاگنده

تحقیقات علمی پیرامون پاگنده های ایران

در سال های اخیر با پیدا شدن چندین مورد ردپا در شمال ایران و در جنگل ها و کوه های این منطقه تیم های کوهنوردی به دنبال این موجود هستند . تا کنون در کنار مشاهدات عینی ردپاهای زیادی یافت شده است و همین موضوع باعث شده تا افرادی عادی و حرفه ای در پی یافتن این موجود باشند . 

امروزه در سراسر جهان شاهد هستیم که مردم به دنبال یافتن پاگنده ها به جنگل ها و کوه ها می روند . 

می توان این انتظار را داشت که در آینده ای نه چندان دور خبری از یافته شدن یک پاگنده را خواهیم شنید . با پیشرفت در زمینه های تکنولوژی مانند رادار ها ، مکان یاب ها ، دوربین های دید در شب و … ممکن است روزی با یک پاگنده برخورد کنیم . 

هنوز هیچ نیروی رسمی و یا دولتی در جهان و ایران به دنبال یافتن این موجود نرفته است . شاید به وجود آن باور ندارند و شاید نمی خواهند کسی از وجود داشتن آن با خبر شود . 

ردپای یک پاگنده
ردپای یک پاگنده
ردپای یک پاگنده

به دنبال پاگنده ها در تاریخ و فرهنگ ایران

اگر به شمال ایران سفر کنید و پای صحبت پیرمردان و پیر زنان بنشینید ممکن است داستان های زیادی را در رابطه با پاگنده ها بنوید . داستان هایی که برای شما جالب است و شاید برای آن ها خاطره ای از گذشته باشد . 

در داستان ها و افسانه های کهن ایرانی از موجوداتی بزرگ به عنوان غول نام برده شده است که در جنگل ها زندگی می کرده اند . با نگاه به تاریخ و #فرهنگ ایران متوجه می شویم که این موجود زیاد غریبه نیست . شاید امروزه حضورش کم رنگ شده باشد ولی در گذشته حضوری پر رنگ داشته است . 

در میان مردمان نام های متفاوتی از این موجود وجود دارد . دب ، غول و … 

اگر روزی یک پاگنده را دیدید نام اصلی او را از خودش بپرسید !!!

تصویری از یک پاگنده
ردپای یک پاگنده

ممنوع التحقیق شدن برای یافتن این موجود در جهان

امروزه هیچ دولت و یا کشوری برای یافتن این موجود بودجه ای را اختصاص نمی دهد . هر تحقیق و یا جست و جویی که انجام می شود توسط مردم و با پول خودشان انجام می شود . 

اگر شما چیزی را بیابید و بخواهید ان را به دنیا نشان دهید کسی از شما حمایت نخواهد کرد . 

دلیلش چیست ؟ شاید نمی خواهند که مردم از کشف این موجود با خبر شوند . دلیلش هرچه باشد حقیتی در پشت این موضوع نهفته است . 

تصویری از یک پاگنده
ردپای یک پاگنده
ردپای یک پاگنده

برای یافتن پاگنده به سرزمین های شمالی ایران بروید ، پاگنده را پیدا کنید

شما نیز می توانید برای یافتن این موجود سعی و تلاش کنید و شاید موفق به یافتن یک پاگنده شوید . 

با تحقیق در رابطه با مکان هایی که یک پاگنده دیده شده موقعیت تقریبی این موجود را پیدا کنید و به دنبالش بروید . 

مطمئن باشید در صورت یافتن مدارکی از وجود داشتن این موجود کارناوال در کنار شما خواهد بود و یافته های شما را با همگان در میان خواهد گذاشت . 

برای آغاز این ماجراجویی نکاتی را هست که باید رعایت کنید و در ادامه این نکته ها را خواهید خواند . 

تصویری از یک پاگنده
ردپای یک پاگنده
ردپای یک پاگنده

چه نکاتی را در جست و جو باید رعایت کنیم ؟

این موجود کاملا ناشناخته است و به هنگام برخورد ممکن است اتفاقی ناگوار رخ بدهد . به هیچ عنوان تنهایی به این سفر نروید و گروهی سفر کنید . تمام تجهیزات ایمنی را برای سفر به همراه داشته باشید . 

غذا به مقدار کافی و همینطور آب را به همراه خود اشته باشید . 

در پایان کارناوال این سفر را فقط به علاقه مندانی که در این راه احتمال بروز هر اتفاقی را می دهند و هر اتفاقی پای خود جستجوگران خواهد بود . 

ردپای یک پاگنده
ردپای یک پاگنده

سخن کارناوال

پاگنده ها می توانند در ایران باشند و می توانند هم وجود نداشته باشند . نظر شما چیست ؟ آیا تا به حال داستانی در این باره شنیده اید ؟ تجربه ای مشابه را داشته اید ؟ تجربه و داستان خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر