ماهان شبکه ایرانیان

رشد بهره‌وری اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح ۳ سال اخیر

به لطف کاهش هزینه‌های نیروی کار، رشد بهره‌وری اقتصاد آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به سه ماهه دوم سال ۲۹۱۸ به ۲.۹ درصد رسید.

رشد بهره‌وری اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح 3 سال اخیر

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت کار آمریکا اعلام کرد که بهره‌وری آمریکا به وضعیت بی‌سابقه‌ای از سه ماهه نخست سال 2015 رسیده است. کاهش 0.9 درصدی مخارج نیروی کار یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد بهره‌وری اعلام شده است.
بهره‌وری عاملی کلیدی در تعیین میزان رشد اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم است. انتظار می‌رود روند فعلی رشد بهره وری اقتصاد آمریکا به دلیل وابستگی شدید به مخارج نیروی کار دوام چندانی نداشته باشد. اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال رشد 4.1 درصدی را به ثبت رساند که سریع‌ترین نرخ رشد از سال 2014 محسوب می‌شود.
با این حال اقتصاددانان انتظار ندارند رشد اقتصادی آمریکا در نیمه دوم امسال به نیرومندی نیمه نخست سال باشد. اندرو هانتر- کارشناس مسائل اقتصادی موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: نرخ رشد بهره وری در این فصل بسیار بیستر از میانگین رشد 1.3 درصدی بلندمدت است و به همین دلیل احتمالا دوام چندانی نخواهد داشت.
در حال حاضر یافتن راه حلی برای توقف کاهش رشد بهره‌وری یکی از اصلی ترین چالش های اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود، چرا که ارتقای بهره‌وری یکی از اصلی ترین عوامل بهبود سطح زندگی است و به شرکت ها اجازه می‌دهد بدون افزایش هزینه‌ها، سودآوری بیشتری داشته باشند.
از سال 2007 که اقتصاد آمریکا وارد رکورد بزرگ شد تا سال 2007 متوسط رشد بهره وری در سال 1.3 درصد بود اما پیش از آن، این میانگین برای سال های 1947 تا 2017 حدود 2.1 درصد بود. حال باید دید آیا اقتصاد آمریکا خواهد توانست به آن دوران طلایی برگردد یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان