میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته:

از آلوده شدن مردان نمکی تا دغدغه گرانی بلیت هواپیما

پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی نرخ واقعی سفر، جزئیات حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی و انتقال آلودگی به مردان نمکی، از جمله خبرهای گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.

از آلوده شدن مردان نمکی تا دغدغه گرانی بلیت هواپیما

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته کمیسیون گردشگری اتاق ایران بار دیگر جلسه گذاشت. در این برنامه معاون سازمان سرمایه‌گذاری با انتقاد از مشوق‌هایی که سازمان میراث فرهنگی ارائه می‌کند، گفت: این مشوق‌ها اصلاً کافی نیست بنابراین ما آمادگی داریم با همکاری بخش خصوصی، بسته مشوق‌های سرمایه‌گذاری‌ خارجی را تدوین کنیم.

جمال حسینی همچنین گفت: باید 15 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور صورت گیرد. یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی، پیش‌بینی مشوق‌ در زمینه‌های مختلف است. ما در حال تدوین نقشه راه تأمین منابع خارجی در استان‌ها هستیم. گاهی صدور مجوز توسط دستگاه‌های مربوطه در حوزه گردشگری با تأخیر انجام می‌شود درحالی‌که تمام مجوزها در سازمان سرمایه‌گذاری از زمان ارائه درخواست طی دو تا سه هفته صادر می‌شود.

در این هفته همچنین با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت بلیت هواپیما در ایران، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: این افزایش قیمت به نفع صنعت گردشگری و حمل و نقل نیست چون موجب کاهش سفر خواهد شد.

وی گفته است: هر چقدر هزینه ملزومات سفر بالا برود، به همان اندازه شاهد کاهش سفر خواهیم بود.

«پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی نرخ واقعی بلیت هواپیما»؛ عنوان نامه‌ای بود که علی‌اصغر مونسان پیرو گران شدن نرخ بلیت هواپیما به معاون اول رئیس‌جمهور نوشت و در آن درخواست کرد کمیته‌ای مشترک با این سازمان، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی در این راستا تشکیل شود.

پرونده دو نرخی شدن اتاق‌ هتل‌ها همچنان در دست بررسی است؛ این هفته نیز خبرگزاری مهر به بررسی این موضوع پرداخت.

هتلداران کشور بر این باورند که ما به گردشگران خارجی سوبسید می‌دهیم در حالی که باید آنها در هتل نرخ اتاق را با دلار یا یورو حساب کنند؛ این اقدام در تمام هتل‌های کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود. سازمان میراث فرهنگی پیرو این درخواست، در حال بررسی موضوع است.

در این هفته محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری جزئیات 15 نمایشگاه گردشگری خارجی را که تا خرداد سال 98 در 15 کشور برپا می‌شود را ارائه کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها عمدتاً در کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، هلند، ژاپن، روسیه، چین، هند، عراق، آذربایجان و ترکیه است.

«درج نشدن مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران»؛ خبری بود که این هفته علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران اعلام کرد و گفت: امیدواریم این موضوع با سرعت انجام شود.

وی تصریح کرد: فعالان گردشگری درخواست داشته‌اند که در پاسپورت گردشگران ورودی مُهر زده نشود. در این رابطه مکاتبه‌ای با دو امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون اول رئیس‌جمهور انجام شده است تا این موضوع به وزارت خارجه ابلاغ شود.

مونسان گفته است: درباره الصاق تابلوی ارزی در هتل‌ها، مانعی وجود ندارد در صورتی که جلسه تخصصی در این مورد برگزار شود، به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

این هفته رئیس هیئت باستان‌شناسی و کاووش مردان نمکی در استان زنجان اعلام کرد که به تازگی میزان رفت و آمدهای اتوبوس‌های شهری در اطراف موزه مردان نمکی زیاد شده است و این موضوع نگرانی‌هایی را برای انتقال آلودگی به داخل موزه به وجود آورده است. همچنین در همکاری با آلمانی‌ها در صدد هستیم تا بتوانیم تجهیزات داخل ویترین مردان نمکی را از خارج از کشور وارد کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر