به گزارش شینهوا، براساس بررسیهای شکل گرفته، مالزی با رونق تجارت الکترونیک مواجه است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت ارتباطات این کشور اعلام کرده است، مردم تمایل دارند کوچکترین خریدها تا بزرگترین آنها را اینترنتی پرداخت کنند و تا جایی که ممکن است از وجه نقد استفاده نکنند.
برهمین اساس، حتی عوارض جادهای از طریق اینترنت پرداخت میشود تا هم وقت دیگران هدر نرود و هم ترافیک ایجاد نشود.
به گفته وزیر ارتباطات مالزی، «تبلیغات» بیشترین سهم را در پرداختهای اینترنتی و ایجاد اعتماد میان مردم داشته است.
همچنین، اثراتی که استفاده صحیح از خدمات الکترونیکی بر کاهش مشکلات شهری از جمله نقل و انتقالات درون شهری، آلودگیهای زیست محیطی و در نهایت ایجاد امنیت و آرامش روانی برای شهروندان به دنبال دارد، از جایگاه ویژهای در خدمات الکترونیکی شهری برخوردار است.