باغ پرندگان تهران ؛ در کنار پرندگان قدم بزنید

تهران، شهر پر ترافیک و دود، شهری پر سر و صدا و &#۸۲۳۰;، اینها توصیفاتی است که اهالی #تهران از شهرشان دارند. غافل از آنکه در گوشه و کنار و حتی داخل شهر،مکان های جذاب و دیدنی و خوش آب و هوایی دارد که شلوغی آن را از یادت میبرد . 

باغ پرندگان تهران

تهران، شهر پر ترافیک و دود، شهری پر سر و صدا و …، اینها توصیفاتی است که اهالی #تهران از شهرشان دارند. غافل از آنکه در گوشه و کنار و حتی داخل شهر،مکان های جذاب و دیدنی و خوش آب و هوایی دارد که شلوغی آن را از یادت میبرد . 

امروز کارناوال به شمال شرق تهران در میان جنگل های #لویزان خواهد رفت، جایی که دیگر خبری از هیاهو و ازدحام و شلوغی نیست و #پرندگان بیشماری در آن سکونت دارند و میزبان ما هستند، چه روز جذاب و خاطره انگیزی خواهد بود در کنار پرندگان و #طبیعت زیبا .

همراه با کارناوال به #باغ پرندگان تهران برویم .

باغ پرندگان
باغ پرندگان

از اتوبان بابایی به سمت باغ پرندگان حرکت می کنیم. تابلویی ورودی باغ را می بینیم که به سمت پارکینگ هدایتمان می کند. از این قسمت به بعد هیچگونه خودرویی (غیر از ون های باغ)اجازه عبور ندارند. باید کمی منتظر ون های مخصوص باغ بمانیم تا ما را به ورودی باغ برسانند، مسیری را در میان جنگل های لویزان سپری کرده و به شهر پرندگان تهران می رسیم .

جلوی در نگهبانان ایستاده اند که انگار محافظ شهر پرندگانندر.

بعد از ورود به #باغ کبک ها و بچه غازها همراهت می شوند و طوطی های سخنگو ورودت را به باغ خوش آمد می  گویند، منظره ای بس دیدنی و شگفت را در کنار باغی مصفا که برای ساختش از طبیعت و مصالح طبیعی مثل سنگ، چوب و نی و پوشال استفاده شده، خلق می کنند و فراموش میکنی که داخل شهر شلوغ و پرهیاهوی تهرانی . 

جنگل لویزان
ورودی باغ پرندگان
باغ پرندگان
باغ پرندگان

باغ پرندگان

در میان جنگل لویزان باغی با وسعتی حدود 23 هکتار با مصالح طبیعی برای نگهداری بیش از 6500 پرنده از 57 گونه متفاوت ساخته شده که فضایی دیدنی و شگفت انگیز دارد. در این باغ حدود 90 درصد پرندگان از قید و بند قفس آزادند و برای آنها محیطی شبیه به محیط اصلی و بومی خودشان فراهم شده  است.  به خاطر تنوع زندگی انواع پرندگان، فضای باغ را در دوفاز دستچر (فاز اول) و آبچر (فاز دوم)  طراحی شده است .

در ابتدای باغ محل نگهداری انواع طوطی‌ها و کبوترها را میبینی و بعد در طول مسیر پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم در محیط طبیعی خودشان مشاهده می کنید .

قفس طوطی‌سانان و پرنده های شکاری‌ها طوری طراحی شده که بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و همه‌جا را زیرنظر داشته باشند. در انتهای باغ شتر مرغ های ایرانی و آفریقایی زندگی میکنند.

در محل زندگی و نگهداری هر کدام از پرندگان برای آشنایی و شناخت بازدیدکنندگان نام پرنده نوشته ونصب شده است .

باغ پرندگان
باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

فاز اول ، دشتچر

این قسمت از مجموعه در سال1392  به نام دشتچر به بهره برداری رسید، در این قسمت پرندگانی نگهداری می شوند که توان پرواز ندارند و در قفس نگهداری می شوند .

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

فاز دوم ، آبچر

فاز دوم یا آبچر در قسمت شمالی باغ ساخته شده و فضای آن از دشتچر کوچکتر است. پرندگانی که می توانند پرواز کنند در این قسمت نگهداری می شوند و به وسیله تور از خروج آنها جلوگیری می شود .

باغ پرندگان
باغ پرندگان

دنیای جذاب پرندگان

دراین باغ شما می توانید به نظاره گر شنای قوهای سفید زیبا، شکار ماهی‌های کوچک توسط پلیکان‌ها، ایستادن فلامینگوها روی یک پا آن هم برای دقایق طولانی، شنای غازها و اردک‌های رنگارنگ با جوجه‌هایشان، باز شدن پرهای طاووس نر و ماده و … باشید. برکه‌هایی زیبا و پل‌های چوبی که روی آن ها زده اند فضای باغ را بینظیر کرده و یکی از پربازدیدترین قسمتهای باغ پرندگان است .

برکه های باغ پرندگان
باغ پرندگان
باغ پرندگان
باغ پرندگان

امکانات باغ پرندگان تهران

در داخل پارک خودروهای کوچک برقی برای سالمندان و افرادی که پیاده روی در مسیر برایشان سخت است وجود دارد که افراد می توانند تمام طول مسیر را با این ماشین های برقی به تماشای باغ و پرندگان بپردازند و یا اگر خواستند می توانند در قسمت دلخواه از ماشین پیاده شوند و هر زمان که خواستند دوباره سوار این ماشین ها شوند .

همچنین کالسکه هایی برای کودکان در نظر گرفته شده که خانواده هایی که کودک به همراه خود دارند به راحتی بتوانند به تماشای پرندگان بپردازند و لذت ببرند .

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

دسترسی و بازدید از باغ

این باغ در شمال شرقی تهران واقع شده و باید بزرگراه شهید بابایی را به سمت شرق بروید و از خروجی کوهستان وارد پارکینگ باغ پرندگان شوید و یا از میدان رسالت و خیابان هنگام به سمت شمال بروید تا به بزرگراه شهید بابایی برسید و بعد از اولین خروجی وارد خیابان کوهستان شوید .

ساعات بازدید از مجموعه هر روز از 8 الی 16 می باشد.

بهای ورودیه به مجموعه 4000 تومان و بهای ورود به پارکینگ تا 3 ساعت اولیه 1000 تومان است.

باغ پارکینگ وسیعی دارد که بعد از رسیدن به آن باید ماشین خود را ترک کنید و به وسیله ون هایی که شما را به ورودی باغ می برند، ادامه مسیر را طی کنید .

مسیر دسترسی به باغ پرندگان
باغ پرندگان
باغ پرندگان

توصیه های دوستانه کارناوالی

اگر راجع به هر گونه از پرندگان نیاز به اطلاعات داشتید از راهنماهای باغ سوال کنید آنها اطلاعات دقیق و درست را به شما می دهند.

از دادن و پرتاب کردن خوراکی به سمت پرندگان خودداری کنید. پرندگانی که رها و آزادنه در حال حرکت و زندگی در محیط هستند را آزار ندهید .

مسیر با سنگفرش های بسیار زیبا پوشیده شده و صندلی هایی برای استراحت و آرامش شما در طول مسیر قرار داده شده اگر احساس خستگی کردید لحظه ای بر روی این صندلی ها استراحت کنید و فضای زیبای باغ را تماشا کنید .

بردن دوربین عکاسی فراموش نشود .

باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

سخن کارناوال

پرندگان موجود در باغ پرندگان تهران، دنیای عجیب و جالبی دارند که توصیف آنها نیاز به شناخت کامل دنیای طیور دارد، اگر شما ازین باغ دیدن کرده اید و اطلاعاتی راجع به باغ و پرندگانش دارید، حتما با کارناوال به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان