ماهان شبکه ایرانیان

عضو شورای شهر تهران:

پروژه ساخت خط۷،۶مترو؛ در چند قدمی توقف

به گفته رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر اگر دولت به تعهدات خود در زمینه توسعه مترو کمک نکند تکمیل خط ۶ و ۷ با مشکل روبرو خواهد شد.

پروژه ساخت خط7،6مترو؛ در چند قدمی توقف

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمود میرلوحی، با بیان اینکه وضعیت بانک شهر نسبت به بقیه بانک‌های کشور بهتر است، گفت: بخشی از سرمایه بانک شهر فریز شده است اما شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک‌ها دارد. برخی از رویکردهای ما در شفاف‌سازی بدهی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و پیمانکاران توانمند و دارای صلاحیت را از کار در شهرداری و حضور در مناقصه‌ها می‌ترسانند.

وی با بیان اینکه رقبا و فرصت‌طلبان؛ رویکردهای شورا را در خصوص شفافیت برنمی‌تابند، افزود: نباید کاری کنیم که به نفع مافیا باشد و ما با ترساندن پیمانکاران به این جریان کمک کرده‌ایم. نباید هر کسی را که می‌خواهد وارد کار با شهرداری شود بترسانیم که توانایی پرداخت و دریافت پول خود را ندارد. روند ساماندهی طلبکاران شهرداری مدت‌هاست آغاز شده و ما از سال 93 به بعد در حال پرداخت دیون پیمانکاران هستیم. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در گذشته در جریان واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران؛ جریان‌های رانتی وجود داشت. امروز برای جلوگیری از این روند به نفع شرکت‌های قوی، قدرتمند، سالم و با صلاحیت است. پیمانکاران باید در پروژه‌های شهرداری مشارکت کرده و تحت تأثیر جریان‌ها و شیطنت‌ها قرار نگیرند.

 میرلوحی ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی تصریح کرد: اکنون که شورای شهر و شهرداری خود را ملزم به این قانون کرده‌اند، به نظر می‌رسد قصد دارند ما را جریمه کنند و بانک مرکزی به بانک شهر گفته است دیگر با شهرداری همکاری نکند. این پیام بسیار نامناسبی در پاسخ به شفافیی است که مدیریت شهری جدید در پیش گرفته. امروز شهرداری و شورای شهر به‌جای آنکه تشویق شود با این‌گونه برخوردها مواجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه سیاست‌های جدید به زودی آثار مثبت خود را در مدیریت شهری خواهد گذاشت، گفت: این جریان که افراد مقرب و بی‌انضباط کارهای خود را پیش ببرند اما افراد باانضباط از دریافت تسهیلات محروم بمانند، درست نیست. ما از بانک مرکزی و پیمانکاران گله داریم. سیاست‌های ما باعث خواهد شد پروژه‌های با کیفیت بهتر و پیمانکاران باصلاحیت وارد صحنه شوند نه اینکه کار تعطیل شده و مافیا با خودش فکر کند با این شیوه همواره موفق بوده و امروز هم می‌تواند مسیر گذشته خود را ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که محمدباقر قالیباف به بانک شهر بدهکار بود اما تعهدات مالی او توسط بانک شهر پرداخت می‌شد، افزود: به نظر می‌رسد بانک مرکزی بانک شهر را از ادامه پروژه‌هایی که به آن تعهد کرده، نهی کرده است درحالی‌که بانک شهر برای تکمیل خط 6 و 7 مترو تعهد داده است. این تصمیم یعنی مدیریت شهری باید به خاطر رویکرد ضدفساد و قانون‌مند خود جریمه شود. آنها برای شهرداری تهران تقویم مشخص کردند درحالی‌که دولت خودش باید در زمینه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران کمک کند.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر با بیان اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند تکمیل خط 6 و 7 با مشکل روبرو خواهد شد، اعلام کرد: تاکنون 2700 میلیارد تومان پول خرج خط شش مترو شده است و هنوز 1300 میلیارد تومان کسری دارد. خط 7 نیز تاکنون 2500 میلیارد تومان هزینه برداشته و نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان کسری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پشت این مسئله یک جریان سیاسی وجود دارد، اظهار کرد: قرار بود شورای شهرداران بهمن ماه در خصوص هیئت مدیره بانک شهر تصمیم بگیرد. بخشی از این مشکلات به مجمع بانک مربوط شده و همه این مشکل به بانک مرکزی بازنمی‌گردد. ما امیدوار هستیم بانک مرکزی در این روند به ما کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان