تولید غول‌های طلا آب می‌رود

بر پایه جدیدترین گزارش "اس اند پی گلوبال"، تولید طلا در برخی از مناطق تولیدکننده بزرگ این فلز ارزشمند در سال‌های آینده به رکورد پایینی سقوط خواهد کرد.

تولید غول‌های طلا آب می‌رود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "اس اند پی گلوبال" در گزارش سالانه "تولید طلا" اعلام کرد: تولید جهانی طلا پس از اینکه در سال 2017 به رکورد 106.5 میلیون اونس رسید، در سال 2019 و 2020 به رکورد بالای جدیدی صعود خواهد کرد اما از سال 2021 به بعد دچار افت می‌شود.

کریس گالبریث - تحلیلگر "اس اند پی گلوبال"، اظهار کرد: با افزایش تولید بسیاری از معادن جدید و پیشرفت مستمر فعالیت معادن جدید، تولید بیشتر طلا تا پایان سال 2020 و رسیدن تولید به 111.7 میلیون اونس پیش‌بینی می‌شود اما افت تولید معادن فعلی در سال 2021 از رشد تولید جدید پیشی خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، تولید جهانی به دلیل افت عیار سنگهای استخراج شده تا سال 2022 به میزان 15 درصد کاهش خواهد یافت و مناطقی که عمدتا دچار کاهش تولید می‌شود، استرالیا و پرو هستند.

به گفته تحلیلگر "اس اند پی گلوبال"، برآورد می‌شود تولید طلا در استرالیا در مدت سه سال 33 درصد کاهش پیدا کند و تا سال 2022 به رکورد پایین 6.8 میلیون اونس برسد.

این دورنما تعجب آور محسوب می‌شود به خصوص با توجه به این پیش‌بینی که تولید طلای استرالیا در سال 2019 به 10.2 میلیون اونس که بالاترین رکورد در 26 سال گذشته است، خواهد رسید.

یکی از دلایل افت تولید استرالیا، پایان عمر برخی از معادن بزرگ در این کشور است.

اما در مورد پرو علت کاهش تولید، عدم راه اندازی معادن جدید طلا در این کشور از سال 2017 است. برآورد می‌شود تولید پرو تا سال 2022 به میزان 1.9 میلیون اونس کاهش پیدا کند.

در مقابل، کانادا در آینده به بازیگر بزرگی در تولید طلا تبدیل می‌شود به طوری که "اس اند پی گلوبال"، رشد 62 درصدی تولید این کشور از سطح تولید سال 2017 را پیش‌بینی می‌کند.

با این حال با کاهش نرخ اکتشاف که توسعه معادن جدید را محدود خواهد کرد، برآوردهای بلندمدت از تولید جهانی چندان مثبت نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان