آخرین رتبه‎بندی مراکز پژوهشی در نظام وبومتریکس اعلام شد

جدیدترین رتبه‌بندی مراکز پژوهشی کشور در نظام وبومتریکس (ژوئیه ۲۰۱۸) از میان ۸ هزار موسسه پژوهشی و تحقیقی دنیا اعلام شد.

آخرین رتبه‎بندی مراکز پژوهشی در نظام وبومتریکس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، ارزیابی نظام رتبه‌بندی وبومتریک را گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمان‌های عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC) – انجام می‌دهد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند.

در این رتبه‌بندی انستیتو پاستور ایران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، و پژوهشگاه صنعت نفت به ترتیب جایگاه اول تا سوم کشور را از آن خود کرده‎اند. 

نظام رتبه‌بندی وبومتریک، علاوه بر مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها، مدارس اقتصاد، بیمارستان‌ها و مخزن‌ها (repository) را با تاکید بر ‌تعهد به انتشارات وب‌محور اطلاعات و ارائه‌ ابتکار برای دسترسی آزاد رتبه‌بندی می‌کند.

از این رو برپایه جدیدترین رتبه‌بندی مراکز پژوهشی وبومتریکس (ژوئیه 2018)، پایگاه‌وب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نیز رتبه‌ دهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رتبه‌ جهانی پایگاه‌وب ایرانداک در این رتبه‌بندی که در میان حدود 8 هزار موسسه پژوهشی و تحقیق و توسعه‌ای جهان برگزار شده، ماننده دوره پیشین 2‌ هزار و 262 است. ایرانداک در این رتبه‎بندی، مانند دوره‎ پیشین در شاخص اندازه رتبه اول را در سطح ملی کسب کرده است.

رتبه پایگاه وب ایرانداک در این دوره در دو شاخص مشاهده‌پذیری و فایل‎های غنی پیشرفت چشمگیری داشته است. رتبه مشاهده‌پذیری در سطح ملی از 76 به 4 و رتبه فایل‎های غنی از 46 به 24 تبدیل شده است.

پایگاه‌وب پژوهشگاه تاکنون در چندین دوره از رتبه‎بندی مقام اول را در کشور به دست آورده بود. اما در دوره پیشین (ژانویه 2017) در جایگاه نهم کشور قرار داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر