ماهان شبکه ایرانیان

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

قانون‌گرایی ویژگی دولت روحانی است/ ضرورت اجرای قانون هدفمندی

سرخه- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه دولت روحانی قانون‌گرا است، گفت: در دولت‌های نهم و دهم ۳۰ درصد مصوبات دولت غیرقانونی بود.

قانون‌گرایی ویژگی دولت روحانی است/ ضرورت اجرای قانون هدفمندی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاح 10 طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت در سرخه ضمن بیان اینکه قانون‌گرایی دولت یازدهم و دوازدهم یک ویژگی برای آن محسوب می‌شود، تأکید کرد: ما در دولت قبل از روحانی شاهد بودیم که 30 درصد مصوبات هیئت دولت با قانون مغایر بود و وقتی این امر در گروه تلفیق مطرح می‌شود و به دولت بازمی‌گشت تا اصلاح شود، این امر رخ نمی‌داد و دولت زیر بار اصلاح موضوعات نمی‌رفت.

وی افزود: امروز اما باروی کار آمدن دولت روحانی حجم مصوبات مغایر با قانون به سه درصد رسیده است که این قوانین مغایر نیز به‌محض بازگشت به هیئت دولت اصلاح و مجدداً تصویب می‌شوند و این امر نشان می‌دهد که دولت یازدهم و دوازدهم در این بخش اثرگذاری بسیار بهتری را داشته است.

برخی خواستار توقف رابطه با کشورهای دیگر هستند

عضو خانه ملت بابیان اینکه سیاست‌گذاری غلط یا به‌غلط بردن مسیر سیاست‌گذاری‌ها تبعات بسیار شدیدی برای کشور دارد لذا باید مسائل از سوی مسئولان بازگو شود تا مردم بدانند که مقوله اقتصاد، اشتغال و ... پارامترهای متعددی دارد که همه آن‌ها باید لحاظ شود تا به توسعه دست‌یابیم، بیان کرد: امروز تعجب می‌کنیم که برخی افراد در برابر سیاست‌های دولت می‌ایستند و برای مثال می‌گویند ارتباط با کشورهای دیگر نیاز نیست درحالی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ماه پیش فرمودند که باید با شرق و غرب ارتباط داشته باشیم غیر از آمریکا و اسرائیل که درباره این دو کشور معظم له استثناء قائل شدند اما برخی این امر را نمی‌شنوند.

همتی گفت: برخی صراحتاً می‌گویند ارتباط می‌خواهیم چه کنیم؟ حال باید به این افراد گفت که چگونه بدون مراودات باید به توسعه رسید؟ پاسخی ندارند اگر به آن‌ها بگوییم که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی ارتباط با کشورهای دنیا است و برون‌نگری است باز توجه نمی‌کنند متأسفانه ذهنیتی برای خودشان درست کرده‌اند و این مسیر را جلو می‌برند.

وی افزود: برخی دولت‌مردان ما نیز درگذشته حاصل این تئوری‌ها بودند و هشت سال بلاهایی سر کشور آوردند که باعث تخریب شد و در اوج شگفتی امروز باز مدعی هستند و می‌گویند رئیس‌جمهور منتخب مردم باید کنار برود لذا ما معتقد هستیم که آن‌ها روان‌پریشانی هستند و بیماری‌شان باید بررسی شوند چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این امر را فرمودند که کسانی حرف از کناره‌گیری رئیس‌جمهور می‌زنند که در زمین دشمنان بازی کنند لذا باید گفت مردم هستند که حرف آخر را می‌زنند اما درهرحال باید صدای مردم را نیز شنید و دست‌به‌دست دهیم تا بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که مشکلات اقتصادی کم شوند.

همدلی راه توسعه همه جانبه کشور

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ضمن بیان اینکه باید با همدلی به‌سوی توسعه حرکت کنیم، گفت: امروز زمانی است که باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات را در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رفع کنیم.

همتی در ادامه گفت: ما معتقد هستیم که قوانین بسیار خوبی در کشور وجود داشت که اگر به‌خوبی و به‌درستی اجرا می‌شدند می‌توانستند به‌خصوص در اوضاع امروز کشور بسیار راهگشا باشند برای مثال قانون هدفمندی یارانه‌ها اگر ناقص رها نمی‌شد به‌خصوص در این برهه زمانی بسیار کمک‌کننده بود.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف، نظام ارجاع پزشک خانواده که می‌توانست در مصرف داروها و پاراکلینیک که امروز دغدغه جدی نظام و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، بسیار کمک کننده باشد و همچنین بانک اطلاعات مدیران، آئین نامه مربوط به بودجه همسان سازی حقوق، رتبه بندی معلمان و ... متاسفانه رها شدند حال آنکه می توانستند تاثیرات بسزایی را بر وضعیت امروز کشور بگذارند و ما نیز دنبال اجرای آن‌ها هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان