وزیر بهداشت تقصیر فرارمالیاتی پزشکان را به دوش سازمان مالیاتی انداخت + فیلم

وزیر بهداشت در اظهارنظری سازمان مالیاتی را مقصر اصلی فرار مالیاتی پزشکان دانست و گفت: هم می‌توانید نگذارید پزشکان خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید.

وزیر بهداشت تقصیر فرارمالیاتی پزشکان را به دوش سازمان مالیاتی انداخت + فیلم

به گزارش فارس، با بالا گرفتن تب هشتک عدم استفاده برخی پزشکان از کارت‌خوان برای فرار از مالیات و راه افتادن کمپینی در فضای مجازی و افکار عمومی، حالا پس از چند روز وزیر بهداشت به این مباحث واکنش نشان داده و با تقبیح اینکه برخی پزشکان کارت‌خوان ندارند گفته است: کسی که کارت‌خوان ندارد خیلی زشت است، بلال هم که می‌خواهید بخرید نوشته کارت‌خوان دارم؛ کارواش هم که می‌روید همینطور است، حتی بعضی از متکدیان سر چهارراه هم کارت‌خوان دارند، اینکه برخی پزشکان در مطب خود کارت‌خوان ندارند کار بدی است.

هاشمی تاکید کرده است:‌ بالاخره برای آسایش و آرامش مردم هم باید این کار را کرد. در مورد نداشتن کارت‌خوان در مطب برخی پزشکان دفاع نمی‌کنم.

وزیر بهداشت اما نکته‌ای قابل تامل عنوان کرده که به نظر می‌رسد توپ و میدان را در زمین مسئولان سازمان مالیاتی انداخته و گفته است:‌ تعجب می‌کنم که یک مسئول مالیاتی کشور می‌گوید 50 درصد پزشکان در تهران مالیات نداده‌اند.

وی به ابزارهای این سازمان برای اخذ مالیات اشاره کرده و می‌گوید: هم می‌توانید نگذارید خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید.

وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن مسئولان سازمان مالیاتی که چرا نرفتید مالیات بگیرید؟، بیان کرده است: مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته مالیات نگیر؟! مگر پزشک گفته مالیات نگیر؟! اگر گفته باشد هم بیخود کرده است؛ همه مردم مالیات می‌دهند آنها هم باید بدهند. برخی نور چشمی‌ها در کشور هستند که در کشور مالیات نمی‌دهند، همه دوست دارند از مالیات فرار کنند.

وزیر بهداشت با طرح سوالات و ابهاماتی عملا مسئول مالیات ندادن برخی پزشکان را سازمان امور مالیاتی دانسته و حتی خود از این سازمان مطالبه می‌کند که چرا مالیات نگرفتید.

واقعیت این است که احتمالا تمام داشته و بضاعت سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات حقه از این قشر در همین حد است و با توجه به اینکه اطلاعات کاملی برابر ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم ندارد به دنبال مستندات دیگر بخش‌ها و ظرفیت‌ها است.

پیش‌تر نیز محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفته بود از میان حدود 20 هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها 11 هزار نفر برای عملکرد سال 96 اظهارنامه ارائه کرده‌اند. همچنین میانگین مالیات ابرازی پزشکان 5 میلیون و 700 هزار تومان بوده اما آن را حدود 14 میلیون تومان تشخیص داده‌ایم.

وی تصریح کرده بود: تنها 500 پرونده پزشکانی که با درآمد بالا هستند حسابرسی خاص مبتنی بر اطلاعات می‌شود که میانگین مالیات آنها 17 میلیون تومان بوده اما مالیات واقعی آنها 76 میلیون تومان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان