انواع گلدان دیواری، دلباخته این دو مدل چوبی و سفالی می شوید!

مسلما زمانی که علاقه مند به نگهداری و داشتن گیاهان در خانه خود هستیم، به دنبال گلدان های زیبا و متناسب برای دکوراسیونمان هم می گردیم

مسلما زمانی که علاقه مند به نگهداری و داشتن گیاهان در خانه خود هستیم، به دنبال گلدان های زیبا و متناسب برای دکوراسیونمان هم می گردیم. بدون شک می خواهیم بدانیم کدام گلدان دکوراسیون منزل را شیک تر می کند و همچنین برای گل هایمان نیز مناسب تر است. نمونه های بسیار زیاد و متنوعی در بازار وجود دارد که می توانید انتخاب نمایید، اما دو نمونه ای که من در این مطلب برای شما انتخاب کرده ام با همه آن ها تفاوت دارد. به غیر از زیبایی و جذابیت، مزیت دیگری که این دو مدل دارد این است که به راحتی در خانه آماده و ساخته می شود، در نتیجه خودتان خالق گلدان های گل هایتان خواهید بود.

گلدان دیواری سفالی

گلدان دیواری سفالی

چه چیزی لازم است :

  • گل سفالگری
  • وردنه
  • بادکنک
  • پیچ و مهره
  • اسپری رنگ
  • گچ
  • رزین
  • بند چرمی با حصیری
  • نی

مطلب پیشنهادی : 12 ایده خلاقانه تزیین گلدان سفالی با وسایل ساده!

گلدان دیواری

مرحله اول ساخت گلدان سفالی

ابتدا باید بادکنک را با آب پر نمایید البته میزان آبی که مصرف می کنید بسته به اندازه مورد نظرتان دارد. سپس بادکنک پر آب را در محل مناسب بر روی دیوار آویزان نمایید. مطمئن شوید که سر بادکنک به خوبی بسته و محکم شده باشد. 

مطلب پیشنهادی : گلدان های آویز، طراوت طبیعت در آسمان خانه شما

گلدان دیواری

گلدان دیواری سفالی

مرحله دوم : شکل دادن گلدان دیواری سفالی

در مرحله بعدی، مقدار مناسب گل سفال را برداشته و با وردنه آن را صاف نمایید. گل پهن شده باید به شکل دایره باشد اما لازم نیست که اطراف آن را صاف و مرتب کنید، نامرتب بودن لبه ها گلدان شما زیباتر خواهد شد. سپس گل سفال را مانند تصویر به دور بادکنک پیچیده و آن را با چسب به دیوار بچسبانید. بهتر است قسمت رو به دیوار بادکنک را کمی فشار داده تا بیش تر به دیوار چسبیده و کمی حالت صاف به خود بگیرد. در مرحله آخر دو طرف گلدان را مانند تصویر بالا، با یک نی سوراخ نمایید. این سوراخ محل اتصال بند برای آویزان کردن گلدان خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : ساخت گلدان بتنی برای گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

گلدان دیواری سفالی

مرحله سوم ساخت گلدان دیواری سفالی

بعد از آن که مطمئن شدید سفال روی دیوار کاملا خشک شده، می توانید آب بادکنک را به آرامی خالی کرده و آن را از سفال جدا نمایید. اگر احساس کردید که هنوز قسمت های کوچک خشک نشده اند، گلدان را به مدت یک ساعت جلوی کولر یا پنکه گذاشته و سپس در فر با دمای 200 F آن را حرارت دهید. بعد از انجام این مراحل، یک لایه بسیار نازک گچ به داخل گلدان بمالید و دوباره به مدت 30 دقیقه صبر نمایید تا خشک شود. کار آخری که در این مرحله باید انجام شود این است که چند سوراخ بسیار ریز در ته گلدان ایجاد کرده ( برای خروج آب) و سپس با مقدار کمی رزین سطح داخلی گلدان را پوشش دهید. بعد از خشک شدن کامل، می توانید با اسپری رنگ، گلدان را به رنگ موردعلاقه تان رنگ آمیزی نمایید.

مطلب پیشنهادی : ساخت گلدان های زیبا با لوله pvc

گلدان دیواری سفالی

گلدان دیواری سفالی

مرحله آخر ساخت گلدان دیواری 

در مرحله آخر بند آویز مورد نظرتان را انتخاب کرده و اطمینان حاصل کنید که مقاومت لازم را دارد. سپس مانند تصاویر آن را با پیچ و مهره به گلدان وصل و محکم نمایید. گلدان شما آمادست.

مطلب پیشنهادی : تزیین خلاقانه گلدان های شیشه ای

گلدان دیواری سفالی

گلدان دیواری چوبی

ساخت گلدان دیواری چوبی

چه چیزی لازم است :

  • چوب (من چوب از یک قاب قدیمی استفاده کردم)
  • دریل
  • چسب چوب
  • گلدان با مدل دلخواه

مطلب پیشنهادی : جای گلدان گل را خودتان بسازید

گلدان دیواری چوبی

مرحله اول ساخت گلدان دیواری چوبی

من در واقع از چهارچوب یک قاب قدیمی برای این کار استفاده کردم. اگر شما هم یک قاب آماده دارید می توانید یک بخشی از آن را جدا کرده و بخشی دگیر را مانند تصویر بالا نگه دارید. اگر هم قاب آماده ندارید، به راحتی می توانید با دو نوار چوبی این فرم را ایجاد نمایید. فقط کافی است هر دو نوار را با زاویه 45 درجه بریده و سپس بهم متوصل نمایید. سپس مانند تصویر بالا، گلدان مورد نظرتان را بین دو چوبی که از قبل به یکدیگر متصل کرده اید گذاشته تا ببنید برای قسمت پایین این مثلث به چه اندازه چوبی نیاز خواهید داشت. 

مطلب پیشنهادی : خرید گلدان دکوری، 27 گلدان شیک و مدرن!

گلدان دیواری چوبی

مرحله دوم ساخت گلدان دیواری چوبی

در این مرحله وقت آن است که مثلث را کامل نمایید. برای این کار یک باریکه چوب به اندازه دو نمونه قبلی آماده کرده و مانند تصویر بالا به آن ها متصل نمایید. اگر هم از هر طرف مثلث، چوبی اضافه آمد به راحتی آن ها را برش داده و جدا نمایید. تکه های چوب رابه راحتی با چسب چوب به یکدیگر بچسبانید.

مطلب پیشنهادی : گلدان مغناطیسی معلق، ساختشو ببینید بیشتر عاشقش می شید!

گلدان دیواری چوبی

گلدان دیواری چوبی

مرحله آخر ساخت گلدان دیواری چوبی

پس از آن که مثلث چوبی شما آماده شد، باید آن را به دیوار متصل نمایید. برای این کار نقطه وسط ضلع پایینی مثلث را مشخص کرده و از هر طرف 3.5 سانتی متر را علامت بزنید. نقاط به دست آمده محل نصب میخ ها و اتصال به دیوار خواهند بود. بهتر است از گلدانی استفاده نمایید که لبه داشته باشد تا بهتر روی چهارچوب مثلثی ثابت بماند.

مطلب پیشنهادی : با کاشی شکسته ها گلدان های زیبا بسازید!

گلدان دیواری چوبی

گلدان دیواری چوبی

اگر دوست ندارید که محل میخ ها مشخص باشد، می توانید سوراخ ها را با مقداری چوب پر نمایید. حالا وقت آن است که گلدان ها را سر جایشان بگذارید. گلدان شما آمادست.

اگر به گلدان های دیواری علاقه دارید می توانید محصولات چیدانه را نیز ببینید :

گلدان دیواری

گلدان دیواری

250,000تومان
گلدان دیواری

گلدان دیواری

60,000تومان
گلدان دیواری چوبی

گلدان دیواری چوبی

قیمت نامشخص

گلدان چند وجعی دیواری

گلدان چند وجعی دیواری

35,000تومان
گلدان دیواری للو للو طرح دو قلمدان

گلدان دیواری للو للو طرح دو قلمدان

28,000تومان
گلدان مخروطی

گلدان مخروطی

قیمت نامشخص

گلدان دیواری دکوری

گلدان دیواری دکوری

25,000تومان
گلدان دیواری للو للو طرح جا قلمه ای

گلدان دیواری للو للو طرح جا قلمه ای

20,000تومان
شلف دیواری پایپینگ

شلف دیواری پایپینگ

190,000تومان

منبع : burkatron و lilyardor ؛  مترجم : گلنار صفدریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان