بزاق طعم مواد غذایی را تغییر می دهد

محققان با کمک ۶۴ داوطلب توانایی بزاق را در تغییر مزه مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند بزاق دهان قادر است طعم ها را تغییر دهد.به گزارش به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات از داوطلبان خواسته شد به مدت یک هفته، هر روز سه مرتبه یک شربت شکلات تلخ را بنوشند و طعمی را که احساس می کنند، رتبه بندی کنند.

بزاق طعم مواد غذایی را تغییر می دهد

محققان با کمک 64 داوطلب توانایی بزاق را در تغییر مزه مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند بزاق دهان قادر است طعم ها را تغییر دهد.



به گزارش به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات از داوطلبان خواسته شد به مدت یک هفته، هر روز سه مرتبه یک شربت شکلات تلخ را بنوشند و طعمی را که احساس می کنند، رتبه بندی کنند.


در این آزمایش با گذشت زمان امتیازی که داوطلبان به تلخی شربت می دادند، کاهش یافت. به عبارت دیگر از نظر آن ها به مرور زمان از میزان تلخی شربت کاسته می شد، در حالی که چنین نبود.


به گزارش پایگاه خبری ساینس،در آزمایشاتی که روی بزاق داوطلبان انجام گرفت، مشخص شد ترکیب بزاق آن ها نیز تغییر کرده و میزان پروتئین های سرشار از پرولین که با ترکیبات گس و تلخ پیوند برقرار می کنند، در بزاق داوطلبان افزایش یافته است.


به اعتقاد محققان این دو تغییر در بزاق و کاهش احساس تلخی با یکدیگر ارتباط دارند و بدن از طریق تغییر ترکیب بزاق، خود را به گونه ای سازگار می کند که طعم ناخوشایند ترکیبات تلخ را کاهش دهد. به عبارت دیگر بزاق قادر است طعم مواد غذایی را تغییر دهد.
گزارش کامل این تحقیقات در انجمن شیمی آمریکا ارائه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان