بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛

شاهکار سهراب مرادی با قهرمانی و رکوردشکنی/ کیانوش رستمی حذف شد!

سهراب مرادی در روز رکورد شکنی خود قهرمان بازی های آسیایی۲۰۱۸ شد.

به گزارش مشرق، رقابتهای دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بازی های آسیایی2018 در حال برگزار شد و  ایران در این دسته دو نماینده دارد که سهراب مرادی توانست مدال طلا بگیرد اما کیانوش رستمی دیگر نماینده ایران که برای نخستین مرتبه در دسته 94 کیلوگرم وزنه می‌زند، اوت شد.

مرادی رکورد 189 یک ضرب، 221 دوضرب و مجموع 410 کیلوگرم قهرمان بازی های آسیایی شد و اولین مدال وزنه برداری را در جاکارتا گرفت. این سیزدهمین طلای کاروان ایران محسوب می شود.

* حرکت یک ضرب:

-کیانوش رستمی در اولین حرکت یک ضرب پشت وزنه 175 کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت و در دومین حرکت توانست 175 کیلوگرم را مهار کند.

رستمی در آخرین حرکت یک ضرب وزنه  184 کیلوگرم را از پشت سر انداخت و با همان 175 کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

سهراب مرادی برای نخستین حرکت یک‌ضرب وزنه 182 کیلوگرمی را درخواست کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت با انتخاب وزنه 189 کیلوگرمی به رکورد جهان که 188 کیلوگرم بود حمله کرد، اما در مهار این وزنه ناکام ماند. مرادی در سومین و آخرین حرکت یک ضرب بار دیگر وزنه 189کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه، یک رکورد جهانی دیگر را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه‌بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه، رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا با مهار وزنه 233 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و با ثبت مجموع 417 کیلوگرم رکورد دوضرب و مجموع جهان را شکسته بود تا بدین ترتیب رکوردهای هر 3 حرکت این دسته به نام سهراب ثبت شود.

*حرکت دوضرب:

کیانوش رستمی وزنه های 2018 و 220 کیلوگرم را انداخت و حذف شد. این در حالی بود که کیانوش با زدن وزنه 205 کیلوگرم حداقل مدال برنز خود را قطعی می کرد!

سهراب مرادی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه‌ 221 کیلوگرمی را درخواست کرد که این وزنه را به راحتی بالای سر برد. وی در دومین انتخاب وزنه 234 کیلوکرمی را انتخاب کرد تا یک بار دیگر به رکورد دوضرب جهان که با 233 کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کند، اما در این زمینه ناموفق بود. مرادی برای سومین حرکت بار دیگر وزنه 234 کیلوگرمی را درخواست کرد تا بار دیگر رکود دوضرب جهان را نیز بشکند، اما این بار هم ناموفق بود تا با همان 221 کیلوگرم به کار خود پایان دهد و با مجموع 410 کیلوگرم سیزدهمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

با این حال سهراب مرادی با 233 کیلوگرم و 422 کیلوگرم همچنان خودش رکورد دار دوضرب و مجموع جهان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر