اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اسباب‌بازی گربه ۱.۹۶۰.۰۰۰تومان!/ رد پای حیوانات اشرافی در جاده اشتغال

یکی از فروشگاه‌هایی که تا همین چند سال پیش در شهرها جایی نداشت یا اگر هم بود به ندرت، پت‌شاپ‌ها بود

اسباب‌بازی گربه 1.960.000تومان!/ رد پای حیوانات اشرافی در جاده اشتغال

اقتصادآنلاین - ماهان امجد؛ شاید برای اغلب مردم که با این فروشگاه‌ها سر و کار ندارند جای سوال باشد که در این فروشگاه‌ها چه محصولاتی خرید و فروش می شود و قیمت های آنها به چه صورت است. با چرخی در پت شاپ‌ها و فروشگاه های مجازی متوجه می شویم که نه تنها افراد برای خرید غذای حیوانات خانگی خود به این مکان ها مراجعه می کنند بلکه ماجرا بسیار فراتر از این حرف هاست و به قدری تنوع محصولات در حوزه حیوانات خانگی زیاد است که تهیه لیستی از آنها کاری نسبتا دشوار است. از محصولات مرتبط با هر نوع حیوان که شامل سگ، گربه، انواع جوندگان و پرندگان و خزندگان که بگذریم، محصولات مورد نیاز این حیوانات معمولا در چهار دسته  بستر، غذا، مکمل های دارویی و سلامت، و لوازم جانبی خلاصه می شوند. مواد غذایی و انواع مدل های ظروف آب و غذای فانتزی و پوشاک و اسباب بازی و جای خواب و قلاده، تا محصولات بهداشتی و خاک و اسکرچر و صدها محصول دیگری که حتی نامش هم به گوشمان نخورده است، در این پت شاپ ها به چشم می خورند. غذای این حیوانات از نوزادی تا بزرگسالی شامل شیرخشک، غذای مرطوب و کنسروی، غذای خشک و غذای تشویقی می شود. بسته های جذاب اسنک و غذا با طعم های مختلف همچون بوقلمون و خرگوش و سالمون و قزل آلا و ... دهان ما را هم آب می اندازد چه برسد به آن حیوانات زبان بسته، که البته با پرسیدن قیمت های این بسته های مواد غذایی خارجی، گوشمان سوت ممتدی می کشد و فکر میکنیم که ما برای بچه های خودمان هم شاید اینقدر هزینه تنقلات و اسباب بازی در نظر نگیریم.

اما از بحث تنوع محصولات که بگذریم، می رسیم به بحث شیرین قیمت ها که این روزها با افزایش نرخ ارز تغییرات چشمگیری نیز داشته است. به عنوان مثال غذای گربه از بسته های کوچک سه هزار تومانی شروع می شود و تا حدود بیست هزار تومان هم موجود است. سایر محصولات روزمره مورد استفاده این پت های زبان بسته نیز با یک میانگین گیری سرانگشتی قیمتی حدود بیست الی سی هزار تومان دارد. البته در این میان محصولات لوکسی چون انواع اسکرچر و قصر و قلعه با قیمت‌های میلیونی نیز کم نیست. به عنوان مثال قیمت یک فقره اسکرچر و درخت گربه یک میلیون و 960هزار تومان است، یا مثلا یک مدل تشک خواب مخصوص سگ قیمتی معادل 234هزار تومان دارد. لباس های رنگ و وارنگ این حیوانات با طرح ها و نوشته های جالبی که رویشان چاپ شده گاه تا رقمی معادل صد هزار تومان هم به فروش می رسد. جالب اینجاست که در این بین حتی یک برند ایرانی هم به چشم نمی خورد و با وجود تقاضای نسبتا زیاد برای این محصولات هنوز تولیدکنندگان وطنی به این عرصه ورود نکرده و حتی لباس این حیوانات هم از خارج وارد می شود.

شاید این موضوع برای بسیاری از ما غیرقابل درک باشد و اینگونه خرج ها را به ویژه در چنین دورانی اصراف محض بدانیم یا بخواهیم به جای خرید اسباب بازی برای تولد گربه ی دوستمان، برای یکی از هزاران کودک بی سرپرستی که در خرج غذای خود مانده اند، ظرفی غذا بخریم، اما جدای از بحث بودن یا نبودن، مسئله این است، به هر حال این بازار با این گردش مالی گسترده در کشور ما وجود دارد و نه می توان آن را نادیده گرفت و نه از آن بی نصیب ماند. شاید با صرف زمانی برای تحقیق و سرمایه گذاری در این عرصه نوظهور، سال ها بعد ما هم جزء صادرکنندگان این محصولات لاکچری باشیم و از این طریق گامی در جهت رشد اقتصادی و حفظ حقوق حیوانات و کمک به نیازمندان کشورمان برداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان