ماهان شبکه ایرانیان

باغ کتاب تهران ؛ باغی سرسبز با کتاب های فراوان

باغ کتاب تهران ؛ باغی سرسبز با کتاب های فراوان دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - اماکن دیدنی,تهران گردی,اماکن تفریحی,گردشگری,تفریح و سرگرمی در روزگاری نه چندان دور، علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی ...

در روزگاری نه چندان دور، علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی بی صبرانه متظر شروع نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می ماندند تا در آن ده روزه ماه اردیبهشت به سمت مکان آن سرازیر شوند و علاوه بر دیدن مجموعه آثار همه ناشران کشور، از فضای زیبای آن هم لذت ببرند و همیشه این آرزو در ذهن مخاطبین این نمایشگاه جریان داشت که چرا این بازار کتاب دائمی نیست؟ شهرداری تهران با احداث باغ کتاب تهران به این رویای به نظر محال، جامه عمل پوشانده است. در ادامه با پاسخ سوال باغ کتاب کجاست هم مواجه خواهیم شد .
باغی به وسعت خیال

باغ کتاب کجاست

باغ کتاب تهران در همسایگی فرهنگستان علوم و زبان و ادب فارسی، موزه دفاع مقدس و کتاب خانه ملی ایران قرار دارد. برای اینکه بدانید باغ کتاب کجاست باید گفت که این مجموعه عظیم 110 هزار متری در منطقع عباس آباد تهران ساخته شده که 65 هزار متر ساختمان نمایشگاهی و اداری و تالار های همایش است و مابقی فضایی سر سبز و دل پذیر. باغ کتاب تهران در چهار بخش پذیرای بازدیدکنندگان است. بخش بهارستان که به ارائه محصولات و کتاب های کودک و نوجوان اختصاص دارد و بزرگسالان برای دیدن و خریدن اقلام مورد علاقه خود باید به بخش سروستان سر بزنند. قسمت نگارستان همان طور که از نامش پیدا است به سالن های سینما اطلاق می شود و با توجه به حضور ابزار دیجیتال در زندگی امروزه، بخشی با نام خیالستان به این امر مشغول است.
طراحی های زیبا

محیط جذاب باغ کتاب تهران

با شعار «کشف کن، تجربه کن و یاد بگیر» گام بلندی در راستای ایجاد علاقه به کتاب و مطالعه برداشته است. این مجموعه که با داشتن فضاهای مخصوص مطالعه، رستوران، بوفه و فضای سبز امکان حضور طولانی مدت را به شما می دهد با داشتن فضایی نمایشگاهی و در دسترس بودن کتاب ها و دیگر محصولات، امکان تصمیم گیری را برای بازدید کنندگان راحت و سهل تر نموده است. طراحی و ساخت مجسمه شخصیت های کارتونی و انیمیشن ایران و جهان، محیطی شاد و جذاب را برای کودکان و حتی بزرگسالان فراهم نموده است.
کارتون های نوستالژیکموزه کتاب با مجموعه اسناد و مدارک تاریخی حوزه چاپ و نشر یکی از برنامه های جنبی باغ کتاب تهران است. باغ علم نیز یکی از جذاب ترین بخش های این مجموعه منحصر به فرد است که با انجام آزمایش های متنوع فیزیکی و شیمیایی در کنار ارائه خیمه نجوم و ستاره شناسی، باعث ساعت ها سرگرمی و یاد گیری می شود و در انتها شما را از این همه اتفاقات علمی متعجب می سازد.

باغ علم

قدم زدن در دنیای هنر

با قدم زدن در این باغ و تنفس عطر و بوی کتاب های متنوع و گوناگون، ریه های خود را از دانش پر کنید و همراه بازدم خود، جامعه کم مطالعه را به خواندن این خواندنی ترین خلقت بشری ترغیب نمایید. این مجموعه فرصت مناسبی است برای آشتی با این موجود مهجور مانده و دلیل خوبی است برای علاقه مند کردن کودکان مان به این کالای از یاد رفته. با قدم زدن در این مجموعه بی بدیل، علاوه بر دیدن معماری، مجسمه های فانتزی و فضاهای جالب آن، دوباره دست دوستی به طرف کتاب دراز کنید و خواندن را شروع کنید. البته علاقه مندان و کتاب خوان های حرفه ای نیز به حتم در میان این مجموعه ، از دیدن این همه گل زیبا در قطع و جلد های مختلف، دچار لذت و هیجان بسیار خواهند شد.

کتاب ناشرهای مختلف ایرانی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان