مرکز خرید دبی مال ؛ بزرگترین مرکز خرید دنیا

از دبی مال می توان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز خرید یاد کرد که در دل مرکز شهر زیبای #دبی قرار گرفته است . در سال ۲۰۱۴ رقمی که برای بازدید از این #مرکز خرید به ثبت رسید بسیار حیرت آور بود . بیشتر از ۸۰ میلیون نفر به این مرکز خرید مراجعه کرده بودند . 

از دبی مال می توان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز خرید یاد کرد که در دل مرکز شهر زیبای #دبی قرار گرفته است . در سال 2014 رقمی که برای بازدید از این #مرکز خرید به ثبت رسید بسیار حیرت آور بود . بیشتر از 80 میلیون نفر به این مرکز خرید مراجعه کرده بودند . 

در ساخت این مرکز خرید که بخشی از پروژه ی ساخت برج الخلیفه ی دبی است سعی شده همه چیز در بهترین حالت و کیفیت ممکن باشد. شرکت سازنده اِمار نام دارد و شرکتی بین المللی است و در حوزه ی مشاورین املاک نیز فعالیت می کنند . 

ساخت این مرکز خرید حدود 4 سال طول کشید یعنی از سال 2004 تا اواخر 2008 و به نظر مدت زمان کوتاهی برای ساخت اینچنین بنای عظیمی به نظر می رسد.

همراه کارناوال باشید تا به این مرکز خرید سفر کنیم. 

 

مرکز خرید دبی مال ؛ The Dubai Mall؛ بزرگترین مرکز خرید دنیا

مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال

دبی مال ، کامل ترین مرکز خرید 

دبی مال مساحتی برابر با 50 زمین فوتبال، یعنی چیزی در حدود 1،124،000 مترمربع مساحت دارد و از این نظر توانسته لقب بزرگترین مرکز خرید دنیا را بعد از مرکز خریدی در پکن با 680٫000 متر مربع مساحت از آن خود کند.

البته این تنها افتخار این مرکز خرید نیست بلکه توانسته ششمین مرکز خرید بزرگ در دنیا از نظر بیشترین مساحت قابل استفاده برای تجارت را نیز، از آن خود کند. مساحت قابل استفاده ی تجاری این مرکز خرید در حدود 350٫000 متر مربع است . 

این ابر مرکز خرید در خود یک #هتل لوکس جای داده است که 250 اتاق دارد. 22 عدد سینمای اسکرین پلاس و 120 رستوران و کافه که یکی از جذابیت های این مرکز خرید به حساب می آیند .

3 پارکینگ بزرگ در قسمت های مختلف این مرکز خرید ساخته شده است که گنجایش بیش از 14000 ماشین را دارند و همگی به سیستم بلیت هوشمند مجهز هستند . 

حدود 1200 مغازه از برند های مختلف بین المللی در این مرکز خرید فعالیت می کنند و تمام برند ها را در این مکان می توانید ببینید  طبق بررسی هایی که در مورد این مرکز خرید انجام شده مشخص شده که دوبی مال توانسته گوی رقابت را از هم نوعان خودش در شهرهایی مثل نیویورک و لس آنجلس برباید و بازدیدکنندگان بیشتری در مقایسه با مراکز خرید این شهر ها داشته باشد .

به همین دلیل انگار باید در آینده ای نزدیک به اولین شعبه از فروشگاه اپل در دبی مال به عنوان اولین شعبه ی اپل در خاورمیانه برویم. 

این مرکز خرید 4 طبقه دارد که هرکدام ویژگی ها و فروشگاه های مختلفی را در خود جای داده اند. 

مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال

وارد بزرگترین مرکز خرید دبی شوید 

همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد. از زمانی که شما می خواهید وارد این مرکز خرید شوید تا زمانی که بعد از یک روز کامل که به گردش و #تفریح پرداختید از آن خارج می شوید .

اولین چیزی که در ورودی دبی مال نظرتان را جلب خواهد کرد فضای دلنشین بیرونی است که در کنار دریاچه ی مصنوعی دبی مال قرار گرفته.

یک محل مناسب برای کسانی که از خرید خسته شده اند و می خواهند کمی استراحت کنند و از کافه ها و رستوران های موجود در این محوطه استفاده کنند.

مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال
مرکز خرید دبی مال

به دبی مال خوش آمدید

زمانی که به این مرکز خرید وارد می شوید برای چند لحظه فکر می کنید که در یک دنیای دیگر هستید . همه چیز آن قدر چشم نواز است که چشمان شما را به سمت خود می کشاند و شما نمی دانید کدام یک را نگاه کنید .

سقف های بلند , نورپردازی های بی نظیر , مغازه هایی یکی از یکی لوکس تر و … همه ی این ها به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته اند.

در طراحی داخلی دبی مال از عناصر شرقی و غربی الهم گرفته شده است تا بتواند هر سلیقه ای را راضی کند. در کنار تمام این زیبایی ها شاید دو چیز بیشتر از همه به چشم بیاید :

سالن ستاره ها

آبشاری بزرگ در دل مرکز خرید

در سالن ستاره ها شاید برای چند لحظه آن قدر ستاره ها به شما نزدیکند حس کنید که در فضا هستید. یک #طراحی بی نظیر که در آن تعداد زیادی ستاره از سقف یکی از سالن های دبی مال اویزان شده است و جلوه ی خاصی به این مرکز خرید بخشیده است .

در سالن دیگری یک آبشار بزرگ می بینید که از جنس فایبرگلاس ساخته شده و با مجمسه های کوچکی که روی آن نصب شده حس جالبی را به مخاطب انتقال می دهد.

تصاویری از سالن ستاره ها
سالن ستاره ها
سالن ستاره ها
سالن ستاره ها
سالن ستاره ها
تصاویری از آبشار دوبی مال
تصاویری از آبشار دوبی مال
تصاویری از آبشار دوبی مال
تصاویری از آبشار دوبی مال
تصاویری از آبشار دوبی مال

ویدیو زیبایی از ای آبشار رو با هم ببینیم

در حال بارگذاری ویدئو ...

بزرگترین شیرینی فروشی جهان در دبی مال

یکی دیگر از ” ترین ها ” در دبی مال، مربوط به بزرگترین فروشگاه شیرینی فروشی جهان با نام Candylicious با مساحت 10٫000 متر مربع است . این جا یک شیرینی فروشی ساده نیست، دنیایی است از آب نبات های مختلف تا کیک و شیرینی …

هیچ چیز نمی توانید این حس را توصیف کند که در جایی باشید که همه نوع شیرینی , شکلات و آبنبات وجود دارد. تنها کافی است دستتان را دراز کنید تا به خواسته ی دلتان برسید.

شیرینی فروشی جهان در دبی مال
شیرینی فروشی جهان در دبی مال
شیرینی فروشی جهان در دبی مال
شیرینی فروشی جهان در دبی مال
شیرینی فروشی جهان در دبی مال
شیرینی فروشی جهان در دبی مال

1) آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

در این #آکواریوم زیبا 33000 ماهی وجود دارد که در 10 میلیون لیتر آب، کنار انواع کوسه ها در حال زندگی هستند. تونلی از میان آکواریوم می گذرد و شما با عبور از میان آن حس می کنید که در کنار ماهی ها در حال شنا کردن هستید. طراح و سازنده ی این آکواریم یک شرکت استرالیایی بوده است.

در ساخت این آکواریوم از بزرگترین پنل اکریلیک جهان با عرض 32٫88 متر ,  ارتفاع 8٫3 متر ، ضخامت750 میلی‌متر  و  وزن 245 تُن استفاده شده و از این نظر در کتاب  گینس رکورد دار است . 

بعد از دیدن دنیای زیر آب به دنیای وحش، روی زمین می رویم. در بخش زیرین این آکواریوم وارد یک باغ وحش زیبا و دیدنی می شوید، جایی که با بالاترین سطح کیفیت و استانداردهای ممکن طراحی شده و فضای بسیار مناسبی است برای کودکانی که قصد خرید در دبی مال را ندارند  و می توانند در این مکان وقت بگذرانند.

اطلاعات بیشتر را می توانید از سایت آکواریوم به دست بیاورید. البته برای بازدید باید بلیط تهیه کنید که چیزی در حدود 90 دلار برای بازدید از آکواریوم و باغ وحش قیمت دارد. البته امکان خرید آنلاین بلیط از وب سایت نیز وجود دارد.

آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
آکواریوم دبی
تصاویری از این باغ وحش
باغ وحش زیر آب
باغ وحش زیر آب
باغ وحش زیر آب
باغ وحش زیر آب
باغ وحش زیر آب
با هم بریم و سری به این آکواریوم و باغ وحش بزنیم
در حال بارگذاری ویدئو ...

2) زمین یخی 

یکی دیگر از قسمت های این مرکز خرید، پیست اسکی روی یخ آن است که تقریبا تمام استانداردهای جهانی در آن رعایت شده.

در این زمین سیستم خنک کننده ای وجود دارد که می تواند یخی که بر روی این زمین با ضخامت 5٫1 اینچ قرار گرفته، خنک نگه دارد. این زمین یخی ظرفیت جای دادن 2000 نفر را بطور همزمان دارد.

اگر به این زمین یخی رفتید و با خودتان کفش اسکی نبردید می توانید از بین 1800 جفت کفش اسکی ایتالیایی که در این مجموعه قرار دارد استفاده کنید . البته هزینه ها هم فراموش نشود چرا که برای هر 2 ساعت استفاده از این زمین و کفش های اسکی باید 50 درهم در نظر بگیرید و اگر هم نیاز به آموزش دارید بین 35 تا 500 درهم به این هزینه اضافه خواهد شد. برای رفتن هم منتظر هیچ روز و ساعتی نباشید این جا همیشه باز است .

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به وب سایت این مجموعه سری بزنید .

 

زمین یخی
زمین یخی
زمین یخی
زمین یخی
ویدئویی از این زمین یخی
در حال بارگذاری ویدئو ...

3)خیابان مد

قسمتی از این مرکز خرید خیابان مد نام دارد که 70 فروشگاه از برند های مطرح جهان را در خود جای داده است . دو ورودی برای وارد شدن به این قسمت وجود دارد که یکی  داخل مرکز خرید قرار دارد و دیگری که ورودی vip محسوب می شود از خیابان مجاور مرکز خرید به داخل راه دارد. 

از برند های موجود در این قسمت از مرکز خرید می توان به ورساچه ، بربری ، گوچی ، دلچه و گابانا ، لویی ویتون ، شانل ، کریستین دیور و جرجیو آرمانی اشاره کرد .

همچنین در این قسمت مراسم های مختلفی با حال و هوای مد و فشن برگزار می شود.

خیابان مد
خیابان مد
خیابان مد
خیابان مد

4) بازار طلا 

اگر برای لباس هایی که از فروشگاه های دبی مال خریدید دنبال زیورآلاتی می گردید که با آن ها ست کنید , به بازار طلای دبی مال بروید.

اشیائی را می بینید که شاید باورش سخت باشد که طلا هستند آن هم به دلیل بزرگ بودن. در هر صورت بروید و طلای عربی برای خود بخرید. 

بازار طلای دبی یکی از بزرگترین مراکز فروش طلا در جهان است که حدود 300 فروشگاه دارد. شما این جا می توانید مطمئن باشید که هر چیزی که می خواهید مهیاست از طلا , نقره , پلاتین و حتی الماس و انواع طلاها از 18 عیار گرفته تا 24 عیار .

بازار طلا
بازار طلا
بازار طلا
بازار طلا
بازار طلا
بازار طلا
بازار طلا
بریم و طلایی از این بازار بخریم
در حال بارگذاری ویدئو ...

5) آب نمای دبی مال

یکی از زیبا ترین، بی نظیر ترین و محصور کننده ترین آب نماهایی که در دنیا وجود دارد، در محوطه ی بیرونی مرکز خرید دوبی مال، با چشم انداز برج الخلیفه در دریاچه ی مصنوعی به مساحت 30 هکتار قرار گرفته.

این #آب نما را همان شرکتی طراحی کرده که یکی از زیبا ترین آب نماهای لاس وگاس را طراحی کرده است، یعنی همان شرکت WET که در کالیفرنیا قرار دارد.

این پروژه بالغ بر 800 میلیون درهم یا 218 میلیون دلار آمریکا هزینه در برداشت . نام این آب نما در 26 اکتبر 2008 در مسابقه ای که شرکت سازنده ی دبی مال با نام اِمار برگزار کرد، انتخاب شد.

بعد از آن مراحل تست آب نما در سال 2009 آغاز شد. سپس در تاریخ  8 مه 2009 این آب نما همزمان با افتتاح دبی مال , بازگشایی و بعد از آن در  2 ژانویه 2010، طول چشمه افزایش پیدا کرد و به 275 متر رسید.

در این آب نما  66.000 چراغ و 25 پرژکتور رنگی استفاده شده است. این فواره ها می توانند آب را که هر کدام 83٫000 لیتر هستند را تا ارتفاع 152٫4 متری یعنی معادل یک ساختمان 45 طبقه ای بالا بفرستند البته هماهنگ با موسیقی که همزمان پخش می شود .  

جالب است بدانید گفته می شود زمانی که این آب نما در حال اجرا است می توان آن را از فضا به صورت یک نقطه ی نورانی دید . البته این موضوع قطعی است که آب نما از فاصله ی 20 مایلی قابل دیدن است. باید به فضا رفت و دید که این ادعا درست یا نه ؟!

این آب نما هر روز نمایشی دارد، تنها کافی است در گوشه ای بایستید و محو آن شوید …

آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
آب نمای دبی مال
ویدئوی این آب نما را از دست ندهید …
در حال بارگذاری ویدئو ...

7 ) پارک سگا ؛ SEGA Republic

شاید یکی از بهترین قسمت های مرکز خرید دبی مال پارکی باشد که در طبقه ی دوم آن واقع شده است. پارکی که ما را یاد خاطرات کودکی و بازی های سگا می اندازد. پارک سگا یا  SEGA Republic یک پارک سرپوشیده در زمینی به مساحت 76٫000 متر مربع در سال 2009 افتتاح شد، این پارک یک مرکز بازی های الکترونیک در مرکز خرید دبی مال است و این امکان را به بازدید کنندگان می دهد که بتوانند 150 نوع بازی سگا که در کودکی تجربه کردند، این جا به چشم ببینند و از نزدیک لمس کنند. بیشتر از هر چیزی اینجا بهشت کسانی است که به بازی سونیک علاقه داشتند چرا که بیشتر تمرکز این پارک و امکانات آن روی این بازی است . می توانید بعد از خرید به این پارک بروید و ساعاتی هیجان و خاطره را تجربه کنید . البته این را هم در نظر بگیرید که رفتن و استفاده از امکانات این پارک برایتان هزینه دارد . مثلا هر یک از وسایلی بخواهید از آن استفاده کنید بین 15 تا درهم برای بلیط آن در نظر بگیرید و یا این که از پکیج های موجود استفاده کنید .

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید به وب سایت این پارک هم سری بزنید . 

پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
پارک سگا
با هم بریم و سری به این پارک بزنیم
در حال بارگذاری ویدئو ...

6) دبی داینو

الان وقت آن رسیده که روزتان را در دبی مال کامل کنید . کوله ای که از دبی مال خرید کردید را ببندید تا به 155 میلیون سال پیش  برویم. به #پارک ژوراسیک دبی مال با نام دبی داینو می رویم که محل زندگی یک دایناسور بیشتر نیست . گونه ای که در سال 2008 در یک معدن در آمریکا با نام Dana Quarry in Wyoming کشف شد . این دایناسور که دانشمندان به آن Diplodocidae می گویند، زمانی که کشف شد، اسکاتی کاملا سالم داشت و تنها دم آن کمی اسیب دیده بود . بعد از کشف آن قرار شد تا آن را به دبی و مرکز خرید دوبی مال منتقل کنند تا در معرض دید عموم قرار گیرد .

 ابعاد این دایناسور از این قرارند: اسکلت آن 80 فوت (24٫4 متر ) طول و 25 فوت (7٫6  متر ) ارتفاع دارد که این اطلاعات نشان جوان بودن این دایناسور است. باتوجه به گردن بلند این دایناسور گفته می شود که یک گونه ی گیاهخوار بوده است .

دبی داینو
دبی داینو
دبی داینو

رکورد های جهانی و دستاورد ها

1) بزرگترین مرکز خرید در جهان .

2) بزرگترین آکواریوم جهان در این مرکز خرید ساخته شده است .

3) رکورد بیشترین بازدید در 1 ماه که 5 میلیون نفر بازدید کننده داشته است .

4) در سال اول بازگشایی 37 میلیون نفر بازدید کننده داشته است . 

5) در سال 2011 به عنوان پر بازدید ترین مرکز خرید در جهان شناخته شد .

مرکز خرید دبی مال

به دبی مال سفر کنید 

این مرکز خرید در مرکز شهر دبی قرار دارد و راه های دسترسی به آن آسان است . 

1) بوسیله ی مترو در مدت زمان کوتاهی به مقصد خواهید رسید و فقط کافی است به سمت ایستگاه دبی مال حرکت کنید .

2) اتوبوس نیز می تواند گزینه ی خوبی باشد . تقریبا هر 15 دقیقه اتوبوس ها به ایستگاه ها می رسند و با در نظر نگرفتن ترافیک های احتمالی در مدت زمان کوتاهی به مرکز خرید خواهید رسید . 

3) اگر قصد دارید که اتومبیلتان را همراه خودتان برید باید از طریق اتوبان شیخ زائد به سمت دبی مال حرکت کنید و بوسیله ی تابلو های راهنما به مقصد برسید . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تخفیف ها و رویداد های مرکز خرید به  وب سایت آن مراجعه کنید . 

دسترسی

پیشنهاد کارناوال

پیشنهاد کارناوال به شما این است که برای اگر نمی توانید تا دبی سفر کنید و از این مرکز خرید دیدن کنید یکی از این دو را ه را استفاده کنید :

بازدید مجازی از این مرکز خرید —-> کافی است به این جا بروید .

دیدن ویدئوی زیر :

در حال بارگذاری ویدئو ...

کلام آخر

کشور امارات یکی از کشور های توریستی در جهان می باشد که از اقصی نقاط جهان برای تفرح و لذت بردن از جاذبه های تفریحی فراوان این کشور سالانه گردشگران زیادی عازم سفر به این کشور می شوند. شما هم به گردشگران بپیوندید .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان