حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با الف مطرح کرد؛ جزئیات جلسه طراحان سوال از رئیس جمهور با لاریجانی / هر دو طرف باید از حاشیه سازی بپرهیزند

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمایندگان در جلسه فردا مجلس مطلقا از توهین و تخریب خودداری کرده و وارد مسائل حاشیه ای و سیاسی نمی شوند، گفت: از رئیس جمهور می خواهیم وارد مسائل حاشیه نشود و صرفا به سوالات پاسخ دهد.

حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با الف مطرح کرد؛			جزئیات جلسه طراحان سوال از رئیس جمهور با لاریجانی / هر دو طرف باید از حاشیه سازی بپرهیزند

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور که در جلسه فردا سه شنبه مجلس مطرح می شود، گفت: دیروز یکشنبه کمیته منتخب هفت نفره امضاء کنندگان سوال از رئیس جمهور، با علی لاریجانی رئیس مجلس جلسه داشت که مواضع و برنامه های سوال کنندگان در صحن مجلس تشریح شد.

وی تصریح کرد: ما تاکید کردیم که مطلقا وارد مسائل حاشیه ای و سیاسی نمی شویم. تخریب، توهین و حاشیه سازی نخواهیم داشت و صرفا در چارچوب همان پنچ سوال مباحث مرتبط را طرح می کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ماده 213 آئین نامه داخلی مجلس افزود: این ماده محتوا و مباحث سوال کنندگان و پاسخ دهنده که آقای رئیس جمهور باشد  را به سه موضوع محدود کرده ااست. یکی اینکه نمایندگان سوالات را مطرح می کنند و دوم اینکه رئیس جمهور جواب می دهد و سوم اینکه نمایندگان ابهامات را مطرح می کنند و رئیس جمهور هم رفع ابهام می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور اضافه کرد: از آقای لاریجانی درخواست کردیم که این ماده قانونی رعایت شود.

وی گفت: با توجه به تاکیدات این ماده قانونی، نه نمایندگان سوال کننده می توانند مسائل حاشیه ای را مطرح کنند و نه پاسخ دهنده می تواند چنین کاری بکند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: ما به رئیس مجلس اعلام کردیم که متعهد هستیم در همین چارچوب عمل کنیم و از وی در خواست کردیم که جلسه را به گونه ای مدیریت کند که رئیس جمهور هم در همین چارچوب حرفهای خود را بیان کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور تصریح کرد: در صورت رعایت آئین نامه داخلی مجلس، این جلسه می تواند برای حل مشکلات و معضلات مردم مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به سوگند هیئت رئیسه مجلس برای رعایت آئین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: اگر رئیس جمهور از این چارچوب خارج شد، هیئت رئیسه مجلس نباید  و انتظار ما این است که جلسه توسط رئیس مجلس مدیریت و کنترل شود.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور گفت: اگر رئیس جمهور خارج از موضوع حرف زد و مسائل غیر مرتبط و حاشیه ای را مطرح کرد و رئیس مجلس هم جلوگیری نکند، چون نمایندگان مستقل هستند و احساس استقلال دارند، خود را مجاز می دانند که تذکر دهند و مانع تخلف از آئین نامه داخلی مجلس شوند. در این صورت ممکن است فضای مجلس از حالت آرامش خارج شود که در شان مجلس و دولت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور اضافه کرد: لذا هم سوال کنندگان، هم رئیس جمهور و رئیس مجلس باید با رعایت آئین نامه داخلی به گونه ای عمل کنند تا خروجی این جلسه برای مردم مفید باشد.

وی افزود: آقای لاریجانی قول دادند تا آئین نامه داخلی مجلس در نشست فردای مجلس رعایت شود.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور گفت: امروز دوشنبه اینجانب طی نامه ای همین محتوا را برای آقای لاریجانی رئیس مجلس و رونوشت آنرا برای رئیس جمهور ارسال کردم.

طراحان سوال از رئیس جمهور در نشست هفته گذشته خود کمیته هفت نفره ای را تعیین کردند تا این کمیته جلسه سوال از رئیس جمهور را با تقسیم کار بین نمایندگان مدیریت کند.

طرح سوال از رئیس‌جمهور روز چهارشنبه دهم مرداد در صحن مجلس اعلام وصول شد.

این چهارمین طرح سوال از رئیس‌جمهور بود که پس از کش‌وقوس فراوان در مجلس درنهایت با 80 امضاء در دستور کار مجلس قرار گرفت.

محورهای این سوال که روز چهارشنبه دهم در صحن مجلس اعلام وصول شد و فردا در صحن مجلس مطرح می شود، عبارت‌اند از؛

1- چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهم‌ترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟
2- علت استمرار تحریم‌های بانکی باگذشت بیش از دو سال و علی‌رغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟
3- چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟
4- علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟
5- علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان