نماینده مجلس: آقای روحانی از سال ۹۲ دست به کدام برنامه اصلاحی اقتصادی زدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تورم اعلامی بانک مرکزی در مردادماه ۹.۷ درصد بوده است، گفت: واقعیت های جامعه تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصد را در سال جاری مطرح می کند.

نماینده مجلس: آقای روحانی از سال 92 دست به کدام برنامه اصلاحی اقتصادی زدید

به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 6 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از سوال کنندگان از رئیس جمهور در توضیح آن گفت: با توجه به وظایف و اختیارات بسیار رئیس جمهور و اصول قانون اساسی برخی از مسائل را مطرح می کنم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق اصل 134 قانون اساسی، رئیس جمهور در برابر اقدامات هیات وزیران و دولت خود مسئول است. جناب آقای روحانی شما در ابتدای دولت تصویر موفقی از دوره های مدیریتی آتی خود ترسیم کردید، اما باید تاکید کرد که رکود به وجود آمده در اقتصاد قطعا در ماه های اخیر نبوده و فقدان مدیریت صحیح از همان ابتدا سبب به وجود آمدن چنین مشکلاتی شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه فقدان برنامه های کارشناسی مشکلاتی را به وجود آورد که این مشکلات رو به افزایش است. البته راهکارهای علمی برای رفع آن ها وجود دارد اما متاسفانه برنامه ریزی از جانب دولت شما دیده نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تعطیلی 5 هزار و 800 کارخانه در طول ریاست جمهوری روحانی، افزود: رکود تورمی در طی سال های گذشته بسیار افزایش یافته که متاسفانه بی سابقه بوده است؛ چرا دولت در مهار نقدینگی موفق  عمل نکرده است؟

وی بیان کرد: افزایش حجم نقدینگی و برخی مسائل دیگر سبب التهاب در بازار ارز، طلا و مسکن شد و براساس گزارش های رسمی میزان نقدینگی بیش ازGDP شده است.

فرهنگی با بیان اینکه تورم اعلامی بانک مرکزی در مردادماه 9.7 درصد بوده است، گفت: این در حالی است که واقعیت های جامعه چیز دیگری می گوید و تورم نقطه به نقطه 60 درصد را در سال جاری مطرح می کند.

وی با تاکید بر اینکه رکود تورمی حتی در کوتاه مدت می تواند تاثیرات بلندمدت داشته باشد، افزود: چرا دولت اصلاحات اقتصادی را انجام نداد؛ آقای رئیس جمهور از سال 92 دست به کدام برنامه اصلاحی اقتصادی زدید، نظام بانکی، گمرکی، بیمه، عمران و حتی حمایت از بیکاران مورد توجه قرار نگرفت و اصلاحاتی در این حوزه انجام نشد حتی برنامه ششم که می توانست در این خصوص اصلاحاتی را انجام دهد با بی مهری روبه رو شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه با پرهیز از فرافکنی، مسئولیت دولت و شخص رئیس جمهور نباید به دیگران احاله شود، تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان با توجه به واقعیت ها تصمیم گیری کنند نه براساس ادعاها که ضرورتی ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان