چهره های بهمن ماه

لیلا حاتمی که دو فیلم «بمب» و «خوک» را آماده اکران دارد حضور «خوک» در جشنواره برلین را زمینه‌ای کرد برای اظهارات سیاسی؛ اظهاراتی که پرسشهای فراوانی را پیش روی وی قرار داد.

چهره های بهمن ماه

1- لیلا حاتمی

محبوبه یک کارگردان شبه ‌روشنفکر

آقازاده علی حاتمی و زری خوشکام همچنان یکی از گرانترین بانوان بازیگر ایران است.

لیلا حاتمی که دو فیلم «بمب» و «خوک» را آماده اکران دارد حضور «خوک» در جشنواره برلین را زمینه‌ای کرد برای اظهارات سیاسی؛ اظهاراتی که پرسشهای فراوانی را پیش روی وی قرار داد.

حاتمی که آخرین فیلمهای اکران شده‌اش «من» و «رگ خواب» هستند در «خوک» در نقش بازیگر محبوب یک کارگردان شبه‌روشنفکر سینمای ایران ایفای نقش کرده است.

کارگردانی که مدام فکر می‌کند توطئه‌ای وجود دارد برای قتل وی! در «بمب» هم لیلا حاتمی ایفاگر نقش همسر یک معلم مدرسه در دهه شصت است.

2- نفیسه روشن

درگیر سرو «لازانیا»

نفیسه روشن که اغلب کوشیده حتی نقش‌های مکملی که بهش پیشنهاد می‌شود را به گونه‌ای اثرگذار ایفا کند بعد از ایفای نقش در سریال‌های «برابر با اصل» و «زمانی برای عاشقی» اخیراً ایفای نقش در یک کمدی با عنوان «لازانیا» را پشت سر گذاشت.

«لازانیا» را حسین قناعت ساخته که بیشتر در گونه کودک کار کرده اما «لازانیا» را برای مخاطب بزرگسال ساخته است.

بازیگر زن مقابل نفیسه در «لازانیا» بهنوش بختیاری است که پیشتر شایعاتی درباره ممنوع الفعالیت شدنش منتشر شد که البته خیلی زود تکذیب شد.

«لازانیا» از پروژه‌های پربازیگر سال‌های اخیر است و جواد رضویان، یوسف تیموری، ارژنگ امیرفضلی، پارسیا شکوری، رضا رویگری و یوسف صیادی از جمله بازیگران آن هستند.

3- بهاره رهنما

در دل متن نویسنده «گشت ارشاد»

بهاره رهنما که ماههای اخیر را به خاطر حواشی ازدواج با جوانی که کارآفرین معرفی شده و سپس کاهش وزن ناگهانی‌اش پشت سر گذاشت با «آقای سانسور» به سینماها خواهد آمد.

محمدرضا فروتن، بهرام افشاری، محمود پاک نیت، امید روحانی، گیتی قاسمی، امیرکربلایی زاده از دیگر بازیگران «آقای سانسور» هستند که توسط جوانی به نام علی جبارزاده ساخته شده است.

بهاره رهنما در «آقای سانسور» که درونمایه ای کمیک دارد ایفاگر شخصیتی است که موقعیتهایی طنازانه می‌آفریند.

«آقای سانسور» را مهدی علی میرزایی نوشته که سابقه نگارش متن پرفروش «گشت ارشاد» را دارد.

4- لادن مستوفی

بدشانسی در سینما و چرخش به سمت تلویزیون

لادن مستوفی در این سال‌ها کم‌کارتر از قبل شده است و از بدشانسی فیلم‌هایی هم که بازی کرده بازخورد فراگیری در میان مخاطبان نداشته‌اند.

«گذر موقت»، «ماه در جنگل»، «یک دزدی عاشقانه» و «وقتی برگشتم» از جمله آثار سالهای اخیر مستوفی هستند که گیشه چندان پررونقی نداشته‌اند؛ شاید برای همین بوده که مستوفی در چرخشی به سمت تلویزیون حضور در یک رئالیته شوی بین المللی به کارگردانی سعید ابوطالب را پذیرفته است. 

حمید حامی، لیندا کیانی و امیرحسین رستمی از دیگر بازیگران حاضر در این پروژه رئالیتی شوی بین المللی هستند.

این رئالیتی شو بدون آگاهی بازیگران از سناریو، آن‌ها را موقعیتهای پیش بینی نشده قرار می‌دهد تا براساس واکنش آنها تعلیق ایجاد کند.

5- نرگس آبیار

تلاش برای جبران ناکامی «نفس»

نرگس آبیار از نسل جدید بانوان فیلمساز ایرانی است که علیرغم ساخت سه فیلم فقط فیلم دومش «شیار 143» توانست توجهی قابل قبول از سوی مخاطبان را موجب شود. آبیار که فیلم آخرش «نفس» را با حمایت دوگانه موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان و بنیاد سینمایی فارابی ساخته بود اقبال مثبت مخاطبان را نسبت به این فیلم شاهد نبود.

آبیار به تازگی دورخیز کرده برای تولید فیلمی با مضمون مهاجرت به نام «شبی که ماه کامل شد»؛ به مانند دیگر فیلم‌های آبیار تهیه کنندگی این فیلم را هم محمدحسین قاسمی همسر آبیار برعهده دارد ولی هنوز مشخص نشده منبع تأمین سرمایه این پروژه کجا خواهد بود؟

6- گلاب آدینه

سیاه شد مثل ذغال!

تجربه گرایی گلاب آدینه در 64 سالگی موجب آن شده که اخیراً درگیر ایفای نقش در یک نمایش روحوضی با نام «شیرهای خان بابا سلطنه» شود؛ نمایشی که افشین هاشمی نگارش و کارگردانی آن را برعهده داشت و به اندازه خود مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفت.

گلاب مستعان با نام هنری آدینه در «شیرها...» ایفای نقش یک «سیاه» را برعهده داشت؛ از همان سیاه‌هایی که سالهای سال است در نمایشهای روحوضی آنها را دیده‌ایم.

آدینه که در سال‌های اخیر در سینما هم تجربه گرایی را در پیش گرفته فیلمهای «آبجی»، «دوباره زندگی» و «خانواده فرشچی» را آماده اکران دارد.

7- لیلا اوتادی

در جستجوی یک کاراکتر ماندگار

لیلا اوتادی در سال‌های اخیر کم کار نبوده اما میان همه کارهایی که ایفا کرده مشکل بتوان محصولی را پیدا کرد که ماندگار شده باشد.

از اوتادی در دو سال اخیر فیلم‌هایی مانند «آشوب»، «ناردون»، «مالیخولیا» و «آزاد به قید شرط» اکران شده که هیچ کدام نتوانسته‌اند کاراکتری تازه و ماندگار از اوتادی ارائه کنند.

اوتادی به تازگی در یک کمدی با نام «کاتیوشا» ایفای نقش کرده؛ یک کمدی پربازیگر که از احمد مهرانفر، سیما تیرانداز و ارژنگ امیرفضلی تا لیندا کیانی، میترا حجار، قاسم زارع، مهران رجبی، خشایار راد و بیژن بنفشه‌خواه در آن حضور داشته‌اند.

باید دید آیا «کاتیوشا» خواهد توانست کاری متفاوت در کارنامه اوتادی باشد یا نه؟

8- مینا ساداتی

ایفای نقش موبد زرتشتی

مینا ساداتی بعد از سال‌ها حضور در سینما توانست با ایفای نقش بانویی زرتشتی شمه‌ای تازه از توانایی‌های خود را در «سرو زیر آب» نشان دهد.

«سرو زیر آب» از جمله فیلم‌های مرتبط با حاشیه جنگ تحمیلی است که داستانی پیرامون عوض شدن شهدای گمنام را روایت می‌کند.

ساداتی در «سرو...» در نقش خانواده یک شهید زرتشتی ظاهر شده که وقتی از دفن شهیدش با نامی دیگر در نقطه‌ای دیگر از کشور مطلع می‌شود در ابتدا به شدت منقلب می‌شود و بعدتر می‌کوشد با صبر و تبدیل شدن به موبد زرتشتی، گذران عمر کند.

«جشن دلتنگی» که ساداتی در آن در نقش بانوی باردار و درگیر فضای مجازی ظاهر شده از دیگر محصولات آماده اکران مینا ساداتی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان