جزییات دومین روز دادگاه رسیدگی به شکایت ایران در لاهه/ آغاز جلسه و اظهارات وکیل آمریکایی+تصاویر

در دومین روز دادگاه رسیدگی به شکایت ایران به دیوان بین المللی دادگستری لاهه از بازگشت تحریم های آمریکا، هیات آمریکایی دفاع از اقدام های دولت خود را آغاز کرد.

جزییات دومین روز دادگاه رسیدگی به شکایت ایران در لاهه/ آغاز جلسه و اظهارات وکیل آمریکایی+تصاویر

به گزارش الف، جلسه امروز که مجددا از  12:30 به وقت تهران برگزار شد، در دومین روز رسیدگی به شکایت تهران از اقدام های غیرقانونی واشنگتن، نوبت به هیات آمریکایی رسید تا در دور نخست جلسات استماع شفاهی ظرف سه ساعت به دفاع از خروج از برجام و بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی بپردازد.

وکیل آمریکایی امروز(سه شنبه) در دفاعیات خود مدعی شد که ایران در حال انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه است و دلیل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای جلوگیری از تداوم این فعالیت‌ها و رفع تهدید از برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

در ادامه، یکی دیگر از وکلای دولت آمریکا در جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه، این دادگاه را فاقد صلاحیت قضایی لازم برای پرداختن به مناقشات دو طرف بر سر برجام دانست.

 

آغاز جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا+تصاویر و جزئیات

دیروز و در نخستین روز جلسات دیوان بین المللی دادگستری (دیوان لاهه)، هیات ایرانی به ریاست محسن محبی از زوایای گوناگون سیاسی، اقتصادی و حقوقی به طرح دعوی پرداخته و آمریکا را متهم کردند که با بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی خود نه تنها عهدنامه مودت دوجانبه سال 1955 را نقض کرده، بلکه کمر بسته تا اقتصاد کشور را نابود کرده و میلیون ها ایرانی را با مشکلات و بیکاری مواجه سازد.

روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته نیز به ترتیب نمایندگان و وکلای جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده، استدلال ها و نظرات تکمیلی خود را ارائه می کنند. 

متعاقبا و در روزهای بعد از آن، قضات دیوان بین المللی دادگستری وارد شور شده و رای خود را در خصوص درخواست ایران به صدور قرار موقت در فاصله چند هفته آینده صادر خواهند کرد.

آغاز جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا+تصاویر و جزئیات

 

**طبق جدول زمانبندی جلسات استماع به شرح ذیل است:
* دور اول استماع شفاهی
دوشنبه 5 شهریور 10 صبح تا 1 بعد از ظهر ایران
سه‌شنبه 6 شهریور 10 صبح تا 1 بعد از ظهر ایالات متحده

* دور دوم استماع شفاهی
چهارشنبه 7 شهریور 10 صبح تا 11:30 صبح ایران
پنجشنبه 8 شهریور 10 صبح تا 11:30 صبح ایالات متحده

جریان جلسه استماع بصورت مستقیم به زبان‌های انگلیسی و فرانسه از تارنمای دیوان پخش می شود.

جزییات روز اول دادگاه لاهه را در اینجا بخوانید

این خبر تکمیل میشود....

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان