حتما تا به حال چیزهایی درباره خبرهای قلابی شنیده اید. اما آیا تا به حال چیزی از نشریه های قلابی شنیده اید؟ در سال های جاری یکی از دغدغه های افرادی که به نشریه های آنلاین سر می زنند این است که مطالب این نشریه ها تا چه حدی قلابی نیستند. چیزی حدود 61% درصد از افراد جامعه به خواندن نشریه های آنلاین می پردازند. که این امر به خاطر آشنایی افراد با اینترنت می باشد اما متاسفانه آمار های سال 2015 ریوو نشان می دهند که بیش از یک سوم نشریه های آنلاین جعلی هستند! امروزه بیشتر سایت ها این امکان را به افراد می دهند تا به طور اینترنتی به امور خود رسیدگی کنند که سایت تریپ ادوایز یکی از این سایت ها است. در این سایت این امکان وجود دارد تا شخص به صورت آنلاین بتواند برای تعطیلات خود بخشی از روند رزرو را انجام دهد. این روند درحال رشد است و یکی از مزیت های آن این است که کاربران می توانند از کامنت های افراد برای تصمیم گیری در انتخاب بهره ببرند چرا که این نظرات بی طرفانه و مفید هستند و می توانند یکی از راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی باشند. متاسفانه برخی از افراد برای منفعت های شخصی خود به انتشار خبرهای دروغ و توهین در دیگر سیستم ها می پردازند که البته یک سازمان سراسری برای رسیدگی به مقالات سفر آنلاین جعلی وجود دارد که وظیفه آن جلوگیری از انتشار نشریه های دروغین است. این سازمان همه چیز را از یک مسواک برقی گرفته تا لوکس ترین هتل ها را مورد بررسی قرار می دهد. مینگ اویی یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد سایت FakeSpot.com است. این سایت مختص کمک به مصرف کنندگان است وهدفش ریشه کن کردن نشریه های جعلی می باشد. مینگ اویی می گوید:" حدود 40% درصد از نشریه های کلی را که می بینیم غیر قابل اطمینان هستند."دلیل وجود این همه مطلب جعلی این است که مصرف کنندگان براساس تاثیراتی که از محیط این نشریه می گیرند به سمت این سوق پیدا می کنند که فکر می کنند آن ها کاملا معتبر هستند و هیچ چیز جعلی در آن ها وجود ندارد و این مصرف کنندگان آنقدر از آن ها تاثیر می گیرند که از آن ها به عنوان راهنما برای انجام کارهایشان استفاده می کنند. در دنیای امروز می توان گفت وجود نشریه امری بسیار اساسی در بحث فروش است. به عنوان مثال مصرف کنندگان حالا چیزی را که برای آن نشریه ای وجود نداشته باشد نمی خرند یا خیلی کمتر می خرند. حتی اگر نشریه های خیلی کم باشد بازهم خرید کم است. نشریه های آنلاین بسیار در روش خرید کردن ما و همچنین جستجو کردن ما تاثیر گذار شده اند. این تا حدی است که از نظر ما آن محصولاتی که بدون نشریه و تبلیغات هستند، غیرقابل اعتمادند و این دقیقا همان موضوعی است که باعث رشد اجناس تقلبی شده است. مینگ افزود: برخی از فروشندگان محصولات محصولات جدید خود را با استفاده از نشریه ها و تبلیغات جعلی تولید می کنند، زیرا این تنها راه جلب توجه و اعتماد مشتری است." برای سایت های مسافرتی مانند تریپ ادوایزر موضوع کمی متفاوت است اما خب این سایت ها کمتر مربوط به مشتریان هستند. مینگ نظر خود را درباره سایت مسافرتی تریپ ادوایز اینطور بیان می کند: " به نظر من دلیل اینکه این سایت اخبار و نشریه های آنلاین ندارد، این است که، این شرکت نگران این است که تبلیغات جعلی منتشر کند و یا اینکه با تبلیغات ناسالم رقابت کند. تا به حال چند تا هتل را دیده اید که واقعا تمام آنچه را در تبلیغات خود عنوان کرده است داشته باشند؟ درست است تعداد این هتل ها انگشت شمار است و یا اگر بهتر بخواهیم بگوییم اصلا وجود ندارند! در واقع تنها حدود 10 تا 20 درصد از تبلیغاتی که هتل ها انجام می دهند واقعیت دارند و بقیه جعلی و دروغ هستند. مینگ معتقد است که حتی برخی از نشریه ها که واقعی هستند هم توسط توده عظیمی از تبلیغات که جعلی هستند و بسیار منتشر شده اند، پوشانده شده اند. البته این نشریات گاهی سعی می کنند تا این تبلیغات خوب را نیز نشر دهند. در این مقاله با روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی آشنا خواهید شد.
فیک اسپات چیست و چگونه کار می کند؟
در واقع نحوه عملکرد داخلی فیک اسپات ها خیلی خیلی پیچیده است اما اساسا از سه اصل برای مشخص کردن میزان اعتبار و واقعی بودن تبلیغات نشریه ها بهره می برند. یکی از روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی استفاده از یادگیری ماشین یا همان هوش مصنوعی است. دیگری پردازش زبان طبیعی و در نهایت هم بهره گیری از الگوریتم های پیچیده اختصاصی می باشد. اسپات فیک با استفاده ازآنچه در بالا گفتیم، یک عدد را که مشخص کننده درجه واقعیت نشریه است به آن نسبت می دهد تا با آن به مصرف کنندگان نشان دهد که این نشریه تا چه اندازه قابل اطمینان است. اسپات فیک ها هنوز خیلی رشد نکرده و در مورد وب سایت های مربوط به مسافرت در حال حاضر تنها قادر است نشریه های سایت تریپ ادوایز را پردازش کند. با توجه به اینکه سایت های زیادی برای بازرسی در بیرون این سایت وجود دارد، این یک شروع خوب در بین راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی است.
سایت هایی مانند تریپ ادوایزر چگونه به دنبال تقلب هستند؟
سایت تریپ ادوایز خودداری یک سیستم بسیار دقیق برای جلوگیری از مردم و شرکت هایی است که به دنبال شایع پراکنی و تبلیغات دروغ هستند. این سایت نشریه ها را بررسی می کند و با استفاده از فیلترهای خودکار سعی می کند تا آن ها را به اعتدال و یکپارچگی قبل انتشار برساند. همین فیلتر گذاری ها به این سایت این امکان را می دهد که حجم زیادی از داده ها را به طور کامل و با سرعت قابل ملاحظه ای تجزیه و تحلیل کند و آن ها را دسته بندی کند. این شرکت همچنین یک تیم متشکل از 300 نفر را دارا می باشد که این نشریه ها را مورد بازبینی قرار می دهند! همانطور که به نظر می رسد، می توان انتظار داشت این شرکت این نشریه ها را از نظر خود خوب ببیند و نیز این اعضا طوری آموزش دیده اند که تشخیص دهند نشریه های را که در ظاهر کاملا عادی به نطر می رسند، جعلی هستند. به همین ترتیب سایت Expedia و Booking دارای تیم و بخش بازبینی خاص خود هستند.
چگونه خودمان نشریه های مربوط به سفر را که جعلی هستند، تشخیص دهیم؟
اول از همه توزیع نشریه
معمولا نشریه ها در طول یک بازه زمانی و به طور صحیح در یک سایت بارگذاری می شوند. این در حالی است که نشریه های جعلی و دروغین در حجم های زیاد و در یک زمان در سایت بارگذاری می شوند. بنابراین اگر 20 تا 30 درصد نشریه در طول یک چند روز یا نهایت یک هفته در یک سایت بارگذاری شده اند، شما باید در مورد واقعی بودن این نشریه احتیاط کنید و این از روش های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی می باشد.
زبان
زبان و نحوه نوشتن یکی از جزئیات کلیدی یک متن است. اغلب متن های معتبر آنچه را که کمی مهم به نظر می رسد پرنگ می کنند. به عنوان یک قاعده کلی یک متن را که دارای جملات بی معنی زیادی است بهتر است نادیده بگیرید. به عنوان مثال "خیلی خوب است، دوباره استفاده کنید" یا "بسیار خوشحال هستیم! قیمت و ارزش عالی است". حتی اگر از این جمله استفاده شود: "کمتر درموردش حرف می زنیم زیرا کارایی آن را در عمل نشان می دهیم" احتمال اینکه جعلی باشد، بیشتر است و این مورد از راه های تشخیص مقالات سفر آنلاین جعلی می باشد.
تبلیغات را بر اساس درجه بندی آن ها نخوانید، بلکه بر اساس زمان آن ها بخوانید
بعضی از سایت های تبلیغاتی به طور خودکار بهترین تبلیغات را نشان می دهند و طوری آن ها را طبقه بندی می کنند که اولین چیزی باشد که کاربر آن هارا در سایت می بیند. این امر باعث می شود تا مصرف کننده بدون درک کامل از محصول و فقط با دیدن این تبلیغات ترغیب شوند. برای نتیجه گرفتن بهتر است به طور تصادفی چند تبلیغ را انتخاب کرده و آن ها را مطالعه کنید. در خواندن تبلیغات حتما به تاریخ آن ها نگاه کنید و از قدیمی ترین ها به سمت جدید حرکت کنید. در مورد سفر باید درنظر داشته باشید که نشریه ها و تبلیغات فصلی هستند و از فصلی به فصل دیگر ممکن است متفاوت باشند. به طور مثال باید بدانید که در ماه اگوست ممکن است نشریه ها وحشتناک باشند زیرا آب و هوا تاثیرات منفی بر روی موقعیت های مکانی می گذارد اما در ماه فوریه چون آب و هوا خوب است پس تبلیغات و نشریه ها هم خوب هستند. از نکات دیگری که می توان گفت بهتر است به آن ها هم نگاهی بیندازید، یکی منتقدان و دیگری نشر دهنده تبلیغات است. اگر یک موضوع خبری بیش از اندازه نقد کننده های مشابه داشته باشد و یا خیلی کم منتقد داشته باشد ممکن است که آن موضوع جعلی باشد. بهتر است همیشه به پروفایل و صفحه شخصی نشردهنده تبلیغات نگاهی بیندازید و ببینید که دیگر چه چیزهایی را نشر داده است ؟ هرچه نشریه های متنوع تر و با جزئیات بیشتری داشته باشند یعنی نشریه های آن ها واقعی تر است. اگر زبانی بیش از حد مثبت در نوشته ها و گفته های خود داشته باشند احتمال اینکه گزارش ها جعلی باشند، بیشتر است. بسیاری از مردم تنها از طریق تجربه یک چیز است که می توانند به طور کاملا قطعی بگویند که آن چیز خوب یا بد است. پس اگر کسی می گوید " آن هتل بهترین هتلی است که تا الان وجود داشته است" بدون آنکه توضیح دهد چرا این را می گوید، این مشخص است که این گفته او دروغین و غیر قابل اعتماد است.
استفاده از جستجوی تصویر معکوس گوگل
در حالی که اکثر افراد از این ویژگی برای بررسی پروفایل های دوست یابی استفاده می کنند، می توانید از جستجوی تصویر معکوس برای بررسی هویت آنلاین تریپ ادوایزر هم استفاده کنید که ببینید آیا قانونی است یا خیر؟ به راحتی این موتور تصویری را اجرا کنید و این موتور به شما منبع اصلی را می گوید.
مراقب ترویج تبلیغات مربوط به هتل باشید
بعضی هتل ها به این مشهور شده اند که به طور ظاهری به مصرف کنندگان پیشنهاداتی که از نظر آن ها لذت بخش است را می دهند و آن ها را جذب می کنند این هم روشی است برای تبلیغات!