ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

گرانی کتاب دلیل موجهی برای کاهش مطالعه نیست

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: گرانی کتاب دلیل موجهی برای کاهش مطالعه کتاب نیست

گرانی کتاب دلیل موجهی برای کاهش مطالعه نیست

به گزارش ایسنا، سیدباقر میرعبدالهی ششم شهریورماه در آیین اختتامه جشنواره رضوی در شهرکرد، با اشاره به وضعیت نامطلوب سرانه مطالعه در کشور، اظهار کرد: گرانی این کالای فرهنگی، نبود دستیابی آسان، انتقال ندادن تعالیم به صورت مکتوب و شفاهی بودن تعالیم قوم ایرانی و همچنین استفاده از فضای مجازی از جمله دلایل کاهش سرانه مطالعه در کشور است.

او افزود: گرانی کتاب دلیل موجهی برای کاهش مطالعه کتاب نیست و در حال حاضر کاربران به راحتی می‌توانند کتاب را در کتابخانه‌ها تهیه کنند.

میرعبدالهی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی و روایات به مطالعه تاکید شده و لازم است یک مسلمان میل به دانستن را به شکل پیوسته داشته باشد و شفاهی بودن تعالیم قوم ایرانی با توجه به این تاکیدات پسندیده نیست.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه بیان کرد: سه دوره از جشنواره‌های رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده که در سال 95، 5041 نفر در این مسابقه معنوی شرکت کردند که این میزان با توجه به آمادگی زیرساخت‌ها در سال 96 حدود 23 هزار و 832 نفر در یک دوره سه‌ماهه بوده است.

فرهاد خلیل‌مقدم خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی در سال جاری در چهارمحال و بختیاری در دو بخش آنلاین و مکتوب برگزار شد. 11 هزار و 267 نفر در بخش آنلاین شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 98 درصد رشد داشته و 14 هزار و 606 نفر نیز در بخش مکتوب شرکت کردند که در مجموع تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته 8.7 درصد افزایش داشته است.

در این جشنواره از برگزیدگان حوزه‌ تبلیغات و اطلاع‌رسانی، 11 نفر در بخش انفرادی در سنین مختلف و 35 نفر از مدیران فعال دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف تجلیل شده و هفت نفر به عنوان منتخبان کشوری انتخاب شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان