مهدی غضنفری:

مسئولین کشور از دانش حکمرانی برخوردار نیستند

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی گفت: امروز کسانی که در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت‌هایی دارند، از دانش حکمرانی لازم برخوردار نیستند.

مسئولین کشور از دانش حکمرانی برخوردار نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری عضو کابینه دولت دهم و رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح این مدرسه که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: اکنون که چهل سال از عمر انقلاب می گذرد، شاید انتظار نداشتیم با مشکلاتی که امروز جامعه با آن روبرو است، مواجه شویم؛ اینها مشکلاتی است که اگر پاسخی برای آنها نداشته باشیم، قطعا در اداره‌ جامعه به مشکل می‌خوریم.

وی افزود: امروز کسانی که در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت‌هایی داشته و دارند، کسانی‌ هستند که دانش حکمرانی را در هیچ دانشگاهی فرا نگرفته‌اند و از دانش حکمرانی لازم برخوردار نیستند؛ به عنوان مثال، در همین بحران ارزی که این روزها با آن مواجه شدیم، اگر تجربه بحران ارزی سال‌های گذشته را مورد توجه قرار می‌دادیم شاید نتایج بهتری در مواجه با این بحران به دست می‌آوردیم.

غضنفری ادامه داد: مدرسه حکمرانی می‌خواهد این دانش را ارائه دهد که یک حکمران اسلامی چگونه باید در مواجهه با مسائل و مشکلات در موضوعات مختلف تصمیم بگیرد و عمل کند و اینکه ظرفیت‌های کشور چیست؟

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه تاسیس این مدرسه به تائید فرمانده معظم کل قوا رسیده است، تصریح کرد: جایگاه مدرسه حکمرانی، فقط به دانشگاه عالی دفاع ملی محدود نمی‌شود چون نگاهش ملی است؛ کسی که می‌خواهد حکمرانی داشته باشد، به اطلاعات و دانش روز نیاز دارد و برای این کار هم باید هر روز، «نو شوندگی» را برای خود لحاظ کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان