ژاپن ۸ میلیون‌دلار به صندوق حمایت از کودکان و مادران در "افغانستان" کمک کرد

دولت ژاپن ۸.۱ میلیون دلار را برای حمایت از ۵.۲ میلیون کودک و مادر در افغانستان به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در کابل کمک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، دفتر یونیسف در کابل اعلام کرد که ژاپن به تقاضای فوری این نهاد در زمینه توسعه خدمات بهداشتی کودک و مادر در افغانستان کمک کرد و این کمک بخشی از مجموع کمک‌ها در راستای تأمین سلامت مادران و کودکان است.

این کمک در بخش‌های بهداشت، تغذیه، آب و درمان به مصرف خواهد رسید و از طریق توسعه سیستم «تقویت رهنمود بهداشت کودک و مادر» در سطح ملی صورت می‌گیرد تا زمینه‌ استفاده از یک رهنمود جامع برای دریافت کنندگان و عرضه کنندگان خدمات در چارچوب سیستم مجموع خدمات بهداشتی اساسی در سراسر افغانستان فراهم شود.

موافقتنامه این کمک امروز (دوشنبه، پنجم سنبله) میان سفیر ژاپن در کابل و نماینده یونیسف به امضا رسید.

فیروزالدین فیروز؛ وزیر بهداشت افغانستان هم در این محفل از کمک‌های ژاپن به افغانستان قدردانی کرد.

در بیانیه مشترک یونیسف و سفارت ژاپن در کابل آمده است که این کمک برای پروژه موسوم به «تقویت رهنمود بهداشت کودک و مادر» صورت گرفته که 2.1 میلیون زن باردار و 3.1 میلیون کودک زیر دو سال را تحت پوشش قرار می‌هد.

میتسوجی سوزوکا؛ سفیر ژاپن در کابل هنگام امضای این موافقتنامه گفت که تقویت و بهبود سیستم‌های بهداشتی به ویژه در عرصه زنان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای ژاپن است و سیستم «تقویت رهنمود بهداشت کودک و مادر» بیش از 70 سال در ژاپن ادامه داشته است.

به گفته‌ او، سیستم «تقویت رهنمود بهداشت کودک و مادر» یک مجموعه اطلاعات در راستای سلامت کودک می‌باشد.

آوا نوشت: وی افزود: «زمانی‌که مادران به این رهنمود مراجعه می‌کنند و رشد سالم کودکان خود را در مراحل تکامل و پس از آن در آن مشاهده می‌کنند، خیلی خرسند به نظر می‌رسند. هرچند یقیناً این مسأله حایز اهمیت می‌باشد؛ اما توزیع رهنمود مذکور به تنهایی نمی‌تواند ضامن بهداشت مادر و رشد سالم کودکان باشد.» به باور او، استفاده از این رهنمود در افغانستان باعث پیشرفت آن خواهد شد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر