ستاره‌ی «حیوانات شب‌زی» درباره‌ی نامزدی‌ در اسکار و رژیم سیگارش می‌گوید

درحالی‌که مایکل شنون Michael Shannon در سال ۲۰۱۶ در ۱۰ فیلم ظاهر شد، «حیوانات شب‌زی» تام فورد بود که دومین نامزدی اسکار را نصیب این بازیگر کرد (اولین نامزدی او در ۲۰۰۹ برای «جاده‌ی انقلابی» Revolutionary Road بود

درحالی‌که مایکل شنون Michael Shannon در سال 2016 در 10 فیلم ظاهر شد، «حیوانات شب‌زی» تام فورد بود که دومین نامزدی اسکار را نصیب این بازیگر کرد (اولین نامزدی او در 2009 برای «جاده‌ی انقلابی» Revolutionary Road بود.) در این فیلم هیجان‌انگیز، او نقش یک کارآگاه پلیس اهل تگزاس غربی مبتلا به سرطان را بازی می‌کند که با سرسختی زیادی درگیر حل کردن آخرین معما است.
پس از مراسم اسکار، هالیوود ریپورتر سر صحنه‌ی فیلم آینده‌ شنون به نام «جنگ کنونی» The Current War با او مصاحبه کرد. او در این فیلم جدید مقابل بندیکت کامبربچ، نیکلاس هولت و تام هالند بازی می‌کند. اینجا این بازیگر اهل کنتاکی درباره‌ی ملاقات با طراح لباسی که به کارگردان تبدیل شد (تام فورد)، رژیم سیگاری که به خاطر ایفای این نقش شروع کرد و نوع کارهایی که در آینده به دنبال بازی در آن‌هاست، صحبت می‌کند.
اولین مکالمات شما با تام فورد چگونه بود؟
ما جلسه‌ای درباره‌ی فیلم‌نامه داشتیم. او به‌عنوان یک فرد صریح و مهربان مرا متعجب کرد. من نمی‌دانستم توقع چه چیزی را داشته باشم؛ یعنی، هیچ‌وقت یک غول مد و لباس را ملاقات نکرده بودم و این برای من یک اولین بار بود. خوب، فکر کنم این درست نیست. من میوچا پرادا Miuccia Prada را ملاقات کرده ام، اما او از من نخواست در فیلمی بازی کنم. می‌توانم بگویم فورد واقعاً عاشق فیلم است. به نظر می‌رسید از کسانی باشد که من دوست دارم با آن‌ها کارکنم، پس جواب مثبت دادم.

چه چیزی شما را به شخصیتی که بازی می‌کنید، بابی آندز، علاقه‌مند کرد؟
بابی از مردان قدیمی است. او یک مرد کم‌حوصله‌ی بی اعصاب است؛ اما قلب رئوفی دارد. او در طول سالیان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده و حالا می‌خواهد آخرین کار خوب خود را بکند پیش از آنکه از روزمرگی‌های زندگی دست بشوید. این‌یک سیر داستانی شخصیت بسیار پراحساس است.

چالش‌انگیزترین جنبه‌ی این شخصیت که بر آن تسلط پیدا کردید کدام بود؟
من باید خیلی لاغر می‌شدم بنابراین زیاد غذا نمی‌خوردم؛ اما این موضوع در این برهه دیگر چیز جدیدی نیست. به نظر می‌آید این روزها همه این کار را می‌کنند.

پس رژیم غذایی خاصی داشتید؟
من رژیم سیگار را شروع کردم. خیلی زیاد سیگار می‌کشیدم چون شخصیت فیلم هم می‌کشید. این تحقیق من بود، کشیدن سیگار.

از چه جنبه‌هایی این شخصیت شبیه شماست؟
خوب، من نه اهل تگزاس هستم و نه یک کارآگاه پلیس. من هیچ‌وقت سلاح، یا حتی علاقه‌ی زیادی به اجرای قانون نداشتم؛ اما شاید حس شوخ‌طبعی‌مان مشترک باشد. در این شخصیت حس شوخ‌طبعی وجود دارد که ممکن است حس شوخ‌طبعی من باشد.
فیلم‌برداری کدام صحنه برای شما سخت‌تر بود؟
جایی که ما، ری (آرون تیلور-جانسون) را برمی‌داریم و به خانه‌اش می‌بریم، آن صحنه که من تلاش می‌کنم شخصیت جیک جیلنهال را وادار کنم به ری بگوید که می‌داند او کیست و می‌داند که چه کاری کرده است — این‌یک سکانس ظریف از فیلم است. برای ساختن تنش در آن خیلی کار کردیم.

به‌جز «حیوانات شب‌زی»، فیلم مورد علاقه‌ی شما در این دوره از فصل جوایز اسکار کدام است؟
راستش بیشتر مستند‌ها. من «برج» Tower را خیلی دوست داشتم. یک فیلم فوق‌العاده است؛ و «آتش در دریا» Fire at Sea را هم دوست داشتم. برای من بسیار تکان‌دهنده بود؛ و «گلیسن» Gleason هم فیلمی بسیار قوی بود.

دنبال چه نوع کارهایی هستید که در آینده بازی کنید؟
من دوست دارم غافلگیر شوم. دوست دارم ببینم دیگران چه چیزی سر راهم قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد همیشه کسی باشد که چیزی داشته باشد و به نظرم این چیز خوبی است؛ اما هیچ طرح یا نقشه‌ی بزرگی ندارم. در واقع علاقه‌مندم کمی استراحت کنم. خیلی خسته‌ام.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان