رئیس کل دیوان محاسبات:

دیوان محاسبات در تصمیم گیری مدیران دخالت نمی‌کند

گرگان – رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات در تصمیم گیری مدیران دخالتی نمی‌کند و فقط به آنها مشاوره می‌دهد.

دیوان محاسبات در تصمیم گیری مدیران دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل آذر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: مجموع میزان فروش نفت در سه ماه نخست امسال رشد خوبی داشته و به طور متوسط روزانه دو میلیون و 290 هزار بشکه نفت صادر کردیم که 114 هزار بشکه افزایش داشته است.

وی افزود: درآمد نفتی ایران در سه ماه نخست امسال 30 هزار میلیارد تومان بود که 17.7 درصد رشد داشته است و پیش بینی ما فروش هر بشکه با مبلغ 55 دلار بوده که خوشبختانه با 70 دلار در بازارهای بین المللی به فروش رساندیم.

آذر تصریح کرد: سررسید بسیاری از اوراق مالی اسلامی مانند اسناد خزانه در حال رسیدن است و حدود 23 هزار میلیارد تومان تعهد ماست که بابت اصل و فرع اسناد خزانه در سال 1397 باید پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه تمام دولتمردان و دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند این است که با توجه به شرایط مالی کشور از منابع اسناد خزانه استفاده کنند و وظیفه ما به عنوان دستگاه نظارتی این است که ساز و کارهای لازم را برای استفاده بهینه از منابع کشور فراهم کنیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ساز و کار دیوان محاسبات و برنامه عملیاتی آن حول محور شعار «پیشگیری و هدایتگری» است، گفت: ما بدون اینکه در امور اجرایی و تصمیم گیری مدیران دخالت کنیم به آنها آموزش دهیم تا پیچیدگی‌ها و ابهامات قانونی را کشف و اجرا کنند.

آذر افزود: ما به هیچ وجه مانع تصمیم گیری مدیران نمی‌شویم و فقط به آنها مشاوره می‌دهیم و تصمیم نهایی با آنهاست.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود حقوق دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات نجومی است، اظهار کرد: زمانی که رسیدگی و نظارت جدی می‌شود به دستگاه نظارتی حمله می‌کنند، دیوان محاسبات به طور جدی در موضوع حقوق‌های نجومی ورود و فنی‌ترین گزارش‌ها را ارائه و تقدیم مقامات کشور کرد.

آذر تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های ناظر دیوان محاسبات هستند.

وی یادآور شد: حقوق‌های نجومی در زمان بنده رخ نداد بلکه من وارث رسیدگی به آن بودم و فقط رسیدگی کردم، سازمان بازرسی نظامات پرداخت دیوان محاسبات را رسیدگی و دیوان محاسبات هم نظامات پرداخت قوه قضاییه و سازمان بازرسی را بررسی کرد و آنها گزارشی در خصوص حقوق‌های نجومی دیوان محاسبات ارائه نکردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر