ماهان شبکه ایرانیان

تحلیل سرمربی تیم فوتبال دختران ایران از حضور در تورنمنت روسیه

سرمربی تیم فوتبال جوانان درباره حضوراین تیم در تورنمنت روسیه گفت: در این تورنمنت بازیکنان با تلاش فراوان برابر تیم های اروپایی نمایش خوبی را به اجرا گذاشتند.

تحلیل سرمربی تیم فوتبال دختران ایران از حضور در تورنمنت روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، لیلا وقاری درباره حضور ملی پوشان در تورنمنت سوچی روسیه و کسب عنوان چهارم در این بازیها گفت:  تیم ایران مرحله اول را با 9 امتیاز پشت سر گذاشت و این در حالی بود که تیم های روسیه و بلاروس با امتیاز کامل از گروه خود صعود نکردند و هر کدام با 4 و 5 امتیاز به ترتیب وارد مرحله بعدی مسابقات شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در دور بعدی این تورنمنت با تیم روسیه بازی داشتیم که معتقدم  رقابت با تیم میزبان خیلی سخت بود، داوری به ما لطمه زد و دو گل ایران را آفساید اعلام کرد. ضمن اینکه به لحاظ اینکه میزبان روسیه بود، شرایط را برای ما سخت تر کرده بودند همچنین تعدادی از بازیکنان آسیب دیدند. حتی یک بازیکن خود را به ایران بازگرداندیم که یکی از دفاع های اصلی ما بود که باعث شد تا ارنج تیمی تغییر کرد.

سرمربی تیم جوانان بانوان ادامه داد: با توجه به شرایط فیزیکی و آسیب دیدگی ملی پوشان، آنها انتظارت من را برآورده کردند اما در مجموع برنامه من برای شرکت در این تورنمنت حضور در فینال مسابقات بود که متاسفانه رخ نداد.  

وی گفت: تیم های اروپایی حاضر در این تورنمنت از لحاظ فیزیکی و قدرت بدنی، مهارت فردی از ما بسیار بالاتر بودند. ما چند بازیکن خود را نیز در اختیار تیم فوتبال بزرگسالان قرار داده بودیم و در واقع با تمام داشته های خود به این تورنمنت رفته و از هیچ تلاشی برای موفقیت ایران دریغ نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان در باره اینکه در مرحله گروهی تیم اسلوونی از ایران شکست خورد اما در دیدار سوم چهارمی، ملی پوشان شکست را پذیرا شدند، گفت: اسلونی بازیکنان بسیار خشن و پر قدرتی داشت و در دیدار پایانی که با این تیم داشتیم، بازی رو واگذار کردیم. سه تا از بازیکنانم مصدوم شدند ضمن اینکه داوری در این دوره از تورنمنت بسیار ضعیف بود. نتیجه قابل قبول من نیست اما شرایط و مصدومیت بازیکنان باعث شد تا در فینال حضور نداشته باشیم اما بی شک ملی پوشان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وقاری در پایان گفت: حضور در تورنمنت ها و بازیهای دوستانه باعث می شود تا ملی پوشان تجربه بالایی کسب و از لحاظ فیزیکی خود را  تقویت کنند. مهارتهای فردی و تکنیکی تیمی را باید ارتقا دهند که رقابت با حریفان سرسخت باعث می شود تا شاهد موفقیت و روند رو به رشد ملی پوشان باشیم. ضمن اینکه نقاط ضعف و قوت تیم و بازیکنان مشخص می شود و کادر فنی نیز با شناخت کامل از بازیکنان آنها را برای حضور در مسابقات اصلی انتخاب می کند.

تورنمنت بین المللی سوچی روسیه با حضور تیم های جوانان بانوان اسلوونی، روسیه، کراسنودار، ایران، قزاقستان، رومانی، آذربایجان و بلاروس از 29 اسفند ماه آغاز شد که تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان چهارم این دوره از تورنمنت را کسب کرد.

تیم جوانان فوتبال بانوان ایران پس از پیروزی برابر تیم های کراسنودار، قزاقستان و اسلوونی از گروه A با اقتدار به مرحله بعدی بازیها صعود کرده و در چهارمین دیدار خود را برابر میزبان(روسیه) برگزار کرده و پس از شکست مقابل این تیم به مصاف اسلوونی رفتند که نتیجه این بازی نیز سه بر یک به سود تیم اسلوونی به پایان رسید و در نهایت ملی پوشان پس از رقابت با حریفان قدرتمند اروپایی، عنوان چهارم تورنمنت بین المللی سوچی روسیه را به خود اختصاص دادند.

بدین ترتیب روسیه، بلاروس، اسلونی، ایران، رومانی، آذربایجان، کراسنودار و قزاقستان به ترتیب اول تا هشتم شدند.

طبق اعلام کمیته فنی تورنمنت بین المللی سوچی روسیه، هاجر دباغی به عنوان بهترین فوروارد این دوره از بازیها انتخاب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان