چطور با داشتن حیوان خانگی خانه تمیز داشته باشیم؟

اگر شما حیوان خانگی دارید و همیشه از داشتن خانه ای پر از مو و کرک و پَر رنج می برید، چیزی که نیاز دارید این است که یاد بگیرید چگونه یک خانه را با وجود حیوانات خانگی تمیز کنید. ما در این مطلب از مجله اینترنتی برترین‌ها ۷ روش برای تمیز کردن خانه با وجود داشتن حیوان خانگی آموزش می‌دهیم. با ما در این قسمت همراه باشید.

برترین ها - ترجمه از ساناز مطلبی: اگر شما حیوان خانگی دارید و همیشه از داشتن خانه پر از مو و کرک و پَر رنج میبرید، چیزی که نیاز دارید این است که یاد بگیرید چگونه یک خانه را با وجود حیوانات خانگی تمیز کنید. ما در این مطلب از مجله اینترنتی برترین‌ها 7 روش برای تمیز کردن خانه با وجود داشتن حیوان خانگی آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چطور با داشتن حیوانات خانگی خانه خود را تمیز کنیم؟

1) موهای حیوان خانگی خود را به طور مرتب شانه بزنید

دامپزشکان توصیه می کنند شانه کردن مرتب حیوان خانگی به منظور کاهش مو در هوا و زمین بهترین کار است. در حالت ایده آل حیوان خانگی را چند بار در هفته بشویید و موهای حیوان خانگی را برس بکشید.

2) جمع کردن موی حیوانات خانگی به وسیله رطوبت

کف دست خود را در کاسه‌ ای از آب فرو کرده و با حرکت رو به پایین موهای حیوانات خود را تمیز نمایید. موی حیوانات بر روی دست شما به‌ صورت توپ در می آید و در کف دست شما جمع می گردد. این حالت به این علت مناسب و کار آمد می باشد که موی حیوانات خانگی خیس خواهد شد و سنگین‌ تر می‌ گردد. همچنین این کار باعث می‌ شود که موی حیوانات به علت الکتریسیته‌ ی ساکن به لباس شما نچسبند و لباس شما پر از مو نشود.

3) به طور مرتب قالی و فرش خود را تمیز کنید.

هر قدر هم نکات احتیاطی را در مورد حیوان خانگی خود به کار ببرید و سعی در از بین بردن موهای آن بکنید، باز هم مقداری مو همیشه در کف خانه به چشمتان خواهد خورد.

چطور با داشتن حیوانات خانگی خانه خود را تمیز کنیم؟

میزان دفعات جارو کشیدن به تعداد افراد خانه و تعداد حیوانات خانگی بستگی دارد. به تعداد هر شخص و هر حیوان یکبار در هفته باید از جارو استفاده کنید، مثلا اگر شما و حیوانتان در خانه هستید دو بار در هفته نیاز به جارو کشی است یا اگر در خانه 4 نفر هستید با 3 حیوان خانگی، در این صورت باید هر هفت روز هفته از جارو برقی استفاده کنید.

با وجود یک حیوان خانگی در منزل حتی آنهایی که ریزش مو ندارند، باید مکرر از جارو برقی استفاده کرد. علاوه بر موهای سگ بدلیل علایق آنها به گشت و گذار در حیاط، گرد و غبار، برگ و سایر ذرات به پنجه و موهای آنها چسبیده و وارد خانه می شود و حتی زمانی که شما خانه را تازه جارو برقی کشیده اید متوجه می شوید که باید دوباره این عمل را انجام دهید.

4) بعد از غذا خوردن، خوردن حیوان خانگی خود را در اسرع وقت تمیز کنید

محلی که در منزل معمولا حیوان عاشق آن است جایگاه غذا خوردن است، اطراف ظرف غذا و آبخوری، می تواند بسیار آلوده و کثیف باشد. قرار دادن یک سینی لبه دار زیر ظروف غذا و آب، راه مناسبی برای کاهش آلودگی و تمیز نگاه داشتن آن جایگاه است.

هرگز اجازه ندهید ظروف غذای حیوان سرباز بماند و بلافاصله بعد از خوردن غذا ظرف ها را تمیز کنید. به علاوه وقتی شما ظرف غذا را تمیز نکنید، حیوانات خانگی آن را به عنوان یک رفتار مناسب تفسیر و تشویق به تکرار آن می کند.

چطور با داشتن حیوانات خانگی خانه خود را تمیز کنیم؟

  • هنگام انتخاب پاک کننده، از پاک کننده های صنعتی اجتناب کنید زیرا ممکن است برای حیوانات خانگی شما مضر باشد و ایجاد حساسیت کند. تمیزکننده را از یک فروشگاه حیوان خانگی انتخاب کنید، زیرا تمیزکننده هایی که در پت شاپ ها ارائه می شوند مناسب برای حیوانات خانگی هستند.
  • برای تمیز کردن محیط حیوان خانگی، هرگز از پاک کننده های حاوی آمونیاک استفاده نکنید، زیرا آمونیاک دارای عطری شبیه به عطر ادرار حیوان است که می تواند سیگنال های را برای حیوان خانگی شما ارسال کند و به طور بالقوه آنها را به این کار تشویق کند.

5) از مبلمان چرب و سطح صاف استفاده کنید

این نوع مبلمان نه تنها موجب راحت تمیز کردن موهای حیوان خانگی خواهد شد بلکه باعث کاهش آسیب در برابر پنجه و خراش حیوان خانگی می شود. با مبلمان سطح صاف، شما به سادگی می توانید تارهای مو را تمیز کنید.

چطور با داشتن حیوانات خانگی خانه خود را تمیز کنیم؟

6) استفاده از لکه بر

حتی آرام ترین و با تربیت ترین حیوانات هم می توانند در زمانی که مشکلات معده ای دارند یا چیزی را که نباید بخورند خورده باشند، مشکل ساز باشند. تمیز کننده ای در اختیار داشته باشید که برای مقابله با لکه و بوهای حیوانات خانگی طراحی شده باشد. بلافاصله پس از آنکه لکه را دیدید، طبق دستورات کارخانه ی سازنده، از آن استفاده کنید تا شانس بیشتری برای پاک کردن آن داشته باشید.

7) به فکر تخت برای حیوانات خانگی خود باشید

به فکر تخت یا جا برای حیوانات خانگی خود باشید تا مکان اصلی شان را به آنها بدهید. وقتی یک حیوان خانگی یاد می گیرد از تخت خود، لذت ببرد منطقه اطراف آن تخت قلمرو آنها می شود و بیشتر احتمال دارد که آنها در آن محل اقامت کنند و بمانند.

چطور با داشتن حیوانات خانگی خانه خود را تمیز کنیم؟

هنگامی که این امر به درستی آموزش داده شود، حیوان خانگی بیشتر در تختخواب خود می ماند، به این معنی است که زمان کمتری را روی مبلمان شما می گذراند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان